مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نماد گل چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نشانه های لاله چیست؟

وقتی نام آلاله به میان می آید احتمالا یاد خاطرات قدیمی و تعداد زیادی گلبرگ زرد نازک پراکنده در باد می افتید. البته این تصویر کاملاً دقیق است. ولی خیلی خوب رنگ های مختلفی مانند سفید، صورتی و قرمز آتشین وجود دارد که در طبیعت معجزات و شگفتی های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها بدون شک گل توت است. آلاله زیبا به نظر ترکیبی از صدها گلبرگ رز است که در کنار هم یکی از زیباترین گل ها را می سازند، آلاله رنگ های متفاوتی دارند و در هوای سرد زمستان ماندگار هستند، متعلق به دریای مدیترانه هستند و به همین دلیل برای رشد به نور زیادی نیاز دارند.آلاله گیاهی است چند ساله با ریشه های متورم و درهم که روی آن چند تار موی پوسته دار و مودار دیده می شود. ساقه های این گیاه خشن، ساده یا منشعب و به ارتفاع 25-20 سانتی متر می باشد.برگ ها به خصوص در قاعده گیاه بزرگ و کم و بیش بریده و دندانه دار هستند (ویژگی منحصر به فرد گیاهان علفی تیره سنان). گل ها پر یا پر در رنگ های مختلف هستند. از این گیاه برای تزیین حاشیه ها، تپه ها و همچنین به عنوان گل قلمه استفاده می شود.


گل نمادین چیست؟

نماد لاله

تاریخ الله

آلاله در شرق مدیترانه واقع شده است. نام Ranunculus از کلمه لاتین rana به معنای قورباغه گرفته شده است و به مرداب و رطوبتی که گل در آن می روید اطلاق می شود و از آنجایی که تعداد آنها در بهار به تعداد قورباغه های کوچک افزایش یافت، قورباغه های کوچک نامیده شدند. همه ایرانی متعلق به کشور ماست. پس اگر می خواهید سرخرطومی داشته باشید کافیست آن را در گلدان یا باغچه بکارید و به دلیل آب و هوا خوشایند باشد!این گل جزو گل های سرد است و اگر دمای هوا از شانزده درجه بالاتر برود گل نمی دهد.

بیشتر بخوانید  چگونه شوهر دلخواهمان را پیدا کنیم ؟

نماد و معنی گل لاله


الله در بیشتر نقاط جهان همین معنی را دارد و مضامین مختلف را در فرهنگ های مختلف بیان نمی کند. این گل نشان می دهد که جذاب و فریبنده است. با دادن آن به دیگران به آنها می گویید که برای شما جذاب، مسحور کننده و مرموز هستند! دادن این گل به معنای حسن نیت است. می توانید از یکی برای آگاه کردن مخاطبان از نیت خوب خود استفاده کنید دسته گل آلاله به عنوان هدیه استفاده کنید.


نشانه های لاله چیست؟

معنی گل لاله

گل آلاله در افسانه های ایرانی!

درباره این گل زیبا در افسانه های ایرانی حرف هایی وجود دارد! ماجرا از این قرار است که او در زمان های قدیم یک شاهزاده ایرانی (که همیشه سبز و طلا می پوشید) از صبح تا شب مدام! او برای همسر زیبایش آواز می خواند. از اینجا دو روایت می آید; داستان اول می گوید روزی همسرش از آواز شاهزاده خسته شد و او خیلی خوب اما ضرب المثل دیگری می گوید که وقتی همسر شاهزاده از آواز خواندن او خسته شد، گل لاله به صورت او پرتاب شد و در همان زمان شاهزاده به دلیل شکست عشقی دچار سکته قلبی شد و مرد!

مصرف گل

ماندگاری قاصدک بیش از یک هفته است و انتخاب خوبی برای دسته گل عروسی و جعبه گل است. حتی زمانی که گلبرگ های این گیاه می ریزند باز هم مشاهده این گیاه جالب است، الله مصارف دارویی مختلفی دارد. برای کاهش اثرات آرتروز، سردردهای عصبی، تاول ها و مشکلات پوستی استفاده می شود. قبل از مصرف اللّه باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • آلوئه ورا تازه بسیار آزاردهنده و ناخوشایند است و مصرف آن عوارض خطرناکی ایجاد می کند.
  • باید آبجو را خشک کنید و سپس از آن استفاده کنید.
  • برای مصارف پزشکی قسمتی از ساقه که نزدیک به زمین است مناسب تر است.


همچنین بخوانید:

55 عکس زیبا از لاله که چشمان شما را خیره می کند

معنی رنگ های مختلف گل ارکیده: نماد گل ارکیده چیست؟


بیشتر بخوانید  لیست بینایی سنجی های اصفهان به همراه آدرس و تلفن
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *