مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دمنوش حفاریکن باعث آرامش و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خواص بی نظیر Demon Hofarikun

دمنوش گیاهی هوفریکون با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید فواید چای گیاهی هوفاریگون آن ها ملاقات می کنند.

دمنوش هوفاریکون آرام بخش و وسیله ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن است

هوفاریکون باعث آرامش و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود آن هم ترکیبی است چهار گیاه هیبیسکوس، سنبل الطیب، بادرنجبویه و ساعت شنی می تواند یک آرام بخش بسیار موثر و مفید باشد.

(گل شاه ماهی یا هزار چشم یا علف چای): مزاج این گیاه گرم و خشک است و اثرات درمانی بی شماری دارد.

مسکن سیستم عصبی مانند سیاتیک، سردرد و میگرن و همچنین داروهای آرامبخش این یک درمان ارزشمند برای مشکلات عصبی مانند اضطراب، استرس، بی خوابی و افسردگی، به ویژه افسردگی یائسگی است.مسهل، ملین کیسه صفرا و صفرا موثر است در درمان ورم معده و زخم های گوارشی و اسیدیته معده هوفاریکن با مالیدن روغن آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند رفع گرفتگی های عصبی و سیاتیک و روماتیسم همچنین استفاده از روغن هوفریکن موضعی برای روشن کردن پوستی که در اثر نور خورشید تیره شده است، موثر است.

برای مصرف خوراکی هوفریکن مقداری از آن را به صورت دمنوش درست کرده و روزی یک تا سه بار مصرف کنید. گل هوفریکون از نظر ظاهری بسیار شبیه به سداب است. زیرا آرام بخش کمی سمی است و حتی می توان آن را لمس کرد حساسیت و مشکلات پوستیباید توسط افراد با تجربه برداشت شود. زیر گلبرگ ها رای یا هوفاریکون جاهای ریز و شفافی وجود دارد که اسانس در آن جمع می شود به همین دلیل به آن فواره خزر می گویند و به دلیل تشابه اسمی خارمریم (علف چای) و چای کوهی (توکلیجه)، برخی از عطاری ها به اشتباه این دو گیاه را به مشتریان عرضه می کنند. گل شاه ماهی زرد رنگ است اما چای کوهی کرکدار و دارای گلهای بنفش کوچک است.

بیشتر بخوانید  لیست بهترین فوق تخصص روماتولوژی در استان اصفهان

دمنوش هوفاریکون

طرز تهیه چای

مواد زیر را با دو لیوان آب سرد در قوری – که بهتر است چینی باشد – بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به نقطه جوش برسد. سپس کتری را روی حرارت غیر مستقیم (کتری یا یاس) قرار دهید تا به مدت 30 دقیقه به آرامی بجوشد. بعد از آن چای را صاف کرده و مصرف می کنیم. این نوشیدنی های گوارا را برخلاف چای معمولی می توان برای چند روز نوشید. بدیهی است که برخلاف چای سیاه، هر چه مدت زمان پخت آن بیشتر باشد، کیفیت آن بهتر است. در صورت تمایل می توانید از ابتدا از آب جوش استفاده کنید و نوشیدنی مشابه چای معمولی درست کنید و یا بگذارید 15 تا 20 دقیقه با حرارت ملایم چای بپزد. نوشیدن این دمنوش ها با عسل، خرما یا انواع توت ها مطلوب است. در صورت تمایل می توانید چای را با چند قطره آب لیموی تازه بنوشید.

دمنوش هوفاریکون

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید دمنوش هوفاریکون

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

———————————————— —————————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *