مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش حقوق «میلیونی» سربازان به کجا ختم شد؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، افزایش حقوق «میلیونی» کارمندان مشمول پرداخت حقوق مصوب فروردین ماه مجلس نیست. بر اساس ادامه، مسئولان باید تا اردیبهشت صبر کنند و ببینند چقدر بودجه برای ستاد کل تخصیص می یابد.

افزایش حقوق سربازان وظیفه یکی از مهم ترین دغدغه های سربازان است، به ویژه این بار که مجلس شورای اسلامی در سال 1401 افزایش «میلیونی» حقوق آنان را تصویب کرد.

اما به نظر می رسد در حال حاضر خبری از افزایش حقوق نیست و باید منتظر ماند زیرا سی و یکم فروردین فرارسیده و حقوق پرداخت شده است. اما ودیعه سربازی همان مبلغی بود که در پایان اسفند 1400 پرداخت شد، نه کمتر.

رصد مسئولان حاکی از آن است که «دولت هنوز ضریب حقوق 1401 را منتشر نکرده است». موضوعی که در تعیین حقوق کارآمد است و اگر دولت افزایش حقوق را اعلام کند در اردیبهشت ماه انجام می شود. بنابراین باید تا اول اردیبهشت منتظر ماند تا ببینیم چه میزان بودجه برای ستاد کل نیروهای مسلح در نظر گرفته می شود تا به عنوان افزایش حقوق سربازان پرداخت شود. در این صورت می توان از افزایش حقوق میلیون ها سرباز و میزان دقیق آن خبر داد.

* نماینده مجلس: حقوق سربازان افزایش نیافته است/ ادامه می دهم

در همین رابطه محسن دهنوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت:

«براساس گزارش های دریافتی از سربازان عزیز در سراسر کشور، حقوق ودیعه آنان از فروردین 1301 افزایش نیافته است. در نامه ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآوری کردم که قانون برای درج کتاب نیست. باید شروع شود.

بیشتر بخوانید  مجموع واکسن هایی که تا 12 می 1401 به کشور تزریق شد

«تا زمان پرداخت نهایی حقوق سربازان از تمام ابزارهای نظارتی دست برنخواهم داشت.

بیانیه 160 نماینده در خصوص مشکلات سربازان و تقویت بنیه دفاعی

160 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای در 21 فروردین ماه به مشکلات سربازان اشاره کرده و خواستار اجرای دقیق بودجه مجلس از سوی قوه مجریه شدند.

نمایندگان مجلس با اشاره به تاثیر مسائل و مشکلات سربازی بر ازدواج دیرهنگام آنان، به اقدامات اخیر خود در بودجه سال 1401 برای افزایش حقوق سربازان اشاره کردند و از دولت خواستند تا این مصوبه را با جدیت اجرا کند.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس مواد 49 و 50 قانون خدمات کشوری، حقوق سربازان باید بین 60 تا 90 درصد حقوق پرسنل و حداقل حقوق کارکنان نیروی هوایی باشد.

عدم پرداخت حقوق قانونی مناسب به سربازان برای خدمت، جوانان را از پیوستن به ارتش منصرف کرد. از این رو مجلس شورای اسلامی در راستای کمک به نیروهای مسلح و ایجاد انگیزه برای جوانان خدمت سربازی، در قانون بودجه سال 1401 اعتبارات لازم را برای افزایش حقوق سربازان طبق قوانین قبلی پیش بینی کرد.

تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ازدواج زودهنگام و تشکیل خانواده توسط جوانان یکی دیگر از دلایل مجلس برای افزایش حقوق سربازان بود چرا که حقوق فعلی سربازی مانع ازدواج تلقی می شود و جوانان این کار را انجام می دهند. آنها نمی خواهند به ارتش بروند.

متأسفانه دولت ها برای بهبود وضعیت سربازان و حل مشکل جوانان تلاش چندانی نکردند اما مجلس یازدهم در قانون بودجه 1400 به موضوع حقوق سربازی و افزایش حقوق سربازان پرداخت. میانگین حقوق سربازان در سال 1399 به طور متوسط ​​350 هزار تومان بوده است که به همین دلیل مجلس یازدهم با اقدام بسیار مهم و کارآمد در قانون بودجه، 1400 حقوق سربازان را از میانگین 350 هزار تومان به یک میلیون و 450 هزار تومان افزایش داد. . .

بیشتر بخوانید  تصاویری خیره کننده از عجیب ترین قارچ دنیا -

مجلس شورای اسلامی در زمان رسیدگی به قانون بودجه سال 1401 نیز با تصویب ضمیمه 3 تبصره 12 گام های مهمی در جهت افزایش حقوق نیروهای جذب شده برای تامین معیشت جوانان به ویژه متاهلین برداشت. حداقل دستمزد سربازان مجرد به سه میلیون و سیصد و شصت هزار تومان و حداقل دستمزد سربازان متاهل به پنج میلیون تومان افزایش یافت.

این اقدام مجلس شورای اسلامی در کنار تامین اعتبارات لازم، ادای احترامی مهم به مجلس انقلاب بود چرا که در مدت دو سال در مجلس شورای اسلامی حقوق سربازان تقریبا 10 برابر شد.

مجلس شورای اسلامی که نقش عمده ای در این افزایش حقوق داشته است، از اوایل سال 1401 بر حسن اجرای الحاقیه 3 تبصره 12 قانون بودجه نظارت داشته است. امیدواریم دولت سیزدهم و ریاست محترم دولت که همواره حامی جوانان و امیدبخش جامعه شاه بیت هستند با اجرای کامل قانون ضمن انجام وظایف خود به افزایش امید و نشاط جوانان کمک کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *