مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مردم از مدیریت بد در زمینه آب و برق عصبانی هستند – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی ، در خطبه های این هفته نماز جمعه محمد آباد یزد ، گفت: “یکی از نمادهای غرب که در صد سال اخیر رواج یافته سگ ، زیست شناسی ، گرایش سگ و انجمن حیوانات است. غرب به این فرهنگ روی آورده است این یک نشانه است. “این یک تمدن یا احترام به حقوق حیوانات نیست.

وی تأکید کرد: این طور نیست که بگوییم اگر غربی ها حیوانات را در خانه نگهداری می کنند ، آنها به حقوق خود احترام گذاشته اند ، اما ما باید یاد بگیریم که حقوق حیوانات را از اسلام رعایت کنیم تا از مردم در برابر حیوانات گرسنه محافظت کنیم ، آنها را صید کنیم و دلیل آن را برای ضرب و شتم حیوانات ممنوع است.

مدرسی ادامه داد: این حیوان غریزه و روش زندگی خاص خود را دارد و باید در جای خود و با غریزه خود زندگی کند ، همانطور که تصور اینکه یک انسان در اصطبل زندگی می کند دشوار است ، بنابراین نباید فکر کنیم که اگر حیوانات را در خانه نگه می دارد ، سپس آنها آنها را گرامی می داریم.

امام جمعه مرکز یزد اظهار داشت: دلایل مختلف اجتماعی و روانشناختی وجود دارد که چرا غربی ها به حیواناتی مانند سگ و گربه روی می آورند ، از جمله عدم اعتماد اجتماعی و روانی بین مردم ، ناآگاهی از نحوه تعامل آنها. وی به از بین بردن تنهایی و ناسازگاری ، مد ، استکبار ، بستن چشم و کورکورانه ، غیبت عاطفی و عشق در جوامع غربی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  ازبکستان تجارت خود را در سال 2021 به 18 میلیارد دلار افزایش خواهد داد

مدرسي اظهار داشت: به ما نشان داده شده است كه زندگي با حيواناتي مانند سگ و خوك چه از نظر روانشناختي و چه از نظر علمي چيزي جز آسيب به انسان نيست و موجب بركت زندگي انسان از نظر مادي و معنوي است.

وی با اشاره به اینکه طبق تفسیر و تحقیقات دانشمندان ده ها نوع میکروب از این حیوانات به انسان منتقل می شود ، گفت: اسلام می گوید “همراه شما باید به شما مدیون باشد تا عقل و دین خود را افزایش دهید.” آیا باید با یک حیوان زندگی کنید و یک سگ رانندگی کنید و با یک سگ در ماشین بنشینید؟ که حتی با عقل و فطرت انسان سازگار نیست.

حجاب یک حق اجتماعی است

امام جمعه مرکز یزد در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد هفته حجاب و عفاف می گوید: 10 تا 15 جولای به عنوان هفته حجاب و عفاف اعلام شده است و 12 ژوئیه سالروز قیام خونین مردم مشهد در مسجد حجار گوهرشاد سال 1314 بود.

مدرسی با بیان اینکه برخی معتقدند حجاب در جامعه یک حق و یک حق شخصی است ، بنابراین آنها حق دارند حجاب را باز کنند و آن را نادیده بگیرند ، گفت: طبق طبیعت انسان و آموزه های ادیان توحیدی ، حجاب فقط اجتماعی نیست و حق فردی ، این یک وظیفه الهی است و ما نباید به آن به عنوان تنها حق نگاه کنیم و بنابراین کسی می خواهد از حق خود صرف نظر کند ، اما در حقیقت حجاب یک وظیفه است.

در بخشی دیگر از سخنان خود ، امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سالگرد ثبت جهانی یزد گفت: 755 هکتار ثبت ملی و 200 هکتار ثبت جهانی انجام شده و کارهای بسیار خوبی انجام شده است در چهار سال انجام شد و تعمیرات ، معرفی در مراکز تحقیقاتی ، رشد صنعت گردشگری و تقویت زیرساخت ها صورت گرفت ویروس کرونا نه ، ما در این زمینه رشد بیشتری داشته ایم.

بیشتر بخوانید  تسهیل در ارائه خدمات پرداخت تسهیلات خرد

نقش مهم روحانیت در حفظ بافت تاریخی

وی ادامه داد: اما نکات مهم بسیاری نیز وجود دارد که مهمترین آنها توجه به افرادی است که در بافت قدیمی زندگی می کنند و من می گویم که روحانیت بیشترین توجه را در این زمینه داشته اند.

مدرسي اظهار داشت: دفاتر و منازل علما غالباً در بافت قديمي قرار دارند و در حفظ سياق نقش خوبي داشته اند و کساني که ادعا مي کنند در بافت قديمي هستند بايد از اين فرهنگ درس بگيرند و مورد توجه روحانيون قرار بگيرند.

وی تأکید کرد: نیاز دیگر در نظر گرفتن رفاه ساکنان بافت قدیمی و تسهیل امور است. باید به امنیت توجه شود و این موضوع تا حدودی تضعیف می شود. فرهنگ دینی یزد این بافت را بوجود آورده است و اگر به آن توجه نشود میراث ما میراثی از خشت و گل خواهد بود نه میراث فرهنگی.

مدرسی ادامه داد: در حقیقت حفاظت از فرهنگ ما باید در یک زمینه تاریخی دیده شود و حفظ و معرفی میراث معنوی باید دیده شود که اگر تمام بافت قدیمی ما کامل باشد اما حسینیان خالی از سکنه باشد ، این حمایت نیست میراث فرهنگی و زمینه فرهنگی. “احیا نخواهد شد.

وی افزود: اگر تمام بافت تاریخی مملو از جهانگردان باشد و مساجد خلوت باشند ، از نظر فرهنگی اهمیت ندارد و باید به اسلام توجه شود.

مدرسی در مورد وقفه ها و سو mis مدیریت در این زمینه تأکید کرد: این وقفه ها مردم را عصبانی کرده و باید حمله به آب را یک پروژه ملی دانست و نمایندگان باید برای جلوگیری از حملات متحد شوند ، زیرا یزد گرم و خشک است و آنجا امسال باران بسیار کم بود.

بیشتر بخوانید  مشکل بزرگ استقلال در شروع فصل نقل و انتقالات

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *