مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مزایای استفاده از هیدروکسی سیترات در پیشگیری از سنگ کلیه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


همه چیز در مورد هیدروکسی سیترات

سنگ کلیه، رسوبات کوچک و حاوی مواد معدنی سخت هستند داخل کلیه آنها بیش از 12 درصد از مردان و 7 درصد از زنان را تحت تاثیر قرار می دهند.

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید هیدروکسی سیترات بیشتر بدانید.

هیدروکسی سیترات

هیدروکسی سیترات

در مطالعات هیدروکسی سیترات انسانی، این ترکیب بر روی 7 نفر آزمایش شد و افراد به مدت 3 روز مکمل را مصرف کردند. محققان دانشگاه هیوستون در نهایت دریافتند که این ترکیب از طریق ادرار دفع می‌شود، که مشخصه‌ای است که برای اینکه مکمل به عنوان یک گزینه درمانی عمل کند، لازم است.

سنگ کلیهدارای رسوبات کوچک و مواد معدنی سختی هستند که در داخل کلیه ها تشکیل می شوند و بیش از 12 درصد از مردان و 7 درصد از زنان را تحت تأثیر قرار می دهند. فشار خون، دیابت و چاقی خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد و در واقع موارد گزارش شده رو به افزایش است.

درمان های پیشگیرانه برای سنگ کلیه در 3 دهه گذشته تغییر نکرده است. پزشکان به بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به این سنگ هستند توصیه می کنند که آب زیادی بنوشند و از غذاهای غنی از اگزالات پرهیز کنند. آنها اغلب مصرف سیترات را به شکل سیترات پتاسیم توصیه می کنند. این مکمل می تواند رشد کریستال ها را کند کند، اما برخی افراد نمی توانند عوارض جانبی آن را تحمل کنند.سنگ های کلیه رسوبات معدنی کوچک، سخت و معدنی هستند که در داخل کلیه ها تشکیل می شوند و بیش از 12 درصد از مردان و هفت درصد از زنان را تحت تاثیر قرار می دهند. فشار خون، دیابت و چاقی خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد و در واقع موارد گزارش شده در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید  ۱۵ نوع قرص ضد بارداری همراه با نحوه مصرف

درمان های پیشگیرانه برای سنگ کلیه

هیدروکسی سیترات

در سه دهه گذشته تغییری نکرده است. پزشکان به بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به این سنگ هستند توصیه می کنند که آب زیادی بنوشند و از غذاهای غنی از اگزالات پرهیز کنند. آنها اغلب استفاده از سیترات (CA) را به شکل سیترات پتاسیم توصیه می کنند. این مکمل می تواند رشد کریستال ها را کند کند، اما برخی افراد نمی توانند عوارض جانبی آن را تحمل کنند.

وی گفت: هیدروکسی سیترات به عنوان یک درمان بالقوه برای پیشگیری از سنگ کلیه امیدوارکننده است. برای تعیین ایمنی این ترکیب و دوز آن به آزمایش‌های طولانی‌مدت و انسانی بیشتری نیاز است.

به گفته محققان، هیدروکسی سیترات به عنوان یک درمان بالقوه برای پیشگیری از سنگ کلیه امیدوارکننده است. محققان بر این باورند که این تحقیق راه را برای تولید داروی موثر هموار می کند، اما همچنین تاکید می کند که هنوز سوالات زیادی وجود دارد و برای تعیین بی خطر بودن این ترکیب و دوز آن، مطالعات و آزمایش های طولانی مدت بیشتری روی انسان ها مورد نیاز است.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید هیدروکسی سیترات

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع:نمایش سلامت

———————————————— — ——————————————— ———- — —-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *