مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مالش چشم؛ عادت خطرناک

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


هرگز چشمان خود را نچرخانید

مالش چشم بسته به میزان نیروی وارده می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و در نتیجه قرمزی شدید چشم تجربه.

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید عوارض و خطرات مالیدن چشم آن ها ملاقات می کنند.

خطر مالش چشم برای بینایی

آیا مالیدن چشم خطرناک است؟

آیا میدانستید مالش چشمشاید برای برای بینایی شما مضر است پیر باش صورت، بدشکلی قرنیه، قرمزی چشم و عفونت چشم از جمله عوارض خطرناک مالش چشم در نظر گرفته می شود که آنها سعی می کنند به آن عادت نکنند و باعث ایجاد عوارض جانبی روی بینایی شما نشوند.

مالش چشم ها می تواند با توجه به میزان نیروی وارد شده باشد آسیب به رگ های خونی منجر می شود و در نتیجه، قرمزی شدید چشم تجربه.

همه ما گاهی به هر دلیلی، از خارش گرفته تا ورود جسم خارجی که باعث تحریک می شود، چشمان خود را با دست می مالیم. با مالش احتمالاً حس خوشایندی و همچنین رفع خارش را تجربه می کنیم. اما حقیقت این است که ما کار اشتباهی انجام می دهیم و می توانیم آسیب بیشتری به چشم وارد کنیم زیرا مالش چشم می تواند عواقب جدی مانند بدشکلی قرنیه داشته باشد. در زیر با برخی از عواقب ناخوشایند مالیدن چشم ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

تغییر شکل قرنیه چشم

بر اساس این گزارش “چشم انداز غذای سالم “، بسیاری از مشکلات بینایی ناشی از شکل قرنیه است. لازم به ذکر است که مالش چشم نه تنها می تواند قرنیه را نازک کند، بلکه آن را تغییر شکل می دهد. قرنیه مانند یک مخروط است و تغییر شکل در آن می تواند به طور قابل توجهی بینایی را تحت تأثیر قرار دهد. در برخی موارد حتی ممکن است برای اصلاح این وضعیت به جراحی نیاز باشد.

بیشتر بخوانید  با موارد مصرف داروی روی سولفات آشنا شوید

پیری صورت

اگر به ظاهر خود توجه ویژه ای دارید، بهتر است از مالیدن چشم با دست خودداری کنید، زیرا پوست اطراف چشم نسبت به سایر قسمت ها نازک تر و نرم تر است و مالش زیاد به راحتی می تواند منجر به ایجاد چین و چروک دور چشم شود.

قرمزی چشم

مالیدن چشم ها بسته به میزان نیروی وارده، می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و در نتیجه ممکن است قرمزی شدید چشم ها را تجربه کنید.

علت عفونت

بسیاری از باکتری‌ها و میکروب‌ها روی دست‌های شما هستند و وقتی چشم‌هایتان را مالش می‌دهید، این ارگانیسم‌ها می‌توانند آزادانه وارد چشم شوند و در موارد شدید باعث عفونت چشم و مژه یا ملتحمه شوند.

آسیب چشم

با مالیدن چشم ها با دست می توانید سطح قرنیه را که یک غشای بسیار شکننده و حساس است خراش دهید و در بدترین حالت ممکن است نیاز به پیوند قرنیه باشد.

عادت کن

وقتی شروع به مالیدن چشمان خود با دستان خود می کنید، احتمالاً نمی توانید جلوی آنها را بگیرید و این می تواند به یک عادت تبدیل شود. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، وضعیت بدتر می شود. به دلیل مالش زیاد چشم ها احساس نفخ و خشکی چشم خواهید کرد، مالیدن چشم عادت رایجی در بین افراد است اما همانطور که گفته شد می تواند عواقب جدی داشته باشد و به همین دلیل باید تا حد امکان انجام شود. از آن اجتناب کرد.

آیا مالش چشم خطرناک است؟

نکته مهم دیگر مالش چشم است تاثیراتی بر فیزیولوژی چشم دارد، مانند کمک به جریان بهتر خون در موضع و می تواند در رفع خستگی چشم و ایجاد طراوت و شادابی برای ادامه فعالیت چشم موثر باشد. علاوه بر این، در زندگی روزمره باید مراقب بود. اگرچه شخصی از آنجایی که بهداشت رعایت می شود، دست ها به طور ناخواسته با اشیا و ابزارهای مختلف تماس پیدا می کنند که مطمئناً شرایط را برای آلودگی ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با موارد مصرف قرص هیوسین ان بوتیل بروماید

مالش ملایم چشم ها می تواند به فیزیولوژی مناسب چشم کمک کند، اما مالش شدید و محکم اگر چندین بار تکرار شود می تواند به چشم آسیب برساند و سطح قرنیه را نامنظم کند. خارش و سوزن سوزن جزئی یا خستگی مفرط چشم با تمایل به مالیدن چشم، بهترین شرایط برای شستشوی چشم با آب لوله کشی، مالش ملایم چشم در حین آبکشی است که می تواند از انتقال آلودگی از دست به چشم جلوگیری کند.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید هرگز چشمان خود را نچرخانید

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

———————————————— ———————————————–

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *