مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مهاجرت به ایسلند و اخذ اقامت از طریق تحصیل یا کار

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


شرایط مهاجرت به ایسلند

این شهروند خارجی مطابق با بیوگرافی خود اطلاعاتی از شرایط مهاجرت به ایسلند که شمالی ترین کشور اروپایی است دریافت کرده و راه های مهاجرت خود را بررسی کرده است. در این مقاله با پاسخ به سوالات زیر، مهاجرت به ایسلند را تشویق می کنیم:
اگر می خواهید در این کشور تحصیل کنید، ابتدا باید در یک موسسه آموزشی پذیرفته شوید. اگر قصد ازدواج با یک شهروند ایسلندی را دارید، این بهترین و کوتاه ترین راه برای اقامت در این کشور است. همچنین می توانید برای کارآفرینی یا سرمایه گذاری در این کشور اقدام کنید.

کشور ایسلند را به شما معرفی می کنیم

شمالی ترین کشور اروپا ایسلند است. جمهوری ایسلند جزیره ای به مساحت 103000 کیلومتر مربع در دریای آزاد اقیانوس اطلس است. این جزیره کوچک 313000 نفر جمعیت ایسلندی زبان دارد و 93 درصد جمعیت آن را ایسلندی های آلمانی تبار تشکیل می دهند و بقیه مردمی که در این جزیره زندگی می کنند اکثرا مهاجران دیگر کشورهای اروپایی هستند و به ایسلند نقل مکان کرده اند. بیش از 88 درصد ایسلندی ها مسیحی هستند و بیشتر آنها پروتستان هستند.

ایسلند در 1 دسامبر 1918 از دانمارک مستقل شد و در حال حاضر یکی از مرفه ترین کشورهای جهان است و چند سال پس از جنگ جهانی دوم به کمک طرح شمالی و صنعتی شدن شیلاتش رونق گرفت. ایسلند دارای آب و هوای سرد و قطبی است، اما تا حدودی تحت تأثیر جبهه های معتدل است که ممکن است برخی را از مهاجرت به ایسلند باز دارد. آب های گرم جریان های خلیج فارس در سواحل جنوبی ایسلند باعث افزایش نسبی دما و جلوگیری از گسترش یخبندان در زمستان می شود.

  مهاجرت به ایسلند

تاریخ ایسلند

ایسلند که تا قرن بیستم یکی از فقیرترین کشورهای جهان بود، در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم با صنعتی کردن ماهیگیری خود و دریافت کمک از طرح مارشال پیشرفت کرد و در دهه 1990 به یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان تبدیل شد. . در آن سالها بر اساس شاخص توسعه انسانی در سال 2005 در بین کشورهای جهان در رتبه اول قرار داشت. ایسلند بازار آزاد دارد و مالیات آن در مقایسه با سایر اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نسبتاً پایین است.

بیشتر بخوانید  آشنایی با جاذبه های گردشگری و تفریحی زیباکنار

ایسلند با 102819 کیلومتر مربع دومین جزیره بزرگ اروپاست. منطقه ایسلند که درست زیر دایره قطب شمال قرار دارد، آب و هوای سرد و قطبی دارد، اما وجود جبهه های معتدل باعث کاهش سرمای شدید در این جزیره شده است. داخل جزیره عمدتاً از فلات های پوشیده از تپه های شنی، کوه ها و یخچال های طبیعی تشکیل شده است. بسیاری از رودخانه هایی که از این یخچال ها سرچشمه می گیرند نیز از طریق مناطق پایین به دریا می ریزند. ایسلند در حال حاضر کم جمعیت ترین عضو ناتو و تنها عضو آن سازمان است که ارتش دائمی ندارد. سفارت دانمارک در تهران با صدور ویزای ایسلند سروکار دارد.

جاذبه های دیدنی برای مهاجرت به ایسلند

بیش از نیمی از جزیره اصلی ایسلند فلاتی است در ارتفاع 400 متری از سطح دریا و فاقد پوشش گیاهی است. 12 درصد از جزیره سرد ایسلند پوشیده از یخ است که در اثر باران سرد و برف زمستانی در ایسلند و لایه دهم فوران های آتشفشانی در جزیره ایسلند ایجاد شده است، اتفاقی که حدود 10 سال پیش رخ داد. است. ایسلند را می توان یکی از عجیب ترین اقلیم های جهان دانست و در حال حاضر دارای 25 آتشفشان فعال در ایسلند است. در کشور زیبای ایسلند حدود 300 چاه بخار وجود دارد که هسته و منبع گرما در ایسلند هستند و برای مصرف انرژی و تولید برق، برق و گرما استفاده می شوند.

شرایط مهاجرت به ایسلند 2022

اتباع خارجی می توانند از طرق مختلف برای مهاجرت به ایسلند در سال 2022 اقدام کنند. از آنجایی که این کشور در منطقه شینگن قرار دارد، شهروندان این منطقه می توانند بدون هیچ محدودیتی در این کشور زندگی و کار کنند و نیازی به مجوز کار ندارند. فقط این افراد باید حضور و اقامت جدید خود در این کشور را به پلیس گزارش دهند. اما اتباع خارجی و ایرانی برای مهاجرت به این کشور نیاز به اجازه اقامت یا ویزا خواهند داشت.

مهاجرت به ایسلند

راه های مهاجرت به ایسلند

در سال های اخیر، ایسلند با تشویق های فوتبالی و ایسلندی اش بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اما این کشور کوچک توانسته است در بسیاری از رتبه های امنیتی و اجتماعی طبق استانداردهای بین المللی خود را در صدر مهاجرت بیابد. مهاجرت به ایسلند از چند طریق امکان پذیر است. یکی از پرطرفدارترین راه ها آموزش است که فرد با ثبت نام در یکی از دانشگاه ها یا دانشکده های این کشور برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام می کند و پس از ورود به آن کشور شروع به جستجوی کار می کند و اجازه اقامت می گیرد. اجازه.

بیشتر بخوانید  دیدنی های اصفهان و شهرستانهای تابعه

یکی دیگر از راه های ورود به این کشور دریافت ویزای کار ایسلند می باشد. به این ترتیب کارفرما از فرد دعوت می کرد تا در شرکت یا شرکت خود کار کند و آن شخص درخواست را با مدارک لازم به سفارت برده و درخواست ویزای نوع D می کند تا در نهایت بتواند در ایسلند بماند. دستیابی، دستیابی. کشور کوچک ایسلند ثروتمند است و از نظر جمعیت در بین 10 کشور برتر جهان قرار دارد.

شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق کار

همانطور که در ابتدا خواندید، متوجه شدید که این کشور به دلیل موقعیتی که در منطقه شینگن دارد، اولویت را به ایسلندی ها و سپس اروپایی ها می دهد. شهروندان ایرانی برای کار در این کشور به پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای ایسلندی نیاز خواهند داشت. سطح درآمد در ایسلند در نمودار زیر نشان داده شده است:

سطح درآمد در ایسلند
اگر مهارت های خاصی دارید و شغل مورد نیاز این کشور دارید، می توانید با یک کارفرمای ایسلندی برای دریافت پیشنهاد شغلی تماس بگیرید تا او از دادن این موقعیت به شما خوشحال شود. معمولا به دلیل عدم حضور شما در این کشور این اتفاق به راحتی نمی افتد و افراد ترجیح می دهند با اقامت طولانی به غیر از ویزای توریستی شینگن پای خود را در این کشور باز کنند و به دنبال کار هستند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار ایسلند عبارتند از:

  • ارائه قرارداد کار توسط یک کارفرمای ایسلندی
  • پاسپورت معتبر حداقل 6 ماه اعتبار دارد
  • کپی شناسنامه
  • گواهی تجربه و توانایی کاری فرد
  • رزومه شخصی
  • 2 عدد عکس 6*4
  • تکمیل فرم ویزای بلند مدت
  • کارفرما کلیه هزینه ها را به همراه کپی مدارک شخصی تضمین می کند
  • گواهی بیمه سلامت
بیشتر بخوانید  چگونه می توانیم به دبی مهاجرت کنیم ؟

راه های اقامت در ایسلند

شرایط مهاجرت از طریق تحصیل در ایسلند

می توان گفت طبق آمار در سال های اخیر اکثر مردم ترجیح می دادند از این طریق پای خود را به ایسلند باز کنند تا پس از تحصیل با شرایط بسیار بهتری برای اشتغال و سپس اقامت در این کشور مشغول به کار شوند. دانشجویان ابتدا باید در یکی از دانشگاه های کشور پذیرش شوند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ایسلند عبارتند از:

  1. برای اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیلات تکمیلی ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات را ارائه دهید.
  2. برای اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، ترجمه مدرک دیپلم را همراه با ریز نمرات ارائه دهید
  3. برای اخذ ویزا برای دانشجویان دکتری ترجمه مدرک کارشناسی ارشد را به همراه ریز نمرات ارائه دهید
  4. انگیزه نامه SOP و 3 توصیه نامه
  5. خلاصه رزومه
  6. ترجمه صفحات شناسنامه و گذرنامه
  7. نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  8. در صورت نیاز گواهینامه انگلیسی، GRE و GMAT ارائه دهید
  9. نامه تمکن مالی

تهیه مدارک و شرایط مهاجرت به ایسلند

هر مدرک خارجی یا غیر انگلیسی باید توسط مترجم معتبر ترجمه شود. اعضای خانواده و ساکنان EEA که در این کشور اقامت داشته اند (به عنوان مثال، همسر و فرزندان) می توانند از حق زندگی ساکنان EEP برخوردار شوند. اما برای قانونی بودن اقامت، باید کارت اقامت نیز توسط اداره صادر شود. شرایط کار در ایسلند را در مقاله مربوطه بخوانید. کشورهای عضو EEA شامل اسپانیا، فرانسه، آلمان، اتریش، بلژیک، قبرس، جمهوری چک، استونی، یونان، هلند، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، لهستان، پرتغال، اسلواکی و اسلوونی نیز خواهد بود.

اقامت اتباع غیر اروپایی که به ایسلند مهاجرت می کنند

برای شهروندان غیر منطقه اقتصادی اروپا (افراد کشورهایی مانند ایران)، روند اخذ اقامت ایسلند کمی پیچیده تر است. ابتدا، یک درخواست ویزا معمولاً باید قبل از ورود یک شهروند غیر منطقه اقتصادی اروپا به ایسلند تأیید شود. اگر یک بیگانه که در حال حاضر در ایسلند اقامت دارد برای اجازه اقامت درخواست دهد، این روند باید به طور کامل بررسی شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *