مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دانستن این نکات برای رانندگی ضروری است.

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دانستن این نکات برای رانندگی ضروری است.

1. پدال ترمز را هنگامی که از اندازه فراتر رفتید نگه دارید
این امر فشار زیادی به سیستم تعلیق، محور و ترمز خودرو وارد می کند و راه صحیح عبور از دست اندازها، برنامه ریزی به گونه ای است که قبل از رسیدن به دست اندازها و زمانی که به هیچ عنوان به ترمز نخوریم، سرعت خود را کاهش دهیم.

2. ترمز دستی را بدون نگه داشتن کلید فشار دهید
چند وقت پیش دوستم را در انگلیس دیدم که می خواست ترمز دستی را بلند کند، دکمه را فشار داد و آن را بلند کرد. از او پرسیدم دلیل این کارت چیست؟ می گفت اولین باری که برای امتحان رانندگی رفتم با کشیدن ترمز دستی از من گذشت و برای همه خنده دار بود که بگویند در ایران همه اینطوری ترمز دستی را ترمز می کنند و بعداً متوجه شدم که انگلیسی ها به این دکمه می گویند کلاچ ترمز دستی اگر کلاچ ترمز دستی را خارج نکرده اید، نباید آن را بکشید. بعدا من و تعدادی از دوستانم که مکانیک میدونن به صورت علمی گفتیم که با کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید به دنده آسیب میزنه و فشار زیادی به سیم وارد میشه ترمز به صورت دستی فعال میشه.

3. روغن گیربکس را به موقع تعویض نکنید
در همین خط تیونینگ بارها دیده شده که مردم 150 هزار کیلومتر و بیشتر را با خودروی خود طی کرده اند و وقتی از آنها می پرسید آیا تا به حال واسکازین را عوض کرده اید؟ پاسخ این است که واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد و تعویض به موقع باعث کارکرد بی وقفه گیربکس، سلامت گیربکس و … می شود. البته مسافت پیموده شده تعویض آن به نوع روغن و گیربکس خودرو و شرایط کارکرد آن بستگی دارد.

4. فیلتر روغن را یکبار تعویض کنید
گاهی دیده می شود که افراد گهگاهی فیلتر روغن را تعویض می کنند و اغلب همین افراد از فیلترهای بی کیفیت استفاده می کنند. این باعث می شود فیلتر کل عملیات تمیز کردن را انجام ندهد و منجر به آسیب جدی به موتور خودرو می شود که بعداً متوجه می شویم که اگر فیلتر را عوض کنیم و هر بار آن را عوض کنیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و اتلاف وقت جلوگیری می شود. زمان. با فیلتر مناسب

دانستن این نکات برای رانندگی ضروری است

دانستن این نکات برای رانندگی ضروری است.

5. گرمایش در محل برای مدت طولانی
این نه تنها مفید نیست، بلکه آسیب زیادی به موتور وارد می کند. کار زیاد در محل منجر به گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز می شود و این گرما به موتور منتقل می شود که به نوبه خود برای موتور مضر است. در زمستان بهتر است یک دقیقه ماشین را در محل روشن کنید و سپس چند کیلومتر اول را با سرعت کم طی کنید تا ماشین تا حد مطلوب گرم شود.

بیشتر بخوانید  شبدر ترش

6. به جای استفاده از کولر در بزرگراه، شیشه را پایین بیاورید
یک مطالعه اخیر در مجله بریتانیایی Auto Crose نشان داد که یک خودرو در بزرگراه دارای تهویه مطبوع با یک فن درجه یک است و 40 درصد سوخت کمتری نسبت به خودرویی با پنجره باز مصرف می کند.

7. از شر وسایل پشت چراغ قرمز و ترافیک خلاص نشوید
این باعث فشار مضاعف به کلاچ و شاخه های انتقال و غیره می شود.

8. ترمز و کلاچ را همزمان نگه دارید تا ماشین را نگه دارید
این به خودی خود باعث افزایش سطح ترمز می شود زیرا وقتی کلاچ درگیر است، هم نیروی ترمز موتور استفاده می شود و هم وقتی کلاچ و ترمز با هم فشرده می شوند، باعث توقف دیرتر خودرو می شود. بهتر است قبل از لرزش خودرو، ترمز بگیرید و کلاچ را فشار دهید.

9. با سرعت کم در خط سرعت حرکت کنید و بالعکس
مشاهده شده است که رانندگان در لاین تندرو با سرعت بسیار پایین رانندگی می کنند و در عوض رانندگان با سرعت بالا در خطوط فرعی رانندگی می کنند که هر دو خطر جبران ناپذیری دارند.

10. آب لوله کشی را داخل رادیاتور بریزید
این امر باعث ایجاد رسوبات زیادی در رادیاتور، پمپ آب و موتور می شود و مشاهده شد که حتی واشر سرسیلندر نیز می سوزد. بهتر است آب را بجوشانید و بگذارید خنک شود و دوباره بجوشانید و هر چه بیشتر سرد شود و آب جوشش بیشتر باشد سالمتر می شود فقط دقت کنید که رسوب بعد از آن ته دیگ باشد. . خنک می شود داخل رادیاتور نگذارید البته مایعات آماده در بازار وجود دارد که اولین روشی است که قابل اعتمادتر است.دانستن این نکات برای رانندگی ضروری است.

11. آب لوله کشی را در منبع شیشه نمک بریزید
این باعث ایجاد رسوب زیادی در منبع، شیلنگ ها، نازل ها و پمپ های آب می شود. برای تامین این آب نیز می توان از این روش استفاده کرد اما مایعات آماده ای نیز در بازار وجود دارد.

12. اضافه بار خودرو
پر کردن چکمه با وسایل غیر ضروری به خصوص در مسافت های طولانی باعث افزایش مصرف سوخت می شود. ما باید ماشین خود را تا حد امکان سبک کنیم.

13. چمدان را در مواقعی که به آن نیاز نداریم نصب کنیم
صندوق عقب را فقط در مواقعی که به آن نیاز داریم ببندیم، زیرا وجود خود صندوق، مصرف سوخت را حداقل تا 10 درصد افزایش می دهد.

14. کودک را با کیسه هوا روی پای مسافر جلوی ماشین قرار دهید
بارها دیده شده که خیلی هم خطرناک است و در یک تصادف کوچک اگر کیسه هوا باز شود کودک خفه می شود. همیشه بهترین کار این است که کودک در یک صندلی مخصوص در ردیف عقب بنشیند.

بیشتر بخوانید  روز ملی خلیج فارس در تقویم شمسی و قمری چه روزی است ؟

15. استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیزوری
بنزین معمولی در کشور موجود است هرچند در پمپ بنزین ها می گوید بدون سرب اما همچنان مقدار زیادی سرب دارد که سرب آن کاتالیزور است و چون بنزین فوق العاده بهتر از بنزین معمولی است بهتر است استفاده شود. بنزین فوق العاده

16. عدم توجه به سطح کیفیت روغن موتور و رعایت سطح کیفیت روغن توصیه شده توسط کارخانه.
مثلا چند وقت پیش دیدم یکی داره روغن توتال 5000 تو موتور پراید میریزه و بعد از اینکه بهش توضیح دادم سطح کیفی توتال 5000 sj هست و روغن موتور با پراید sf یا sg همخوانی داره نظرش عوض شد. انتخاب روغن او

17. از نور زیاد در مه استفاده کنید
در شرایط مه آلود استفاده از نور بالا باعث کاهش دید می شود در این شرایط باید چراغ خودرو در نور کم روشن شود و اگر خودرو دارای چراغ مه شکن است باید روشن شود.

18. پس از طی مسافت طولانی خودرو را خاموش نکنید
این برای خودروهای دیزلی است نه برای بنزین. اکثر رانندگان منتظر می مانند تا فن خودرو خاموش شود و سپس موتور را خاموش کنند. این باعث آسیب جدی به موتور می شود. کار زیاد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز شده و این گرما به موتور منتقل می شود که به نوبه خود برای موتور مضر است. در چنین مواقعی اگر ماشین خیلی داغ باشد، وقتی ماشین را خاموش می کنیم، سیستم فن اتوماتیک روشن می ماند و نیازی به استارت زدن ماشین نیست.دانستن این نکات برای رانندگی ضروری است.

19. پای خود را روی کلاچ قرار دهید
بسیار متداول است که رانندگان هنگام رانندگی در بزرگراه حتی با دنده 5 پاهای خود را روی کلاچ قرار می دهند و کلاچ کاملاً خاموش است که به گیربکس فشار وارد می کند.

20. صندلی را خیلی به جلو فشار دهید
خیلی ها (البته اکثر خانم ها) فکر می کنند که هر چه صندلی دورتر باشد، تسلط راننده بیشتر می شود و به اصطلاح بازوی فرمون بهتر می شود. نه اینطور نیست، صندلی باید طوری باشه که راننده کاملا راحت باشه.

21. خاموش كردن قبل از خاموش كردن خودرو
این کار قبلا در خودروهای کاربراتوری انجام می شد تا خودرو روشن شود. اما در خودروهای انژکتوری این امر مضر است زیرا با گاز دادن و سپس بستن سوئیچ مقداری بنزین نسوخته باقی می ماند که به نوبه خود باعث خرابی سوزن انژکتور و خرابی خودرو هنگام استارت می شود.

بیشتر بخوانید  تفاوت ژانر و سبک | بررسی کامل ژانر و سبک در سینما

22. قبل از استارت زدن خودرو با انژکتور گاز بزنید
این کار قبلا در خودروهای کاربراتوری انجام می شد تا خودرو روشن شود. اما در خودروهای انژکتوری این کار بی فایده است.

23. خاموش کردن خودرو به دلیل کمبود سوخت
این امر گاهی باعث سوختن پمپ بنزین می شود و اصولاً نباید چراغ بنزین را روشن گذاشت، زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت شده و عملکرد پمپ بنزین را مختل می کند. فیلتر بنزین و در نهایت انژکتور.

24. ماشین را در جهت مخالف خیابان پارک کنید
وقتی ماشینی را مثلاً سمت راست خیابان در جهت مخالف پارک می کنید، اگر خدای ناکرده ماشین با ماشین شما برخورد کند، مقصر تصادف هستید.

به ساده ترین شکل ممکن از تخلفات خودرو آگاه شوید!

جام جم آنلاین: افشای این راز کار ادارات پلیس +10 را مختل می کند; اکنون تقریبا تعداد کمی از شهروندان نمی دانند که کافی است یک کد 17 رقمی که به صورت عمودی در پشت کارت خودرو درج شده است برای ارسال مبلغ به شماره 30005151 پیامکی ارسال کنند تا از مبلغ آن مطلع شوند. از جریمه رانندگی و تعداد جملات در کوتاه ترین زمان.دانستن این نکات برای رانندگی ضروری است.

اما شاید کمتر کسی راز ادامه این پرونده را فاش کرده باشد! گفته می شود زمانی که با ارسال کد 17 رقمی پشت کارت خودرو از میزان جریمه رانندگی مطلع می شوید و بدتان نمی آید و تصمیم به پرداخت جریمه در اسرع وقت می کنید، خوب است بدانید که برای گرفتن شما مجبور نیستید تخلف را چاپ کنید جریمه را بپردازید.به اداره پلیس +10 بروید.

برای پرداخت فقط همان کاری را که انجام دادید تکرار کنید تا از مبلغ و میزان جریمه رانندگی خود مطلع شوید، اما این بار یک ستاره

یک کد 17 رقمی پشت کارت ماشین اضافه کنید و متن را به شماره 30005151 ارسال کنید.

تعجب نکنید، اکنون یک شناسه حساب و یک شناسه پرداخت برای شما ارسال می شود که می توانید به راحتی وجه آن را در دستگاه های خودپرداز یا آنلاین پرداخت کنید.

به این ترتیب هر دوی شما جریمه را قبل از دو برابر شدن پرداخت کردید، در ازدحام دفاتر پلیس +10 وقت تلف نکردید و مجبور به پرداخت جریمه نشدید.

در حالی که این اقدام گامی مثبت در جهت کاهش سفرهای بین شهری، جلوگیری از افزایش ترافیک و آلودگی هوا و از همه مهمتر صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان است، خوب است که پلیس راهنمایی و رانندگی بدون نیاز به مراجعه حضوری از این روش برای کاهش جریمه خود استفاده کند. . دفاتر پلیس + 10 اطلاعات لازم را ارائه دهند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *