مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اعضا در انتخاب شهردار تحت فشار هیچ نهادی نیستند / تمرکز مردم و شفافیت در کار ملاک انتخاب شهردار تهران است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علی عسگر گائمی منتخب برای ششمین دوره شورای شهرداری تهران در مصاحبه با خبرنگار فارس اظهار داشت: اعضای شورای شهر در تصمیم گیری های خود کاملا مستقل عمل می کنند و می گویند لابی برخی از نهادها یا افراد برای انتخاب شهردار با مقامات منتخب این یک دروغ است و ما نباید به چنین شایعات توجه کنیم.

قائمی افزود: طبق قانون شورای شهر حق انتخاب شهردار بعدی را دارد. در این دوره اعضای شورای شهر ششم تعدادی از شاخص ها و معیارها را برای انتخاب شهردار آینده برای شهردار تعیین کرده اند که به زودی نهایی می شود.

وی در مورد روند تعیین معیارهای شهردار آینده تهران افزود: شاخص ها می توانند توسط اعضا پیشنهاد شوند یا توسط شخص ثالث مطرح شوند و یا حتی توسط خود کاندیدای شهردار معرفی شوند. اما در پایان اعضا شهردار بعدی را انتخاب می کنند. اما باید توجه داشت که اعضای منتخب شورای شهر ششم هنوز پرونده ها را مورد بررسی قرار نداده اند و همچنان در حال بررسی و نهایی سازی ضوابط هستند.

به گفته این عضو منتخب دوره ششم شورای شهر تهران ، سلطه حاکمیت شهری ، شفافیت از نظر عملکرد اقتصادی ، مبارزه با فساد و توانایی تعامل با دولت و پارلمان و همچنین رویکرد مردم محور در حاکمیت شهری ، از معیارهای برجسته و اجماع 21 شورای شهر منتخب است.

وی در ادامه با بیان اینکه در پاسخ به اخباری مبنی بر تلاش برای دور نگه داشتن شهردار آینده پایتخت از مجموعه شهرداری و مدیریت شهری ، گفت: این اظهارات اساساً بر اساس حدس و گمان است و هیچ قطعیتی وجود ندارد در مورد آنها “

بیشتر بخوانید  فیلم | خداحافظی متفاوت شهید مدافع حرم با همسرش و خواسته قلبی شهید

انتهای پیام /


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *