مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بی نظمی های واضح در انتقال مناطق معدنی / سوپرمارکت ها نباید یک شبه منتقل شود – اخبار صنعت و تجارت – اخبار اقتصادی تسنیم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


گفت صمدی در مصاحبه با خبرنگار اقتصادی آژانس تسنیموی با اشاره به اینکه طبق قانون همه معادن صاحب دارند ، گفت: در برخی موارد تعدادی از معادن غیر اقتصادی هستند و صاحبان آنها این مناطق را ترک می کنند.

وی افزود: برخی معادن نیز توسط دولت از صاحبان آنها مصادره شده است زیرا آنها در طول مدیریت خود نتوانسته اند عملیات مورد نیاز این معادن را انجام دهند ، در این شرایط پروانه های استخراج باطل شده و در اختیار صنعت و معادن استانها واقع شده است.

این کارشناس معدن گفت: علاوه بر معادن ذکر شده ، وضعیت مناطق معدنی در کشور نیز با ابهاماتی همراه است. “متأسفانه ، دولت در بخش معدن تمایل دارد آنها را به شرکتهای بزرگ نیمه دولتی واگذار کند زیرا معتقد است که این شرکت پتانسیل و سرمایه لازم را با کمترین خطر دارد ، در حالی که بخش خصوصی نیز از همین فرصت برخوردار است ، اما نکته این است که دولت نمی خواهد بخش خصوصی را وارد مناطق معدن کند.

* تخلف آشکار دولت در واگذاری مناطق استخراج معادن به شرکت ها و سازمان های دولتی

صمدی افزود: دولت تخلف آشکاری در انتقال مناطق استخراج معادن انجام داده است ، زیرا طبق تبصره 2 قانون معدنکاری ، شرکت ها و سازمان های دولتی می توانند در صورت عدم وجود کاندید بخش خصوصی وارد حوزه اکتشاف شوند. بنابراین ، دولت می تواند مناطق معدنی دولت و شرکتها و سازمانهای نیمه دولتی را در شرایطی تصاحب کند که بخش خصوصی نمی خواهد مشارکت کند ، اما متأسفانه در مناطق معدن تمرکز دولت بر واگذاری این مناطق به دولتی است. شرکت ها و دارای نیمه دولتی بزرگ است و بخش خصوصی در مناطق استخراج از بین رفته است.

بیشتر بخوانید  نفس عمیق بکشید / جنگلها و مراتع در رقص باد و آتش می سوزند + فیلم

وی گفت: مسئله این است كه وقتی سازمانهای دولتی یا شركتهای نیمه دولتی كه قادر به بهره برداری از مناطق معدنی نیستند ، باید این مناطق به دولت واگذار شود ، اما آنها این مناطق را به حراج می گذارند. وی گفت: “جالب است که هر شرکتی در اینجا است.” هرکسی که تعداد بیشتری را ارائه دهد ، در مناقصه برنده می شود و در نهایت کار دولت هر روز رشد می کند.

وی گفت: “اصولاً ما معتقدیم كه معادن بزرگ كه حداكثر 10 مین هستند باید در اختیار دولت باشد و مابقی باید به بخش خصوصی تحویل داده شود.”

وی در ادامه گفتگو با اشاره به ابهامات آزادسازی معدن که امروزه با حاشیه های مختلفی روبرو است ، گفت: ما با مناقصه های استخراج مخالف نیستیم ، اما صلاحیت و شایستگی افراد درگیر نیز باید در مزایده ها بررسی شود. “به عنوان مثال ، در یکی از مناقصات ، شرکت های بزرگ سنگ آهن نیمه دولتی بر بخش خصوصی در این زمینه اولویت دارند. طبیعی است که در این شرایط سهمی از مناقصه ها به بخش خصوصی داده نمی شود.

صمدی افزود: شرایط مهم برگزاری این مناقصات باید به سمتی برود که تعداد آنها در حال افزایش باشد و سهم دولت قابل توجه باشد و رقابت واقعی بین افراد واجد شرایط انجام شود. اما س isال این است که چرا طی چند سال اخیر ، دولت در ماه های اخیر مناقصه های استخراج معادن را بررسی کرده است.

وی در پاسخ به این سال که چرا دولت برای از بین بردن معادن متعلق به شرکت های بزرگ دولتی و شبه دولتی اقدامی نمی کند ، افزود: معادن مورد بحث امروز یا راکد هستند یا ذخیره قابل توجهی ندارند ، با این وجود برخی از آنها دارای ذخایر خوبی هستند که تعداد کمی هستند

بیشتر بخوانید  واکنش اتحادیه اروپا به حمله تروریستی در بغداد

این کارشناس معدن گفت: معادن مهمی که متعلق به شرکت های بزرگ شبه دولتی است و با این وجود دولت تمایلی به انتقال آنها ندارد و آنها دائماً این معادن را اجاره کرده و آن را استخراج و فروش می نامند.

به گفته صمدی ، این معادن سوپرمارکت هایی نیستند که می توانند برای مدت زمان کوتاهی حراج شوند ، اما باید صلاحیت شرکت کنندگان بررسی شود و سپس فرآیند انتقال انجام شود.

انتهای پیام /

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *