غذای شاد


با غذاهای امروزی آشنا شوید

با دلگرم کننده به روز باشید غذاهای لذیذ و لذت بخش آن ها ملاقات می کنند.

میان وعده های شاد

میان وعده های شاد

میان وعده های شاد!

برخی از غذاها به ترشح بیشتر سروتونین در مغز کمک می کنند. با تکنیک‌های مدرنی که از غذا و نوشیدنی به دست می‌آیند آشنا شوید و تا 100 ساعت آینده آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
غذا خوردن باعث آرامش بسیاری از افراد می شود.

بسیاری از پرخوری عصبی نتیجه همان آرامشی است که از خوردن به وجود می آید.

اما آیا همه غذاها به طور همزمان شما را خوشحال می کنند؟

شادی نتیجه ترشح ماده ای به نام سروتونین در مغز است.برخی غذاها به ترشح بیشتر سروتونین در مغز کمک می کنند. با تکنیک‌های مدرنی که از غذا و نوشیدنی به دست می‌آیند آشنا شوید و تا 100 ساعت آینده آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

اگر همیشه غذاهای تکراری می خورید، جای تعجب نیست که افسرده و بی حوصله شوید. زیرا بدن شما از ویتامین های مختلف مورد نیاز خود محروم است. اگر می خواهید از شر احساسات منفی و افسردگی روزانه خلاص شوید، این غذاها را در برنامه غذایی خود بگنجانید. با ما بمان.

میان وعده های شاد

لیست غذاهای انرژی زا

برخی افراد اصلا چشمی برای دیدن ندارند، اما باید بدانید که این غذاها سرشار از ویتامین B12 هستند. مطالعات متعدد نشان می دهد که کمبود این ویتامین خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد. در دل طبیعت غوطه ور شوید و از یک کباب کوچک دل و جگر لذت ببرید. خواهید دید که روحیه شما تغییر خواهد کرد.

قارچ ها به شکل زیبا و کوچک سرشار از سلنیوم هستند. باید بدانید که کمبود این ماده معدنی شما را به سمت افسردگی و اضطراب سوق می دهد. اگر به دنبال مکمل ویتامین D هستید، در مورد قارچ اطلاعاتی کسب کنید.

محققان بر این باورند که جذب بیشتر ویتامین D مشکلاتی مانند افسردگی فصلی را کاهش می دهد. برای افزایش سطح ویتامین D قارچ، بهتر است آن را به مدت پنج دقیقه در آفتاب قرار دهید.

این نخ های قرمز نازک، بسیار گران قیمت، با ارزش ترین ادویه ها در هر آشپزی ایرانی است که نه تنها عطر و رنگ غذا را تغییر می دهد، بلکه حال و هوای شما را نیز تغییر می دهد. بدانید و آگاه باشید که زعفران می تواند از پیری شما جلوگیری کند.

اصولاً این بار وقتی یک کاسه مروارید زعفران زرد به دست می آورید آن را با تمام وجود بو کنید. خواهید دید که اولین عکس شما یک لبخند بزرگ خواهد بود. در واقع نیاکان پزشکی ما همیشه برای بهبود خلق و خو و رفع خستگی و کسالت برای بیماران زعفران تجویز می کردند. چای زعفران یا برنج پوشیده شده با این ادویه کلی شما را خوشحال می کند.

نتایج تحقیقات انجام شده توسط محققان داخلی نشان می دهد که زعفران دارای خواص ضد افسردگی است که چیزی از داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین و ایمی پرامین کم ندارد. به گفته این محققان، زعفران باعث افزایش ترشح سروتونین در مغز و رفع افسردگی می شود.

یک املت خوشمزه با زرده تخم مرغ برای صبحانه شما را شاداب می کند. توصیه می کنیم مقداری قارچ به املت خود اضافه کنید. زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین های گروه B و پروتئین است. باید بدانید که ویتامین B کمپلکس شدت علائم افسردگی را کاهش می دهد.

از بین ویتامین های B، ویتامین های B6 و B12 به بهبود عملکرد سلول های مغز کمک می کند و تاثیر مثبتی بر خلق و خوی ما دارد. پروتئین های موجود در تخم مرغ باعث می شود برای مدت طولانی احساس سیری کنید و سطح قند خون شما را ثابت نگه می دارد. بنابراین حتماً تخم مرغ آب پز، املت و تخم مرغ را در برنامه غذایی خود بگنجانید. تخم مرغ آب پز را در سالاد رنده کنید.

بیشتر بخوانید  علل شایع درد زیر دنده ها در سمت چپ شکم و درمان

بر اساس آخرین تحقیقات، آمار نشان می دهد که میوه ها و آب میوه ها باعث کاهش خستگی مزمن و خواب آلودگی می شوند. ویتامین C و فروکتوز موجود در آب میوه (به خصوص آب پرتقال) عملکرد کبد را بهبود می بخشد. مطالعه دیگری نشان داد که مصرف آب پرتقال خون را تصفیه می کند. هر چه آب میوه تازه تر باشد، خواص بیشتری دارد.

  • انواع نوشیدنی های کمکی

مصرف انواع نوشیدنی ها برای تامین آب و رطوبت بدن ضروری است. نوشیدنی های مکمل بهتر از قهوه و چای هستند و مواد و مواد معدنی مورد نیاز ما را تامین می کنند. به یاد داشته باشید، رژیم بدون نوشیدنی مطمئنا نمی تواند یک رژیم غذایی کامل باشد.

خوب، شیر نوشیدنی ابدی یک مرد است. شیر سرشار از کلسیم است که به طور موثری عصبانیت و تحریک پذیری را کاهش می دهد، در حالی که کلسیم موجود در آن استخوان ها و دندان ها را تقویت می کند. همچنین حاوی اسیدهای آمینه است که عملکرد عروق را بهبود می بخشد.

خوردن صبحانه در صبح معمولاً عجولانه است و در بسیاری از موارد حتی حذف می شود! اما دریافت انرژی مورد نیاز بدن با خوردن یک تخم مرغ آسان است. کافی است آن را با یک لیوان آب پرتقال ترکیب کنید تا یک روز پرنشاط و پرانرژی به دور از خستگی داشته باشید.

گوجه فرنگی سرشار از اکسیدان های مختلف است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. پتاسیم موجود در آب گوجه فرنگی سردرد، خستگی و خواب آلودگی را برطرف می کند. آب گوجه فرنگی مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

خوردن یک کاسه سوپ در هفته عملکرد کبد را بهبود می بخشد. سوپ غذایی است که نه تنها حاوی مواد مغذی برای مغز است، بلکه آب زیادی دارد و عملکرد دستگاه گوارش بدن را بهبود می بخشد. پروبیوتیک های موجود در سوپ نیز دلیل دیگری برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش است.

بیشتر مردم به دلیل بوی بد سیر از سیر فرار می کنند، اما سیر به شدت با انواع سرطان مبارزه می کند. خواص درمانی سیر از رشد هر گونه سلول سرطانی جلوگیری می کند.

زنجبیل یکی از بهترین غذاها برای مبارزه با خستگی و خواب آلودگی است. زنان باردار فوق العاده ای که صبح ها حالت تهوع دارند! با مصرف زنجبیل می توانند این حالت را به حداقل برسانند. البته به خاطر داشته باشید که زنجبیل تازه معده خالی را تحریک می کند. بنابراین بهتر است زنجبیل را با معده خالی نخورید.

بارها و بارها شنیده ایم که موز سرشار از انواع خواص مفید است. مطالعات نشان داده است که ویتامین B6 تا حد زیادی خستگی و خواب آلودگی را از بین می برد و انرژی لازم را برای بدن تامین می کند. موز سرشار از B6 است و منبع غنی پتاسیم است.

  • سدیم بیکربنات

نوشیدن محلول یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر و یک لیوان آب خواب آلودگی چشم را به سرعت برطرف می کند. اگر در هضم غذا مشکل دارید و اسیدی هستید می توانید با نوشیدن این محلول این مشکل را حل کنید.

بیشتر بخوانید  تورم و پف چشم را از بین می برد

یکی از دلایل بوی بد دهان خشکی است. نتایج یک مطالعه انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که مصرف گلابی خشکی دهان را از بین می برد. گلابی همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین های مختلف است.

اسید فولیک برای تولید انرژی و ساخت گلبول های قرمز و ترمیم سلول های آسیب دیده لازم است و کاهو سرشار از این اسید است. آب کاهو نیز یک راه حل ایده آل برای از بین بردن چین و چروک و لک های روی پوست است. از قدیم گفته اند: کاهو غذای فلاسفه است.

اکثر کودکان عاشق مارمالاد هستند. مارمالاد از انواع میوه ها به ویژه توت فرنگی، شاتوت و تمشک است که آنتی اکسیدان های مفیدی هستند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. به عنوان یک صبحانه کامل می توانید مارمالاد را با نان تست با یک لیوان آب پرتقال میل کنید.

مصرف دارچین به عنوان ادویه در غذا باعث تنظیم سطح قند خون می شود. مطالعات نشان داده است که دارچین سطح بالای گلوکز خون را تعدیل می کند و همچنین در کاهش کلسترول بالا موثر است.

ماست حاوی ویتامین B6 است که معمولاً به مقدار کم در سایر مواد موجود است. اگر هر روز یک کاسه ماست بخورید، جوانی را حفظ می کنید. ماست همچنین سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند.

عسل یک مبارز سرسخت با خستگی و خواب آلودگی است. این ماده مغذی سدیم و پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین می کند و خوردن یک قاشق عسل در صبحانه انرژی مورد نیاز برای رژیم غذایی روزانه را تامین می کند.

اکثر مادران در خوردن صبحانه با فرزندان خود مشکل دارند و برای خوردن میان وعده مجبورند دائماً با آنها سر و کار داشته باشند. خب، شاید خوردن سوسیس پخته اشتهای فرزندتان را باز کند! بسیاری از کودکان ترجیح می دهند غذای گرم بخورند.

البته خوردن ماهی تازه موضوع دیگری است، اما اگر زمان کافی برای پخت غذای ماهی ندارید، می توانید کنسرو ماهی تن را جایگزین کنید. ماهی سرشار از امگا 3 است و برای سلامت پوست و سیستم ایمنی بدن مفید است.

چربی مفید موجود در این دانه روغنی چربی سفید را تامین می کند و به عملکرد عروق کمک می کند. تنها 32 گرم از این دانه ها حاوی 60 درصد منیزیم است که به عملکرد سلول های عصبی نیز کمک می کند. بد نیست به جای خوردن تنقلاتی که ارزش غذایی ندارند، این دانه ها را جایگزین کنید.

  • غذای دریایی

بسیاری از مردم از خوردن غذاهای دریایی مانند ماهی، میگو و صدف لذت نمی برند و حتی از خوردن آنها اجتناب می کنند، اما شاید باور نشود که ارزش غذایی گوشت سفید (به خصوص ماهی) چند برابر گوشت قرمز است. حتما 2 وعده غذای دریایی را در برنامه غذایی هفتگی خود بگنجانید.

مصرف مکمل های امگا 3 نه تنها در حفظ سلامت پوست موثر است، بلکه خواب آلودگی، سردرد و سرگیجه های گاه به گاه صبحگاهی را نیز از بین می برد. مکمل های امگا 6 نیز چربی لازم و مفید برای بدن را تامین می کنند.

این گیاه سال هاست که در اروپا برای رفع سردرد، سرگیجه و خواب آلودگی استفاده می شود. رزماری میزان خونی که به مغز می رسد را کنترل می کند. زنانی که دردهای قاعدگی دارند می توانند با نوشیدن جوشانده این گیاه درد را تسکین دهند.

بیشتر بخوانید  فواید صابون های آنتی باکتریال

برخلاف انتظار، فلفل دارای خواص درمانی است که اندورفین ترشح می کند و سردرد و خواب آلودگی را تسکین می دهد. پودر فلفل همچنین عملکرد سیستم عصبی بدن را بهبود می بخشد. جالب اینجاست که هندی ها معتقدند مصرف فلفل طول عمر آنها را چند برابر می کند.

  • ماهی در آب سرد

به محض مشاهده اولین نشانه های احساسات منفی و افسردگی، به ماهیگیری بروید. ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که به حفظ افسردگی کمک می کند. ماهی سالمون، قزل آلا، ساردین، شاه ماهی، کولی و ماهی تن دارای بیشترین امگا 3 هستند. اگر ماهی دوست ندارید حتما از مکمل های روغن ماهی استفاده کنید.

گردو همچنین مفید است زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 نیز می باشد. مطالعات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 کیفیت غشاء و عملکرد سلول های مغز را بهبود می بخشد. علاوه بر این، باید بدانید که ماهی منبع عالی پروتئین کم چرب است که سیری طولانی مدت را فراهم می کند و قند خون را ثابت نگه می دارد. اگر می خواهید خلق و خوی خود را بهبود ببخشید، حتما هفته ای دو تا سه بار ماهی بخورید.

اگر دائماً احساس خستگی، افسردگی و بی خوابی می کنید، احتمالاً کمبود فولات دارید. خوشبختانه، چغندر خام منبع طبیعی فولات است. باید بدانید که اکثر داروها مانند آنتی کلسترول، ضد التهاب، ضد دیابت یا قرص های ضد بارداری، بدن را از فولات خالی می کنند.

بنابراین، اگر از این داروها استفاده می کنید، باید فولات بیشتری جذب کنید. بهتر است چغندرها را کمی بجوشانیم و اجازه ندهیم مدت زیادی بپزند. زیرا گرمای طولانی مدت حدود 40 درصد فولات را از بین می برد. ساده ترین راه برای خوردن چغندر این است که آن را رنده کنید و به سالاد اضافه کنید.

  • برنج قهوه ای

برنج قهوه ای حاوی ویتامین های B1 و B3 و همچنین اسید فولیک یا ویتامین B9 است. این ماده غذایی شاخص گلیسمی پایینی دارد، بنابراین قند خون را به تدریج بالا می برد، از افت قند خون جلوگیری می کند و اجازه نمی دهد که شما بدخلقی شوید. اگر به دنبال غذایی برای مبارزه با افسردگی هستید، برنج قهوه ای را امتحان کنید.

کلمات می توانند با استرس، عفونت ها، بیماری های قلبی عروقی و بیشتر سرطان ها مبارزه کنند زیرا حاوی ویتامین C و اسید فولیک هستند. راه های مختلفی برای گنجاندن کلم در رژیم غذایی وجود دارد. می توانید کلم را به سالاد خود اضافه کنید. سوپ خود را با کلم پر کنید. از برگ کلم مربا درست کنید. کلمه ای برای برنج پیدا کنید.

آب کلم بنوشید. اگر بعد از خوردن کلم احساس نفخ کردید، می توانید قبل از پختن، کمی رازیانه یا زیره به آن اضافه کنید. باید بدانید که کلم سرشار از فیبر است که سطح قند خون را ثابت نگه می دارد و به همین دلیل اجازه نمی دهد خسته شوید. آب کلم نیز یک درمان طبیعی فوق العاده برای زخم معده است.

علاوه بر این غذاها، خلق و خوی شما بهبود می یابد و بادها و سایر مواد غذایی مانند موز، آجیل، غلات کامل، شکلات تلخ، میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C، اسفناج و غیره را رها می کند.

میان وعده های شاد

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید