مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قبل از رژیم گرفتن، قبل از رژیم چه کاری باید انجام دهید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خب بالاخره تصمیم گرفتی رژیم غذایی آغاز. اما باید بدانید که عوامل زیادی بر افزایش وزن تأثیر می‌گذارند، بنابراین صرف یک رژیم غذایی، سبک زندگی ناسالم ما را در سال‌های آینده بهبود نمی‌بخشد.

قبل از شروع رژیم و قبل از گرفتن رژیم

قبل از شروع رژیم و قبل از گرفتن رژیم

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این راهنما در مورد عواملی که منجر به افزایش وزن می شوند صحبت کنیم و اینکه قبل از رژیم گرفتن چه مراحلی را باید طی کنیم.

چرا وزن اضافه می کنیم؟

اگرچه در نگاه اول دلیل اصلی رژیم غذایی ناسالم است، اما هنوز هم این امکان وجود دارد که دلایل پزشکی در پس چاقی ما وجود داشته باشد. تشخیص و درمان صحیح این اختلالات و همچنین ارتباط آنها با تغذیه مناسب و فعالیت بدنی معمولا تنها راه حل برای داشتن اندامی سالم و متناسب است.

قبل از شروع رژیم و قبل از گرفتن رژیم

چه چیزی می تواند باعث افزایش وزن شود؟

فشار:

استرس باعث واکنش هایی در بدن ما می شود که باعث افزایش کورتیزول می شود. این تغییر می تواند منجر به افزایش وزن شود نادیده گرفتن وعده های غذایی: اگر فقط یک یا دو وعده در روز بخوریم و آن مقدار کمی غذا باشد، بدن ما واکنش نشان می دهد و زنده می ماند، بنابراین سوخت و ساز بدن کاهش می یابد. به این ترتیب هر چیزی که می خوریم به چربی تبدیل می شود!

کم کاری تیروئید

زندگی بی تحرک:

اگر بدون هیچ فعالیتی تصمیم به رژیم بگیریم، روند کاهش وزن بسیار طولانی تر می شود و در صورت کاهش وزن، اندامی متناسب نخواهیم داشت.

اختلالات هورمون های جنسی

بیشتر بخوانید  ورزش های آبی علیه ام اس

افسردگی

خواب کافی ندارید (حداقل 8 ساعت در شبانه روز)

عوامل ژنتیکی

قبل از شروع رژیم و قبل از گرفتن رژیم

اقدامات پزشکی قبل از شروع رژیم

همیشه قبل از ایجاد تغییرات بزرگ در سبک زندگی خود مطمئن شوید که بدن شما سالم است و پذیرای این تغییرات است. علاوه بر این، قبل از شروع رژیم، باید دلیل افزایش وزن را بدانید.
شما باید چند آزمایش مهم پزشکی را انجام دهید

قند خون خود را اندازه گیری کنید (اگر دیابت دارید، به انواع خاصی از رژیم های غذایی نیاز دارید) و مطمئن شوید که کلسیم کافی و سایر مواد مغذی مانند منیزیم و آهن دارید.

1. سونوگرافی از کل شکم

سونوگرافی شکم اطلاعاتی در مورد اندام های داخل شکم ارائه می دهد. بنابراین می تواند بیماری های کبدی یا کلیوی، سنگ کیسه صفرا، بیماری های تناسلی و حتی بارداری را تشخیص دهد.

قبل از شروع رژیم و قبل از گرفتن رژیم

2. تجزیه و تحلیل قلب و عروق

این آزمایش ها شامل اندازه گیری ضربان قلب، فشار بطنی و ECG است. این آزمایش‌ها اطلاعات ارزشمندی در مورد وضعیت قلب و سیستم گردش خون شما ارائه می‌دهند. برای مثال، فردی که فشار خون بالا دارد باید از رژیم‌های غذایی خاصی اجتناب کند و انتخاب‌هایی را انجام دهد که پزشک ممکن است بسته به شرایط آن را توصیه کند.

3. تجزیه و تحلیل و ارزیابی اختلالات غدد درون ریز

معاینات غده تیروئید ضروری است، به خصوص که کم کاری تیروئید بسیار شایع است، اگر بعد از این آزمایشات متوجه شدید که از سلامت کامل برخوردار هستید، می توانید یک رژیم غذایی مناسب را اتخاذ کنید، اما همچنان از رژیم های غذایی برای کاهش وزن سریع خودداری کنید. مشاوره گرفتن از یک متخصص تغذیه همیشه مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید  ساخت فیلم بسته بندی پلاستیکی فعال بر اساس نمک آسکوربات


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *