مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ساعات کاری جدید چگونه خواهد بود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ساعت کاری جدید اعلام شد

تشویق: ساعات جدید اداری برای جلوگیری از قطعی برق در فصل تابستان اعلام شده است.

تغییر ساعت کاری این اداره کل از مهمترین راهکارهای وزارت نیرو برای جلوگیری از قطعی های برنامه ریزی شده برق در فصل تابستان است. در این لیست گنجانده شده است.

به گزارش ایسنا، افزایش مصرف برق در ایران با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و استفاده از دستگاه های برودتی، این نگرانی را ایجاد کرده است که فصل تابستان بدون قطعی برنامه ریزی شده برق سپری شود و مسئولان وزارت نیرو به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از این امر هستند. ساعات اداری یکی از سناریوهای روی میز است که مسئولان انجام می دهند.

راه حلی که سال گذشته اعمال شد و آمارها نشان داد که تغییر ساعت کاری در سال گذشته نتایج خوبی به همراه داشته و از این طریق در سال 1397 حدود 2000 مگاوات صرفه جویی شده است.

چندی پیش هادی مدکیک، مدیرکل دفتر مدیریت خدمات مصرفی توانیر در گفت و گو با ایسنا، گفت: از آنجایی که وزارت نیرو برنامه ریزی قطعی برق را در نظر نمی گیرد، تلاش می کند برنامه های مدیریت مصرف را اجرا کند و یکی از برنامه ها تغییر است. کارکرد. ساعت ها. به گفته وی برای این منظور مذاکراتی با استانداران انجام شد و تقریبا همه استانداران با این طرح موافق بودند.


** تغییر ساعت اداری 22 استان

در همین رابطه مصطفی رجبی مشهدی – سخنگوی صنعت برق – در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اصلاح ساعت کار در 22 استان کشور تاکنون انجام شده است، به ایسنا گفت: استان های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، ایلام، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، زنجان، یزد، کوم، کردستان، همدان، اردبیل، کرمانشاه، مازندران، سمنان، چهارمحال و بختیاری و یک استان دیگر اصلاح می شود. البته حدود پنج استان دیگر را می توان به این استان ها اضافه کرد.

بیشتر بخوانید  مجموعه نور کیمیاگر در هفته مد پاریس 2022!

وی در پاسخ به این سوال که آیا ساعات کار در پایتخت به دلیل افزایش دما تغییر می کند، گفت: در حال حاضر به دلیل مصرف نیازی به این کار نیست.

جزئیات تغییر ساعت کاری

سخنگوی Elektroprivreda توضیح داد که ساعات کاری چگونه تغییر می کند: ساعت کاری یک ساعت زودتر شروع می شود و یک ساعت زودتر به پایان می رسد.

رجبی مشهدی از ممیزی مصرف برق در ادارات پس از تعطیلی آنها خبر داد و افزود: پس از ساعت کاری، خنک کننده لوازم و چراغ ها بررسی می شود تا از کاهش مصرف در ادارات اطمینان حاصل شود.

وی در پایان با بیان اینکه از چه زمانی اصلاح ساعت انجام می شود، تصریح کرد: این موضوع با صلاحدید استاندار خواهد بود. برخی استان ها این تغییر را از 15 خرداد آغاز کردند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *