مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ساخت فیلم بسته بندی پلاستیکی فعال بر اساس نمک آسکوربات

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ساخت فیلم بسته بندی پلاستیکی فعال بر اساس نمک آسکوربات

ساخت فیلم بسته بندی پلاستیکی فعال بر اساس نمک آسکوربات

دکتر راضیه نیازمند پژوهشگاه علوم و صنایع غذایی با اعلام این خبر گفت: این محصول که برای اولین بار در کشور با همکاری گروه کیفیت و ایمنی غذای جهاد دانشگاهی پژوهشگاه علوم و صنایع غذایی ساخته شده است، استفاده می کند. ترکیبات طبیعی موجود در مواد غذایی، اکسیژن را از محیط یا داخل غذا جذب کرده و ماندگاری آن را افزایش می دهد.

وی افزود: صنعت بسته بندی مواد غذایی ایران در وضعیت بدی به سر می برد و بسیاری از مواد غذایی به دلیل بسته بندی معیوب که با شرایط اقلیمی یا محیطی منطقه سازگاری ندارد و اجازه ورود اکسیژن به بسته بندی را می دهد از رده خارج شده اند.

مدرس گروه شیمی مواد غذایی پژوهشگاه علوم و صنایع غذایی با اشاره به علل فساد مواد غذایی می افزاید: وجود اکسیژن در محیط یا غذا با فعال سازی میکروارگانیسم های هوازی باعث فساد مواد غذایی می شود.

نیازمند ادامه داد: بسته بندی با گیرنده های اکسیژن می تواند با کاهش متابولیسم مواد غذایی، کاهش تیزی اکسیداتیو، جلوگیری از اکسیداسیون ناخواسته رنگ ها و ویتامین های ناپایدار، کنترل رنگ و جلوگیری از رشد میکروارگانیسم ها در آنها، کیفیت محصولات غذایی را حفظ کند و ماندگاری محصولات غذایی را افزایش می دهد. .

ساخت فیلم بسته بندی پلاستیکی فعال بر اساس نمک آسکوربات

وی با بیان اینکه صنعت بسته بندی در ایران بسیار کند رشد می کند، گفت: در پژوهشگاه علوم و صنایع غذایی چندین طرح تحقیقاتی با استفاده از توانمندی اعضای هیات علمی در زمینه دانش فنی و تجاری سازی بسته بندی فعال انجام شده است.

بیشتر بخوانید  درمان به موقع سینوزیت در خانه

مدرس گروه شیمی مواد غذایی پژوهشگاه علوم و صنایع غذایی با اشاره به ویژگی های فیلم بسته بندی ساخته شده در این پژوهشگاه یادآور شد: یکی از ویژگی های بارز این فیلم استفاده از ترکیبات و افزودنی های طبیعی و ایمن در آن است. تولید همچنین وجود نمک آسکوربات در ساختار آن که در صنایع غذایی به عنوان آنتی اکسیدان استفاده می شود و نقش ویتامینی دارد از مزایای این فیلم بسته بندی می باشد.

نیازمند افزود: علاوه بر این ساختار این فیلم به گونه ای بسته بندی شده است که در برابر ضربه های مکانیکی و پارگی مقاومت خوبی داشته و در نتیجه از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری می کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *