مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

میوه برای عملکرد بهتر روده

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


افراد مبتلا به یبوست سعی کنند بعد از خوردن یک یا دو عدد گلابی یک لیوان آب ولرم بنوشند تا خاصیت ملین آن تقویت شود. گلابی ترشح بزاق را در دهان افزایش می دهد و در نتیجه هضم را در دستگاه گوارش تسهیل می کند.



فیبر موجود در گلابی را بذر کتان می نامند. این فیبر نامحلول است و برای درمان یبوست بسیار مفید است. بعد از خوردن گلابی بهتر است آب سرد ننوشید زیرا در افراد حساس باعث نفخ می شود.




رد زردآلو
این میوه سرشار از ویتامین های C، A و آهن است. مواد مغذی موجود در زردآلو از پوست سر و قلب محافظت می کند و فیبر موجود در آن با بیماری مبارزه می کند. زردآلو منبعی غنی از بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) است.

زردآلو نارنجی تیره حاوی بتاکاروتن بیشتری است. بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود، بنابراین می توان گفت زردآلو منبع غنی ویتامین A است. زردآلو حاوی فیبر محلول در آب است.

فیبر موجود در زردآلو از یبوست و بیماری های روده ای جلوگیری می کند. مصرف برگ زردآلو باعث تحریک هضم و جلوگیری از یبوست می شود. برای استفاده از برگ، ابتدا آن را با آب بشویید، سپس در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند.

سپس لیمو را در آن بریزید و صبح ناشتا باشید و برگ خیسانده را در آب خیس کنید که برای رفع یبوست بسیار مفید است. از زیاده روی در مصرف زردآلو بپرهیزید زیرا زیاده روی در هضم غذا اختلال ایجاد می کند و باعث اسهال می شود.

بیشتر بخوانید  آسیب به قند برای سلامتی و زیبایی

افرادی که مشکلات کبدی دارند باید از خوردن بیش از حد زردآلو اجتناب کنند. هسته زردآلو تلخ حاوی سمی به نام اسید سیانیک و اسید پراکسیک است، بنابراین خوردن هسته زردآلو تلخ خطرناک است.

مصرف زیاد زردآلو باعث ایجاد لکه های سفید روی پوست می شود. زردآلو عمدتاً دیر هضم و نفاخ است، بنابراین بهتر است افراد مسن و کودکان از خوردن بیش از حد خودداری کنند. زردآلو را همیشه قبل از غذا بخورید و هسته آن را با آن بخورید زیرا هسته شیرین زردآلو ضد نفخ است و هضم غذا را آسان می کند.




● هلو

در قرون وسطی از هلو به عنوان یک داروی گیاهی استفاده می شد. هلو منبعی غنی از ویتامین های A و C و همچنین منبع خوبی از پتاسیم است. به راحتی هضم می شود و بدن را تقویت می کند. برخی افراد هلو را سخت هضم می کنند و باعث نفخ می شوند.

برای جلوگیری از نفخ ناشی از خوردن هلو، باید آن را حداقل نیم ساعت قبل از غذا مصرف کنید. هلو به دلیل داشتن آب غنی می تواند برای رفع تشنگی و کم آبی بدن استفاده شود.



هلو و برگ های خیس شده آن اثر ملین بسیار خوبی در یبوست دارد. هلو بهتر است با پوست خورده شود زیرا پوست آن حاوی ویتامین A است. هلو آسان هضم است و به سرعت از معده و روده عبور می کند.

اگرچه هلو شیرین است، خوردن متوسط ​​آن برای افراد دیابتی مضر نیست. پس دیابتی ها از خوردن آن نترسند. هلو سموم را از بدن دفع می کند و میوه خوبی برای سالمندان است.

بیشتر بخوانید  درمان شب ادراری در بزرگسالان و کودکان


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *