مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نکاتی برای دلتا تاج

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



کارشناسان خاطرنشان می کنند که جهش های جدید در ویروس کرونا می تواند منجر به شیوع گسترده بیماری Covid-19 شود و حتی باعث ادامه شیوع بیماری با شدت بیشتری نسبت به قبل شود.

به گزارش ایسنا ، در حال حاضر نگرانی اصلی در جهان شیوع ویروس دلتا کرونا ویروس است که برای اولین بار در هند در ماه دسامبر شناسایی شد و میزان انتقال آن بیشتر است. این سویه ویروس به سرعت در هند و انگلستان در حال گسترش است و تعداد مرگ و میرهای Covid-19 را افزایش می دهد.

اینچی یلدیریم ، متخصص بیماری های عفونی کودکان در دانشکده پزشکی ییل و متخصص واکسن گفت: “این یک مسئله جدید و شگفت آور نیست.” همه ویروس ها با گذشت زمان توسعه می یابند و با گسترش و تکثیر تغییر می کنند.

پری ویلسون ، متخصص اپیدمیولوژیک در دانشکده پزشکی ییل ، ​​گفت: “اما آنچه در مورد سویه دلتا بی نظیر است سرعت انتشار آن است.” دلتا مطمئناً همه گیر جهانی را تسریع می کند.

پزشکان گفتند: آنچه تاکنون می دانیم این است که افرادی که واکسینه نشده اند و از دستورالعمل های بهداشتی پیروی نمی کنند در معرض خطر ابتلا به نوع جدید ویروس هستند.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مورد فشار Delta بدانیم:

دلتا نسبت به سایر گونه های ویروس کرونا ویروس دارد

فشار B.1.617.2. دلتا ابتدا در هند مشاهده شد و به دلیل شیوع سریع ویروس غالب در هند و سپس در انگلیس تبدیل شد. سویه دلتا 50 برابر سریعتر از سویه آلفا که برای اولین بار در انگلیس شناسایی شده است ، گسترش می یابد و 50 درصد بیشتر از ویروس اصلی آلوده است.

بیشتر بخوانید  شوک دولت به یارانه بگیران

در محیط هایی که افراد واکسینه نشده و از ماسک استفاده نکرده اند ، فرد آلوده به سویه های اولیه ویروس تاج می تواند به طور متوسط ​​2.5 نفر دیگر را آلوده کند ، در حالی که در همان محیط فرد آلوده به سویه دلتا نیز می تواند آلوده شود. می تواند بیماری را به 3،5 یا 4 نفر دیگر منتقل کند.

دلتا بیش از هر زمان دیگری درگیر گروه های سنی جوان است

افرادی که علیه Covid-19 واکسینه نشده اند ، مانند کودکان و جوانان در معرض خطر بیشتری هستند. یک مطالعه انگلیسی نشان داد که کودکان و بزرگسالان زیر 50 سال 2.5 برابر بیشتر در معرض دلتا هستند.

یلدیریم گفت: “با واکسیناسیون گروه های سنی بالاتر ، افراد جوان و واکسینه نشده بیشتر در معرض خطر Covid-19 قرار دارند.” اما به نظر می رسد دلتا بیش از هر زمان دیگری روی گروه های سنی جوان تأثیرگذار است.

فشار دلتا می تواند منجر به “شیوع ترانس کانال” شود.

اگر سویه دلتا به سرعت در حال گسترش و تسریع اپیدمی باشد ، بزرگترین سوال در مورد قابلیت حمل آن این خواهد بود که چه تعداد از افراد به سویه دلتا آلوده می شوند و با چه سرعتی گسترش می یابد؟ به گفته محققان ، پاسخ این سوال ممکن است تا حدی به محل زندگی شما و تعداد افرادی که در محل زندگی شما واکسینه شده اند ، بستگی داشته باشد.

اطلاعات کافی در مورد تغییر شکل دلتا وجود ندارد

سوال مهم دیگر این است که آیا سویه دلتا از ویروس اصلی بالاتر است؟ ویلسون می گوید بر اساس بستری شدن در انگلیس ، این نوع ویروس احتمالاً بیماری زا است. در حالی که تحقیقات بیشتری لازم است ، داده های اولیه در مورد شدت سویه دلتا براساس مطالعه ای در اسکاتلند انجام شده است ، که نشان می دهد فشار سویه دلتا تقریباً دو برابر فشار آلفا برای بستری شدن افراد واکسینه نشده است.

بیشتر بخوانید  علم الهدی از دکتر مصدق انتقاد می کند / افغانستان نمی تواند تحت اشغال و سلطه باشد

سوال دیگر این است که چگونه دلتا روی بدن تأثیر می گذارد. علائم مختلفی با سویه دلتا گزارش شده است که نشانگر تفاوت با ویروس اولیه است. تصور می شود سویه دلتا شبیه سرماخوردگی است و از بین رفتن حس بویایی کمتر اتفاق می افتد و طبق یک مطالعه انگلیسی ، سردرد ، گلودرد ، سرماخوردگی و تب از علائم رایج ویروس کرونا است. همچنین مشخص نیست که آیا سویه دلتا می تواند در افرادی که واکسینه شده اند یا دارای ایمنی ذاتی ناشی از عفونت قبلی Covid-19 هستند ، باعث بیماری شود.

سرانجام ، پزشکان تأکید می کنند که اگرچه واکسیناسیون ایمنی موثری در برابر سویه دلتا ایجاد می کند ، در صورت واکسیناسیون یا عدم واکسیناسیون ، ادامه دستورالعمل های بهداشتی ضروری است.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *