مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نفت ایران به ساحل مکران می رسد / فرصت صادرات 300000 بشکه در روز بدون عبور از تنگه هرمز – اخبار نفت و انرژی – اخبار اقتصادی تسنیم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طبق گزارش ها آژانس تسنیمتورج دهگانی با اعلام این خبر افزود: با دریافت نفت خام برای اولین بار در جاسک ، نفت به سواحل مکران و دریای عمانی رسیده و بنابراین ایران توانایی دریافت روزانه 300000 بشکه نفت خام از این منطقه را دارد تنگه هرمز و آبهای آزاد. “خیانت می کند.

وی گفت: حدود 2 ماه پیش فرآیند تزریق روغن خام آغاز شده بود و ما در مرحله انتقال به شبکه بودیم که در ساعات اولیه امروز بالاخره نفت خام پس از طی مسافت هزار کیلومتر به جاسک رسید و این بهره برداری از بخش اول برنامه ملی است. “و خط لوله استراتژیک انتقال نفت از گور به یاسک است.

دهقانی افزود: از طریق بهره برداری از قسمت اول این پروژه ، از امروز 300000 بشكه نفت خام در روز در فاصله هزار كیلومتری منطقه گوره در استان بوشهر تا منطقه جاسك در مرز هرمزگان و استانهای سیستان و بلوچستان و امکان بارگیری و ارسال اولین محموله صادراتی.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت همچنین در مورد حجم نفت در این خط لوله افزود: حدود 6 میلیون بشکه نفت در خط لوله وجود دارد که باید دائماً از یک طرف پر شود و از طرف دیگر تخلیه شود.

وی از تلاش همکاران خود در شرکت مهندسی و توسعه نفت و نفت و گاز پارس در بخش عملیات دریایی تقدیر کرد و گفت: با آماده سازی بخش دریایی توسط شرکت عطر پارس ، امکانات بار در قالب یک توپ شناور در فاصله 6 کیلومتری ساحل نصب شده است. در حال حاضر یک نفتکش در حال بارگیری اولین محموله نفت خام است که از قسمت شرقی تنگه هرمز صادر می شود و در کنار این توپ خانگی ایستاده است.

بیشتر بخوانید  افتتاح مجتمع تفریحی و گردشگری دیواندره طبق تصویر - اخبار از کردستان - اخبار استانهای تسنیم

انتهای پیام /

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *