مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

لیزر بهترین راه برای کاهش موهای زائد، اما نه دائمی است

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


لیزر بهترین راه برای کاهش موهای زائد است

بسیاری از تبلیغات به شما می گویند که پس از لیزر درمانی (چه IPL یا هایلایت) موهای زائد شما برای همیشه از بین می رود.اما دروغ می گویند! در واقع این روش ها بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد بدن هستند، اما این کلمه برای همیشه اغراق آمیز و فریبنده است.

لیزر بهترین راه برای کاهش موهای زائد است

حدود 20 درصد از موهای زائد شما ممکن است پس از لیزر درمانی کامل باقی بمانند یا پس از درمان و آسیب دوباره شروع به رشد کنند. موهای شما بلافاصله پس از لیزر درمانی شروع به ریزش نمی کنند! از چند روز تا چند هفته طول می کشد، زیرا شما فولیکول یا ریشه مو را از بین می برید و نه خود مو، بنابراین موها بعد از مدتی بدون ریشه ضعیف شده و شروع به ریزش می کنند.

هدف از لیزر و IPL در بافت پوست شما رنگدانه های پوست یا ملانین است. لیزرها طول موج های خاصی هستند در حالی که IPL یک پرتو نور است و از تعدادی طول موج مختلف تشکیل شده است. لیزر و IPL با تخریب و گرم کردن فولیکول‌های فعال فاز فعال چرخه سلولی کار می‌کنند. بازی.

موهای تیره به خوبی به درمان لیزر و IPL پاسخ می دهند و موهای سفید، بلوند یا خاکستری کمتر به درمان پاسخ می دهند. موفقیت درمان به رنگ پوست شما، گرادیان تفاوت رنگ پوست و مو و همچنین رنگ موهای شما بستگی دارد.بهترین نتیجه روی موهای مشکی و پوست روشن تر به دست می آید.

رنگ‌های روشن‌تر مو مانند قرمز و آبی و رنگ‌های پوست تیره‌تر نیز می‌توانند از این روش‌ها سود ببرند، اما نیاز به لیزر بسیار کمتری دارند. دستگاه های لیزر و IPL (IPL از نظر فنی لیزر نیست، اما شبیه لیزر عمل می کند) برای کاهش موهای زائد و همچنین سایر مشکلات پوستی مانند حذف خالکوبی و حذف وین اسپایدر استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  فواید و میزان مصرف قرص فیفول برای رفع کم خونی

لیزرها یک پرتو نور با طول موج مشخص هستند و بر این اساس طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال، لیزرهای الکساندرایت دارای طول موج 755 نانومتر، لیزرهای دی اکسید کربن دارای طول موج 10600 نانومتر و لیزرهای نئودیمیم جگ دارای طول موج 1064 نانومتر هستند.

این لیزرها اهداف متفاوتی دارند اما IPL و نور مجموعه ای از طول موج های مختلف هستند و در واقع طیفی از نور هستند و با ایجاد پالس های نوری بسیار قوی اثر خود را بر روی بافت هدف می گذارند. قیمت دستگاه IPL بسیار ارزانتر از دستگاه لیزر است و کلینیک های معتبرتر معمولاً به جای IPL از دستگاه لیزر استفاده می کنند.

قیمت دستگاه لیزر پنج تا ده برابر بیشتر از IPL و Light است. و البته قیمت لیزر شما با دستگاه لیزر از دستگاه های IPL بیشتر است.دستگاه IPL در تهران در حال حاضر برای هر بیمار حدود 1000 تومان قیمت دارد.

تفاوت لیزر با IPL در این است که لیزرها بر رنگ های پوست و مو در طول موج های مختلف تاثیر می گذارند همانطور که اشاره کردم لیزرهای الکساندرایت دارای طول موج 755 نانومتر و لیزرهای دی اکسید کربن دارای طول موج 10600 هستند. طول موج 1064 نانومتر

اما نور IPL و AE در لیزرهای جداگانه بسیار ناتوان هستند زیرا ترکیبی از طول موج های مختلف هستند. لیزر الکساندرایت سریعترین لیزر است و کیفیت بسیار خوبی دارد و می توانید در مدت 30 دقیقه پوست را لیزر کنید و برای از بین بردن موهای زائد بسیار مناسب است و در رنگ های پوست روشن و سبز نتیجه بسیار خوبی می دهد.

بیشتر بخوانید  دمنوش حفاریکن باعث آرامش و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

لیزر یاقوتی اولین نسل لیزر است و در رنگ موهای روشن تر نتایج خوبی دارد. لیزر دایود که دارای طول موج در محدوده 800-808 است، در رنگ های تیره تر نتایج بهتری به دست می دهد، اما لیزر دایود در رنگ موهای روشن کمتر موثر است.

لیزر نئودیمیم جگ بهترین گزینه برای پوست های برنزه است. این لیزر روی پوست های دیگر هم قابل استفاده است اما نتایج بدتری نسبت به لیزر الکساندرایت دارد. اگر پوست تیره ای دارید برای از بین بردن موهای زائد فقط از دستگاه ND-Yag استفاده کنید، سایر لیزرها و آی پی ال ​​روی پوست تیره بیشتر جای زخم و هایپرپیگمانتاسیون دارند، برای موهای بلوند هم توصیه می کنم. زیر نظر متخصص پوست از الکترولیز استفاده کنید.

توجه داشته باشید: از IPL در آرایشگاه ها و سالن ها برای از بین بردن موهای زائد استفاده نکنید هر نوع پوست و رنگ مو تنظیمات خاص خود را دارد و نمی توان از یک نسخه برای همه استفاده کرد.

منبع: سایت دکتر باقری


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *