مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مهم ترین علامت Omicron را بشناسید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



این متخصص آسیایی گفت: بیماران پس از عفونت ناشی از ایمیکرون از جمله سردرد، کمردرد و درد عضلانی، درد بیشتری را در سه ناحیه مختلف بدن تجربه می کنند.

ایندیان اکسپرس گزارش می دهد که دکتر شارو آرورا، متخصص بیماری کووید-19 که با مرکز خدمات پزشکی در موسسه علوم پزشکی آسیا کار می کند، گفت که شیوع درد عضلانی را به عنوان یکی از بزرگترین علائم مشاهده کرده است. در چند وقت اخیر به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است

وی گفت: اگرچه ویروس کرونای جدید که کووید 19 را در انسان آلوده می‌کند، بر سیستم تنفسی و ریه‌ها تأثیر می‌گذارد، اما اثرات این ویروس به همین جا ختم نمی‌شود و مطالعات متعدد نشان می‌دهد که درد عضلانی یکی از آنهاست. عوارض شایع این بیماری به ویژه در مورد سویه های آمیکرون است.

به گزارش سایت کویر نیوز، همچنین بررسی ها نشان داده است که 63 درصد از بیماران مبتلا به دلتا و 42 درصد از بیماران مبتلا به آمیکرون به عنوان یک عارضه اصلی کمردرد دارند.

با توجه به جزئیات این مطالعه، بیمار پس از عفونت ناشی از سویه آمیکرون، درد بیشتری را در سه قسمت مختلف بدن شامل سردرد، کمردرد و درد عضلانی احساس می‌کند و این روزها مردم از این دردها شکایت دارند.

به گفته متخصصان، اگرچه کمردرد و درد عضلانی عوارض جدیدی برای کووید-19 نیستند، اما افراد مبتلا به آمیکرون بیشتر در معرض کمردرد هستند و حس بویایی و چشایی کمتری دارند.

بیشتر بخوانید  کشف 310 تن مرغ منجمد در مهاباد
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *