مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آلفرد نوبل را می شناسید؟ (زندگینامه)

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آلفرد در 2 اکتبر در سوئد به دنیا آمد. او می توانست در سن پترزبورگ تحصیل کند. او بسیار با استعداد بود. پدرش، امانوئل نوبل، یکی از مخترعانی بود که معدن زیردریایی را ساخت. به همین دلیل به درخواست دولت روسیه که معادن را خریداری کرد به سن پترزبورگ نقل مکان کرد.

آلفرد نوبل را می شناسید؟  (زندگینامه)

آلفرد نوبل در سال 1978 به ایالات متحده رفت و در آنجا نزد اریکسن تحصیل کرد. او در طول اقامت خود در ایالات متحده دائماً به این فکر می کرد که آیا کشف مواد منفجره می تواند رنج هزاران کارگر را کاهش دهد؟ این همیشه ذهن او را به خود مشغول می کرد. این شیمیدان بزرگ و پرتلاش سوئدی که سرانجام در سال 1995 دینامیت را کشف کرد، نتوانست به مردم بگوید که از این ماده برای کشتار و اهداف جنگی استفاده نشود.

با این اختراع نوبل در مدت زمان بسیار کوتاهی، میله های دینامیت جایگزین ترکیبات بسیار خطرناک نیتروگلیسیرین شدند. او اختراع خود را به ثبت رساند و البته نتوانست با فروش آن پولدار شود. دینامیت چهره غرب را تغییر داد. این ماده منفجره هم در موارد مسالمت آمیز و هم در زمینه تخریب و نابودی تمدن بشری قابل استفاده است. به دلیل استفاده نادرست از این ماده در برخی از کشورها، در بین مردم به عنوان مخترع بدخیم و بدخیم شناخته شد.

آلفرد نوبل را می شناسید؟  (زندگینامه)

آنها گفتند که او از دانش خود برای شناسایی وسایل مخرب استفاده کرده است. شناخت این وسیله ( دینامیت ) و استفاده نادرست از آن در جنگ ها و تخریب و کشتار انسان ها توسط برخی کشورها به جایزه صلح نوبل تبدیل شد و او برای جبران آن می خواست تمام دارایی و دارایی خود از جمله 3 میلیون کرون سوئد را اهدا کند. به عنوان جایزه سالانه به بهترین و برگزیده ترین شاعر، نویسنده و همه کسانی که در زمینه های شیمی، فیزیک، زیست شناسی، پزشکی یا صلح در جهان خدمت کرده یا به اکتشافاتی دست یافته اند، اهدا شد. تقسیم شده. این جایزه شامل یک دیپلم افتخار و یک مدال طلا و چک است که میزان آن بستگی به سود بنیاد نوبل در آن سال دارد. در سال 1995، بانک دولتی سوئد جایزه نوبل اقتصاد را اضافه کرد. این امر از آن زمان تاکنون هر ساله انجام شده و در سال های اخیر اعتبار روزافزونی یافته و منتخبان به جنبه علمی و تخصصی آن افتخار بیشتری می کنند. آلفرد نوبل در سال 1958 در سن خوان ایتالیا درگذشت.

بیشتر بخوانید  آدرس مراکز تعویض پلاک رامسر

منبع: همشهری


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *