مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مخترعانی که اختراعات خود را قربانی کردند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نام مخترع موتور سگوی دو چرخ هرکسی که در این هفته در حین رانندگی یکی از اختراعاتش جان خود را از دست داده و مجروح شده است به لیست دانشمندان و مخترعانی که توسط اختراعات او کشته شده اند اضافه شده است.

مخترعانی که اختراعات خود را قربانی کردند

ممکن است یک اختراع خوب به اندازه مدیر عامل یک خودروساز به نام سگوی که در حین رانندگی با یکی از وسایل نقلیه دو چرخ خود تصادف کرد و جان خود را از دست داد، برای شما مفید نباشد.

اما این تنها اختراعی نیست که مخترع خود را شگفت زده کرد. صنعت هوافضا فهرستی از اختراعاتی دارد که در طول سالیان متمادی نتایج معکوس از خود نشان داده و نه تنها هیچ فایده ای نداشته، بلکه خسارات مالی و جانی به بار آورده است.

دانشمند مسلمان اسماعیل بن جوهری حدود هزار سال پیش، او تقریباً مطمئن بود که پیدا کردن یک وسیله پرنده متشکل از بال های چوبی و چند تکه طناب می تواند او را به پرواز درآورد. اما او نمی توانست پرواز کند و پس از پریدن از پشت بام مسجد به سرعت متوجه شد.

این سنت ایکاروس (اسطوره یونانی پرواز) برای قرن ها، اتو لیلینتال، یکی از پیشگامان پرواز انسان در قرن نوزدهم، در سال 1896 بر اثر سقوط یک هواپیما و شکستگی ستون فقراتش در برج ایفل و پریدن از بالای برج جان خود را از دست داد و جان خود را از دست داد.

البته، قربانیان اختراعات جدید به صنعت هوانوردی ختم نمی شوند: ویلیام بولاک او یک دستگاه چاپ دوار اختراع کرد که از رول های متوالی کاغذ برای افزایش سرعت چاپ استفاده می کرد. هنگامی که او این دستگاه جدید را در سال 1867 در فیلادلفیا نصب کرد، پایش آسیب دید و بشدت شکست که به قانقاریا تبدیل شد و او بر اثر قطع عضو درگذشت.

بیشتر بخوانید  لیست شعب بانک رفاه کارگران در مشهد به همراه آدرس و تلفن

ماری کوری این دانشمند لهستانی که مطالعاتش منجر به کشف پولونیوم و رادیوم شد، برنده دو جایزه نوبل مادام العمر شد، اما در سال 1934 سرطان پوست ناشی از قرار گرفتن در معرض مواد مختلف در طول تحقیقاتش منجر به مرگ او شد.

نایب السلطنه جیمز داگلاسکنت مورتون چهارم که به خاطر اختراع مرگبارش، نوعی گیوتین معروف بود، یکی از مخترعانی بود که با اختراع خودش کشته شد.

هنری وینستونلی مخترع فانوس دریایی در سال 1703 در دریا گم شد و هرگز پیدا نشد جیم فیک کسانی که سعی در فرهنگ سازی ورزش همگانی داشتند در حین دویدن نیز جان خود را از دست دادند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *