مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نان در گیلان گران شد/ قیمت نان باگت به 10 هزار تومان رسید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، سنتوری نو نوشت: رئیس اتحادیه فله پزان رشت و حومه از افزایش شدید قیمت آرد تحویلی به این واحدهای صنفی خبر داد.

حسین مقرضی از افزایش شدید قیمت آرد عرضه شده به تولیدکنندگان نان فانتزی و عمده فروشی در استان گیلان خبر داد و گفت: قیمت هر کیسه 40 کیلوگرمی آرد تحویلی از 192 هزار تن به 670 هزار تن رسیده است. این وضعیت بحرانی جدی در این استان ایجاد می کند زیرا بیش از 250 اتحادیه فعال در این حوزه با مشکل مواجه هستند.

وی در تشریح تاریخچه این حادثه گفت: سال گذشته در برج یازدهم بنا به درخواست اتحادیه در کارگروه اصلی استان مقرر شد اتحادیه نان فله از آرد یارانه ای گروه سه به جای یارانه استفاده کند. . ارد”.
وی ادامه داد: قیمت آرد یارانه ای گروه دو 58 هزار تن در هر چهل کیلوگرم بود. با این تغییر قیمت یارانه ای آرد گروه سوم کارخانه های تولید نان فله به کیلویی 192 هزار تومان رسید. به گفته وی، با این تغییر قیمت نان باگت از 900 تومان به 2200 تومان افزایش یافت.

مقرضی گفت: 15 فروردین ماه بدون اطلاع و بدون ابلاغ مصوبات جدید، سامانه به روی واحدهای صنفی مجموعه ما بسته شد و هیچ واحدی امکان خرید و تهیه آرد را نداشت، اما امروز شرایط تغییر کرد و سامانه باز شد و اعلام کردند که صنف. و صنعت می تواند آن را به قیمت 670 هزار تومان برای چهل کیلو آرد خریداری کند.
وی گفت: چنین افزایش قیمتی می تواند قیمت نان باگت در گیلان را بیش از ده هزار تن افزایش دهد چرا که قیمت نیم باگت طبق محاسبات ما به پنج تا شش هزار تن افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید  تروریست های مجازی

وی با تاکید بر اینکه هیچ استانی در این وضعیت نیست، ادامه داد: گفته می شود گیلان به عنوان خلبان انتخاب شده است. در حالی که این اقدام باعث تخریب صنف و اعتراض ما می شود اما با بی توجهی رئیس اداره غله استان مواجه هستیم.
وی تاکید کرد: پیشنهادی بود که اتحادیه نان فله ای مجددا از آرد یارانه ای برای انتشار آیین نامه جدید استفاده کند اما اکنون با چنین قیمت عجیبی در خرید آرد مواجه هستیم.

وی گفت: رئیس جمهور دستور داد پشت پرده هزینه ها را معرفی کنند، اینجا مشخص است که خود دولت مقصر قیمت گذاری است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *