مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماجرای دریافت عوارض 10 هزار تومانی ساحل فرح آباد چه بود؟ / فیلم و تصویر

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، روز جمعه 6 فروردین ماه گزارشی با عنوان «پشت صحنه اخذ عوارض 10 هزار تومانی برای ورود به ساحل فرح آباد» تهیه و منتشر شد که ابعاد دریافت بلیت ساحل فرح آباد را روشن کرد. بر اساس این گزارش، ویدئویی انتقادی در فضای مجازی مبنی بر دریافت عوارض 10 هزار تومانی برای ورود به این منطقه ساحلی منتشر شد و عمدتاً این سوال را ایجاد کرد که مسافران برای چه عوارضی دریافت می کنند و در ازای آن چه خدماتی دریافت می کنند. مشاهدات میدانی و استعلام برخی از اهالی منطقه و دو نفر از شهرداری فرح آباد نشان داد که عوارض به یک سازمان مردم نهاد پرداخت می شود.

با توجه به برخی ابهامات موجود در آن گزارش هنوز نتیجه دقیقی در پشت صحنه به دست نیامده است که باز هم برای روشن شدن این موضوع به رصد خود ادامه داد تا پاسخی مستدل به ابهامات داده شود.

اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که تفکیک مفهوم آزادسازی سواحل از ارائه خدمات رایگان به مسافران امری دیگر و ویژه است. به نظر می رسد پس از تاکید بر موضوع آزادسازی سواحل و تاکید ویژه رئیس جمهور بر بازگرداندن 60 متر دریا، جامعه این باور را ایجاد کرد که آزادسازی به معنای آزادسازی ساحل برای حضور و دسترسی همه مردم به سواحل است. و دریا در حالی که مفهوم اصلی و صحیح آزادسازی سواحل، فراهم آوردن امکان ایجاد زیرساخت خدماتی و اجتماعی مناسب برای عموم مردم در سواحل است. یعنی پس از آزادسازی با حضور بخش خصوصی یا دستگاه های اجرایی ساماندهی فعالیت های گردشگری و حضور مسافران در سواحل، اجرای این زیرساخت ها و مدیریت این گونه مجموعه ها مستلزم ایجاد «ساختار درآمد – هزینه» است. است. چیزی است که در تمام محیط های گردشگری انجام می شود.

بیشتر بخوانید  گیلان مجاز به انجام این مقدار واکسیناسیون نیست / آمادگی سپاه قدس گیلان برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در گیلان

حال برای مسافرانی که این روزها از انتهای جاده فرح آباد وارد منطقه ساحلی می شوند و با باجه عوارضی مواجه می شوند، طبق پایش میدانی این خبرگزاری مشخص شد که این کلبه متعلق به «فرهنگی و گردشگری ساحل فرح آباد» است. مجتمع”. که در ازای خدمات، مسافران، ورودی دریافت می کند.

در پشت صحنه بالاخره مشخص شد که عوارض 10000 تنی دریافت شود

اصولاً شهرداری فرح آباد بدون دخالت در گزارش قبلی دادخواست شهرداری را منتشر کرد. اما مسئولان شهر فرح آباد قبل از طرح این ادعا باید به این نکته توجه می کردند که منطقه فرح آباد قبل از سال 1395 شهری نبوده و شهرداری نداشت و شهرداری ساری زیرساخت هایی را برای اسکان مسافران در ساحل ایجاد کرد. از سال 1392 این منطقه ساحلی به منظور گسترش زیرساخت ها و تحقق و ساماندهی فعالیت های فرهنگی و گردشگری در اختیار مجموعه فرهنگی-تفریحی و گردشگری ساحل فرح آباد قرار گرفت و مسافران زیادی از ایجاد محیطی امن و مناسب و فراهم کردن امکانات رفاهی استقبال کردند. خدمات خاص

از ابتدای ساخت مجتمع 80 سرویس بهداشتی، 40 دوش، دو حمام رایگان آقایان و بانوان، 27 آپارتمان مجهز با امکانات داخلی، 20 کانکس با اقامتگاه با نرخ مصوب گردشگری، بازارچه، برپایی 90 آلاچیق برای استقرار مسافر، ایجاد فضای سبز و تامین روشنایی و آب شرب بخشی از خدمات زیربنایی است که در این منطقه با مدیریت مجموعه ارائه می شود و همه با همان میزان بلیتی که مسافران دریافت می کنند ایجاد می شود.

به گفته مدیرعامل این مجتمع تامین امنیت در حوزه املاک مسافربری با نظارت آنلاین و 24 ساعته و همچنین نظارت 24 ساعته بر پارکینگ مجموعه از جمله اقدامات مهم این مجموعه برای تامین ایمنی و سلامت است. – بودن مسافران

بیشتر بخوانید  5 تا از پر درآمدترین رشته های لیسانس در آمریکا اعلام شد

فریدون رحمانی با بیان اینکه توجه و توجه ویژه به ایجاد مشاغل جدید برای بومیان این منطقه مهمترین دستاورد این گروه از سرمایه گذاران است، می گوید: هم اکنون حدود 40 نفر از ساکنان منطقه با حقوق و مزایای قانونی در این مجموعه مشغول به کار هستند. . علاوه بر این، حداقل 70 بومی به عنوان تاجر پیچیده کار می کنند. این قایق ها در ساحل مجتمع رایگان هستند و حداقل 200 نفر در اشکال مختلف در مجموعه مشغول به کار هستند.

به گفته مدیر این مجموعه، البته برای ایجاد زیرساخت ها و اجرای برنامه های فرهنگی و گردشگری به وام های مالی و بودجه ای نیاز است. در نتیجه دریافت نهاده ها در ازای خدمات و توسعه زیرساخت ها یک رویه رایج در همه کشورهاست. در مجموعه ساحلی فرح آباد نیز همین روند وجود دارد. مسافران 10 هزار تومان می پردازند و وام های جاری و عمرانی مجموعه از همان عوارض تامین می شود. این در حالی است که نرخ مصوب اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری برای طرح مصوب منطقه فرح آباد 15000 تومان است!

رحمانی در ادامه خاطرنشان می کند: تاکنون حدود 10 میلیارد تومان برای زیرساخت های این مجموعه هزینه شده است و همه چیز از محل درآمد مجموعه تامین می شود. بالغ بر چهار هکتار زمین در مجاورت مجتمع خریداری و به منظور توسعه زیرساخت ها به مجموعه اضافه شد.

در پشت صحنه بالاخره مشخص شد که عوارض 10000 تنی دریافت شود

به گفته رحمانی مدت قرارداد این مجموعه 15 سال است که تقریباً دو سوم می شود و چه بعد از اتمام قرارداد یا نه شهرداری فرح آباد باید تصمیم بگیرد اینجا را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید  تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد

اما مهم این است که در آن زمان یک مجموعه باکیفیت برای منطقه باقی ماند و ساختار ارائه خدمات به صورت استاندارد در مجموعه ایجاد شد و هر سرمایه گذاری که آن را مدیریت می کند باید به روال فعلی و با کیفیت مناسب به کار خود ادامه دهد.

همانطور که در پایان گزارش قبلی گفته شده بود، پولی که مسافران و شهروندان این روزها در ساحل فرح آباد برای ورود به این منطقه ساحلی می پردازند، طبق قانون و مقررات نباید پرداخت شود. «چون هیچ مبنای قانونی وجود ندارد. اما این خبرگزاری با توجه به رسالت تخصصی خود برای روشنگری موضوع و رصد میدانی متوجه شد که این مجموعه گردشگری روزانه پذیرای سه تا چهار هزار مسافر است و حضور این تعداد مسافر البته نیازمند برنامه ریزی است. و پول زیادی برای ایجاد مشکلات. نکن علاوه بر تامین زیرساخت ها از جمله آب شرب و آلاچیق ها و هماهنگی فعالیت های تفریحی، بحث محوطه سازی و جمع آوری زباله موضوع مهم و پرهزینه ای است. باید در نظر داشته باشیم که این مجموعه یک پروژه احیای دریا نیست که فقط سه یا چهار ماه در سال باشد. این مجموعه توریستی است که در طول سال پذیرای مسافران است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *