مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قطارهای حومه ای به ناوگان اربعین کمک کرد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


قطارهای حومه ای به ناوگان اربعین کمک کرد

سعید رسولی گفت: راه آهن در شرایط بسیار استثنایی حماسه بزرگ بین المللی اربعین حسینی (ع) به دستور وزیر راه و شهرسازی متعهد شده است که بیشترین خدمات را به زائران اباعبدالله الحسین ارائه کند. ).

وی با بیان اینکه تمهیدات ویژه ای برای ایام قبل از مراسم اربعین و ایام بازگشت زائران در نظر گرفته شده است که شرایط ویژه ای دارد، ادامه داد: آزاد در پایانه های خرمشهر، کرمانشاه، همدان و اندیمشک مستقر و مورد استفاده زائران قرار می گیرد.

معاون وزیر راه از هماهنگی شرکت راه آهن و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای جابجایی زائران اربعین حسینی در روز پیک بازگشت خبر داد و گفت: در پیک سفر اربعین از شبکه حمل و نقل ریلی استفاده کنید.

بر این اساس، کارشناسان راه‌آهن در نظر دارند ظرفیت را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: باید توجه داشت که خطوط ریلی برای جابجایی زائران لزوماً بدون محدودیت نیست. به این معنی که در صورت عدم محدودیت برای تردد، توقف و حرکت قطارها در ایستگاه ها و ریل های فرعی ممنوع می شود.

بنابراین نمی توان تصور کرد که قطاری بدون محدودیت برای جابجایی زائران اعزام شود. اما در پایگاه های مذکور مسیرها بر اساس درخواست زائران تعیین می شود.

رسولی گفت: با توجه به اینکه ایمن سازی امکانات و تجهیزات در مدت زمان کوتاه کار بسیار سختی است، همچنین با توجه به تمهیدات مدون برای بازگشت زائران اربعین حسینی (ع)، ممکن است بتوان در برخی مسیرها خدمات رسانی کرد. به مسافران

بیشتر بخوانید  جزئیات تعویض کارت ملی با دفترچه تامین اجتماعی

البته این شرایط موقتی است و پس از جابجایی زائران، ارائه خدمات در تمامی مسیرها طبق روال عادی برقرار می شود.

وی یادآور شد: در برخی قطارهای رفت و برگشت برای آن دسته از زائرانی که موفق به تهیه بلیت نشدند. ظرفیت خالی در نظر گرفته شده و در صورت درخواست بلیط صادر خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: برای سفرهای ویژه ریلی در ایام اربعین حسینی امسال 55 قطار فریم در روز در نظر گرفته شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به ایجاد مسیرهای جدید برای تردد زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: مسیرهای کوم – خرمشهر، کم – کرمانشاه، تهران – همدان، اهواز – شلمچه و اصفهان – کرمانشاه برای مسافران داخلی و زاهدان – مسیر خرا برای زائران پاکستانی ایجاد شد.

وی گفت: همچنین مقرر شد قطارهای عازم اهواز تا ایستگاه هرمشهر ادامه داشته باشند. همچنین قطار اتوبوس خرمشهر – شلمچه در ساعات پیک سفر به اربعین به صورت 24 ساعته به صورت رایگان ارائه شد.

رسولی افزود: راه آهن در شهرستان های مذکور موکب پذیرایی از زائران را برپا کرد و مجموعه حمام و سرویس بهداشتی و استراحتگاه زائران در ایستگاه اندیمشک فراهم شد.

بیشتر بخوانید:

اربعین 98 چه تاریخی است؟

بهترین مسیرهای پیاده روی اربعین را معرفی می کنیم

بهترین حد برای بازگشت به کربلا در اربعین 98


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *