مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

لوسمی یا سارکوپنی چیست؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مقدمه ای بر بیماری عضلانی بدون چربی یا سارکوپنی

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید سارکوپنی و درمان آن ها ملاقات می کنند.

سارکوپنیا

کمبود عضلانی یا سارکوپنی

این یک بیماری شایع است که تا 10 درصد از بزرگسالان بالای 50 سال را مبتلا می کند. اگرچه این بیماری می تواند امید به زندگی و کیفیت زندگی را کاهش دهد، برخی از اقدامات می تواند به پیشگیری یا حتی معکوس کردن آن کمک کند. اگرچه برخی از علل نازکی عضلانی پیامدهای طبیعی پیری هستند، برخی دیگر را می توان پیشگیری کرد. در واقع یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می تواند عضلات را معکوس کند و طول عمر و کیفیت زندگی را افزایش دهد.

 مقدمه ای بر بیماری عضلانی بدون چربی یا سارکوپنی

عضله خالص چیست؟

عضله بدون چربی یک بیماری مرتبط با سنی است که در آن فرد از دست دادن عضله را تجربه می کند و در افراد بالای 50 سال شایع تر است. بعد از میانسالی، بزرگسالان هر سال به طور متوسط ​​سه درصد از قدرت عضلانی خود را از دست می دهند. این وضعیت توانایی آنها را برای انجام فعالیت های روزانه محدود می کند.متاسفانه کمبود عضله طول عمر افراد مبتلا به این بیماری را در مقایسه با افراد با قدرت عضلانی طبیعی کاهش می دهد.

 مقدمه ای بر بیماری عضلانی بدون چربی یا سارکوپنی

ماهیچه های بدون چربی به دلیل عدم تعادل بین سیگنال رشد سلول های عضلانی و سیگنال پارگی ایجاد می شوند. فرآیندهای رشد سلولی به عنوان آنابولیسم شناخته می‌شوند و فرآیندهای پارگی سلولی را کاتابولیسم می‌گویند. به عنوان مثال، هورمون‌های رشد با آنزیم‌هایی کار می‌کنند که پروتئین‌ها را تجزیه می‌کنند تا عضله را در طول رشد، استرس یا آسیب، یا تجزیه حفظ کنند و سپس بهبود می‌یابند.

این چرخه همیشه اتفاق می افتد و وقتی همه چیز متعادل باشد، عضله در طول زمان قدرت خود را حفظ می کند. اما با افزایش سن، بدن در برابر سیگنال های رشد طبیعی مقاوم می شود و تعادل به سمت کاتابولیسم و ​​از دست دادن عضله می رود.

 مقدمه ای بر بیماری عضلانی بدون چربی یا سارکوپنی

چهار عاملی که از دست دادن عضلات را تسریع می کند

اگرچه افزایش سن شایع ترین علت کمبود وزن است، عوامل دیگری می توانند باعث عدم تعادل بین آنابولیسم و ​​کاتابولیسم عضلانی شوند.

عدم تحرک، از جمله سبک زندگی بی تحرک

استفاده نادرست از عضلات یکی از محرک های اصلی توده عضلانی است که منجر به از دست دادن سریع عضله و افزایش ضعف می شود. استراحت در رختخواب یا بی حرکتی پس از آسیب یا بیماری می تواند منجر به از دست دادن سریع عضله شود حتی دو تا سه هفته کاهش پیاده روی و غیره. فعالیت‌های روزانه منظم برای کاهش توده عضلانی و قدرت کافی است چرخه‌های کاهش فعالیت می‌تواند به یک دایره باطل تبدیل شود. در این شرایط، کاهش قدرت عضلانی وجود دارد که منجر به افزایش خستگی و بازگشت دشوارتر به فعالیت عادی می شود.

بیشتر بخوانید  چغندر نسبت به پرتقال ویتامین C بیشتری دارد

 مقدمه ای بر بیماری عضلانی بدون چربی یا سارکوپنی

دلایل عضلات کم

 مقدمه ای بر بیماری عضلانی بدون چربی یا سارکوپنی

کاهش سطح برخی از هورمون ها مانند تستوسترون و هورمون رشد انسانی که هر کدام نقش مهمی در رشد و نگهداری عضلات دارند.
کاهش تعداد سلول‌های عصبی که سیگنال‌هایی را از مغز به فیبرهای عضلانی ارسال می‌کنند، منجر به کاهش تحرک عضلانی می‌شود.
کاهش اشتها که منجر به کاهش دریافت کالری و پروتئین می شود و هر دو برای حفظ توده عضلانی مهم هستند.
کاهش توانایی ارگانیسم برای سنتز پروتئین ها و تبدیل آنها به انرژی که باعث کاهش فعالیت بدنی سالمندان می شود.
این اختلال نه تنها باعث از دست دادن عضلات می شود، بلکه سالمندان را مستعد زمین خوردن و شکستگی می کند. ضعف و کاهش ماهیچه هایی که استخوان ها را نگه می دارند، فرد را مستعد آسیب می کند.
تا به امروز هیچ درمانی برای این اختلال وجود ندارد، اما دارویی به نام یوروکورتین II در حال آزمایش است. این داروی تزریقی باعث تحریک تولید هورمونی می شود که از انقباض عضلانی جلوگیری می کند.
اگرچه درمان جایگزینی هورمون در نظر گرفته می شود، اما دارای معایب عمده ای است. درمان جایگزینی هورمونی می تواند باعث بروز انواع سرطان ها و بیماری ها شود. کارشناسان در حال بررسی اثربخشی تستوسترون و مکمل ها برای رشد انسان و داروهای سندرم متابولیک در برابر سارکوپنی هستند.

 مقدمه ای بر بیماری عضلانی بدون چربی یا سارکوپنی

پیشگیری از عضله بدون چربی

ورزش منظم، از جمله تمرینات با وزنه و تمرینات مقاومتی، یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از کاهش عضله است.
دریافت مقدار مناسب پروتئین برای ساخت و حفظ عضلات مهم است. مطالعات متعدد نشان می دهد که غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی های چرب، غلات و دانه ها برای عضله سازی حیاتی هستند.
کارشناسان می گویند که مصرف ویتامین D برای حفظ توده و عملکرد عضلانی حیاتی است، بنابراین شما به اندازه کافی نور خورشید دریافت می کنید و غذاهایی مانند پنیر، جگر گاو، ماهی چرب و محصولات غنی شده با آن را مصرف می کنید.
* یک سبک زندگی سالم داشته باشید زیرا زندگی بدون الکل و سیگار و کنترل استرس می تواند اثرات مضر روند پیری را محدود کند.

بیشتر بخوانید  فواید قرص دمیترون برای رفع حالت تهوع و سوزش سر دل

 مقدمه ای بر بیماری عضلانی بدون چربی یا سارکوپنی

یک رژیم غذایی نامتعادل

رژیم غذایی که کالری و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین نمی کند منجر به کاهش وزن و توده عضلانی می شود. متاسفانه رژیم غذایی کم کالری و پروتئین با افزایش سن افزایش می یابد و به دلیل تغییر طعم، مشکلات دندانی، لثه و بلع و یا مشکل در خرید و پخت و پز بیشتر به چشم می خورد.دانشمندان برای جلوگیری از عضله سازی مصرف 25 تا 30 گرم از آن را توصیه کرده اند. پروتئین در هر وعده غذایی

التهاب

پس از آسیب یا بیماری، التهاب سیگنال‌هایی را به بدن می‌فرستد تا پاره شود و سپس گروه‌های سلولی آسیب‌دیده را بازسازی کند. بیماری طولانی یا مزمن همچنین می‌تواند منجر به التهاب شود که پارگی و بهبودی را متعادل می‌کند. در از دست دادن عضله اختلال ایجاد می‌کند.

استرس شدید

ماهیچه های بدون چربی در بسیاری از شرایط دیگر رایج هستند که باعث افزایش استرس در بدن می شوند. به عنوان مثال، افراد مبتلا به بیماری مزمن کبدی و تا 20 درصد از افراد مبتلا به نارسایی مزمن قلبی، از دست دادن عضلات را تجربه می کنند. در بیماری مزمن کلیه، استرس بر بدن و کاهش فعالیت منجر به از دست دادن عضلات می شود. سرطان و روش های درمان سرطان نیز استرس زیادی به بدن وارد می کند که منجر به از دست دادن عضلات می شود.

 مقدمه ای بر بیماری عضلانی بدون چربی یا سارکوپنی

علائم عضله بدون چربی

علائم عضله بدون چربی در نتیجه از دست دادن قدرت عضلانی رخ می دهد. علائم اولیه شامل احساس ضعف و مشکل در بلند کردن اجسام است که قبلا آسان بودند. تست قدرت پنجه در برخی از مطالعات برای کمک به تشخیص عضله بدون چربی استفاده شده است و ممکن است در برخی دیگر مورد استفاده قرار گیرد. کلینیک ها نیز می توانند در این روش کمک کنند. کاهش قدرت می تواند به روش های دیگری مانند راه رفتن آهسته تر، خستگی و علاقه کمتر به فعالیت ظاهر شود. کاهش وزن بدون دلیل مشخص نیز می تواند نشانه ای باشد. لاغر باش

رژیم غذایی سالم، رژیم غذایی کم کالری

بیشتر بخوانید  علت دانه های سفید روی واژن به همراه درمان سریع این عارضه

عضله بدون چربی یک بیماری شایع است که بزرگسالان بالای 50 سال را تحت تاثیر قرار می دهد. ورزش می تواند عضلات را وارونه کند. قوی ترین راه برای مبارزه با ماهیچه های بدون چربی، حفظ فعالیت عضلانی است. ترکیبی از تمرینات هوازی، تمرینات مقاومتی و تمرینات تعادلی می تواند از انحطاط عضلانی جلوگیری کرده و آن را معکوس کند. ممکن است حداقل دو تا چهار جلسه در هفته طول بکشد تا از این مزایا استفاده کنید. انواع مختلف تمرینات از جمله تمرین مقاومتی، تمرین تناسب اندام و پیاده روی مفید هستند.

چهار ماده مغذی که با عضلات مبارزه می کنند

کمبود کالری، پروتئین یا برخی ویتامین ها و مواد معدنی می تواند خطر از دست دادن عضلات را افزایش دهد. با این حال، حتی اگر کمبود مواد مغذی دارید، مصرف دوزهای بالاتر برخی از مواد مغذی کلیدی می تواند رشد عضلات را بهبود بخشد یا مزایای ورزش را افزایش دهد.

پروتئین

دریافت مستقیم پروتئین از رژیم غذایی به ساخت و تقویت بافت عضلانی کمک می کند. با افزایش سن، ماهیچه های انسان ما نسبت به این سیگنال مقاوم تر می شوند و بنابراین پروتئین بیشتری برای رشد عضلات مورد نیاز است.آمینه اسید لوسین به ویژه برای تنظیم رشد ماهیچه ها مهم است. منابع لوسین آب پنیر، گوشت، ماهی و تخم مرغ و همچنین پروتئین سویا هستند.کمبود ویتامین D ویتامین D با ماهیچه های بدون چربی مرتبط است، اگرچه دلایل آن به طور کامل شناخته نشده است. مصرف مکمل های ویتامین D می تواند قدرت عضلانی را افزایش داده و خطر از دست دادن را کاهش دهد.

اسیدهای چرب امگا 3

مصرف اسیدهای چرب امگا 3 از طریق غذاهای دریایی یا مکمل ها باعث افزایش رشد عضلات می شود. خواص ضد التهابی اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است نقش داشته باشد. با این حال، برخی تحقیقات نشان داده است که اسیدهای چرب امگا 3 نیز می توانند سیگنال مستقیمی از رشد ماهیچه ها ارسال کنند.

کراتینه

کراتین پروتئین کوچکی است که به طور طبیعی در کبد تولید می شود. اگرچه بدن برای جلوگیری از کمبود کراتین کافی تولید می کند، اما دریافت این ماده مغذی از رژیم غذایی یا مکمل می تواند برای رشد عضلات مفید باشد. کراتین به تنهایی احتمالاً برای عضلات لاغر خوب نیست و با ورزش بهتر عمل می کند.

 مقدمه ای بر بیماری عضلانی بدون چربی یا سارکوپنی

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *