مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فواید صابون های آنتی باکتریال

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا ژل ها و صابون های آنتی باکتریال مفید هستند یا مضر؟

به طور معمول از آب و صابون استفاده کنید آلودگی پوست را از بین می برد کافی است اما در برخی مواقع مثلاً سرماخوردگی یا آنفولانزا شایع است یا در مسافرت که آب نیست استفاده کنید. ژل های ضد عفونی کننده مناسب تر از آب و صابون است.

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید فواید صابون آنتی باکتریال بر روی پوست آن ها ملاقات می کنند.

خطر صابون های آنتی باکتریال برای سلامت / مقاومت باکتری ها

صابون های آنتی باکتریال!

در آگهی صابون های آنتی باکتریال (ضد باکتری) می گویند این صابون ها پوستی کاملا شاداب و سالم به شما می دهند و عواقب التهاب پوست را نیز از بین می برند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بر این باور است که بر خلاف تصور رایج، دلیل علمی وجود دارد که می تواند این موضوع را ثابت کند. صابون ها و شوینده های ضد باکتری و ضد میکروبی، هیچ کس به اندازه صابون ها و مواد شوینده معمولی در پیشگیری از بیماری ها فعال نیست.

به گفته محققان، باکتری ها می توانند در طول زمان در برابر عوامل ضد باکتری مقاوم شوند. بنابراین، صابون های ضد باکتری ممکن است روی برخی از باکتری ها اثر نکنند. دانشمندان می گویند ماده ای در صابون های آنتی باکتریال وجود دارد که می تواند باعث اختلالات هورمونی یا حتی باعث مقاومت باکتری ها در برابر دارو شود. و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) نشان می دهد که خطرات استفاده کوتاه مدت (روزانه) و طولانی مدت از صابون های ضد باکتری ممکن است بیشتر از مزایای آن باشد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نیز برخی از عناصر را گزارش کرده است صابون های ضد باکتری مانند تریکلوزان در صابون مایع و تراکلوکاربان به شکل صابون می تواند منجر به مقاومت باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها شود.برخی از مطالعات علمی نیز نشان می دهد که مواد تشکیل دهنده صابون آنتی باکتریال حیوانات، تعادل هورمون ها را در آنها به هم می زند.

استفاده از صابون های آنتی باکتریال علاوه بر باکتری های مضر، باکتری های مفید را نیز از بین می برد.به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، می توان گفت استفاده از صابون های آنتی باکتریال برای شستن دست ها ضروری نیست و شستن صحیح دست ها ضروری نیست. و دست های کامل با آب گرم و صابون معمولی یکی از بهترین و موثرترین راه های پیشگیری از بیماری های عفونی است.

بیشتر بخوانید  در بهار داخل بدن خود را در خانه تکان دهید

صابون های آنتی باکتریال موجود در بازار دست های شما را تمیزتر نمی کند. برخلاف تصور رایج، این صابون‌ها ضدعفونی‌کننده کاملی نیستند، اما به این نکته اشاره کردند که اگرچه محصولات گران‌تر، محلول‌های ضدعفونی‌کننده، اگر درست استفاده شوند، دست‌های واقعاً تمیز هستند، اما صابون و آب معمولی همچنان راه خوبی برای تمیز کردن دست‌ها هستند.

برخلاف تصور مصرف‌کنندگانی که چنین محصولاتی را به دلیل ایمن‌تر بودن از نظر اثربخشی می‌خرند، در حال حاضر هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد این محصولات در مبارزه با بیماری‌ها نسبت به آب و صابون معمولی مؤثرتر هستند. FDA هشدار می دهد که مطالعات نشان داده است که استفاده طولانی مدت از مواد شیمیایی ضد باکتری مانند تریکلوزان در صابون های مایع و تری کلروکربن ها در صابون های معمولی می تواند اثرات هورمونی داشته باشد که منجر به تولید تعدادی باکتری یا میکروب بسیار مقاوم می شود.

برای اثبات ایمنی محصولات خود و یا برای اثبات عملکرد فعال آنها در کشتن باکتری ها، آنها ملزم به رعایت استانداردهای سازمان غذا و دارو خواهند بود.بسیاری از صابون هایی که صابون آنتی باکتریال روی پوست خود دارند. که توسط سازمان غذا و دارو هشدار داده شده است. اداره دارو

 صابون های آنتی باکتریال (ضد باکتری)

از شامپو بدن با خاصیت آنتی باکتریال استفاده کنید

در حال حاضر بسیاری از شامپوهای بدن با خواص ضد باکتریایی در بازار موجود است. اما استفاده از این شامپو بدن نه تنها می تواند برای سلامتی مضر باشد، بلکه بسیاری از سلول های سطح پوست را نیز تغییر می دهد. «استفاده از صابون های معمولی در حمام کافی است، زیرا استفاده از صابون های معمولی می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

 صابون های آنتی باکتریال (ضد باکتری)

چه زمانی و در چه شرایطی باید از محصولات آنتی باکتریال استفاده کنیم؟

بهترین محصول برای شستن دست ها استفاده از آب و صابون در زمان کافی و با دقت زیاد و ماندگاری حداقل 20 ثانیه است.بسیاری از کارشناسان می گویند افراد سالم نباید از محصولات آنتی باکتریال استفاده کنند و باید آنها را به مکان هایی که عفونت وجود دارد محدود کنند. شایع است، مانند بیمارستان ها یا خانواده هایی که بیماران مبتلا به عفونت های باکتریایی در آنها زندگی می کنند. استفاده از ژل همچنین باید به دوره هایی محدود شود که شستن دست ها با آب و صابون امکان پذیر نیست. فراموش نکنیم که ژل ها بر خلاف صابون آنتی باکتریال باکتری ها را از بین می برند، اما کثیفی دست ها را پاک نمی کنند.

بیشتر بخوانید  ضررهای تزریق انسولین را بشناسیم!

 صابون های آنتی باکتریال (ضد باکتری)

می توانید نحوه استفاده از ژل های آنتی باکتریال را توضیح دهید؟

هنگام استفاده از ژل های آنتی باکتریال باید جواهرات را از دست بدهید و چند قطره بریزید تا دستتان کاملا خیس شود، کف دست ها را به هم بمالید و 20 تا 25 ثانیه ماساژ دهید تا ژل تبخیر شود و در صورت رفع چرک. استفاده از آب و صابون ضروری است، استفاده طولانی مدت از این ژل ها باعث مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها می شود و نباید با صابون های معمولی جایگزین شوند.

نحوه استفاده از صابون های آنتی باکتریال مشابه صابون های معمولی است. هنگام شستن دست ها چه با صابون های معمولی و چه با صابون های آنتی باکتریال بهتر است از آب گرم استفاده نکنید زیرا آب گرم با حل شدن روغن روی پوست باعث خشکی بیشتر دست می شود صابونی که استفاده می کنید باید کف کند و ماساژ دست با صابون حداقل 20 باشد. ثانیه

بهترین راه برای شستن دست ها استفاده از آب و صابون معمولی است. برای مواقع اضطراری هم می توان از محصولات آنتی باکتریال و هم ضد عفونی کننده موجود در داروخانه ها استفاده کرد.صابون های آنتی باکتریال بهتر از ژل ها هستند. استفاده از ژل برای افراد دارای پوست چرب یا استفاده گهگاهی از این محصولات اشکالی ندارد اما استفاده مداوم از آن به خصوص در کودکان مبتلا به اگزما و آلرژی و یا افرادی که پوست خشک دارند می تواند با عوارض همراه باشد.الکل حاصل از این ژل ها باعث خشکی آن می شود. پوست. پوست و باعث بیماری های دیگر می شود. افرادی که پوست خشک و اگزما دارند و همچنین مبتلایان به پسوریازیس و لیکن پلان یا زگیل نباید از این محصولات جز در مواقع ضروری استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  ۱۴ خاصیت جادویی سماق

استفاده زیاد از صابون آنتی باکتریال مضر است

 صابون های آنتی باکتریال (ضد باکتری)

مشکل از آنجا شروع می شود که این مواد جدید حاوی “تریکلوزان” هستند. تریکلوزان جزء اصلی صابون های ضد باکتری، ژل های ضد عفونی کننده و یا تمام شوینده هایی است که خاصیت ضد باکتریایی دارند و حتی در صورت استفاده از مقدار کمی از این شوینده، باکتری ظاهر می شود و به دنبال آنها استافیلوکوکوس اورئوس ایجاد می شود.

یک مثال مهم از خطر ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی، گسترش استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین است. درمان این عفونت ها دشوار است و شامل بیماری های طولانی مدت، افزایش مراجعات به پزشک یا اقامت طولانی تر در بیمارستان و همچنین نیاز به استفاده از داروهای گران قیمت و سمی است و حتی برخی از این عفونت های مقاوم باعث مرگ می شوند.

بسیاری از مصرف کنندگان این صابون ها بدون اینکه بدانند به این مواد حساسیت دارند و همیشه بدون اینکه لحظه ای به صابون های آنتی باکتریال فکر کنند به دنبال علت حساسیت خود می گردند.محققان معتقدند صابون های ضد باکتری هیچ برتری و تاثیری ندارند. آنها چیزی جز صابون یا مواد شوینده معمولی ندارند، در حالی که ذهن مصرف کننده با شنیدن نام صابون های آنتی باکتریال به این نتیجه می رسد که این صابون ها می توانند اثرات به مراتب بهتری نسبت به صابون های دیگر داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شامپوهای بدن بسیاری با خاصیت ضد باکتریایی به بازار عرضه می شود، اما استفاده از این شامپو بدن نه تنها می تواند برای سلامتی مضر باشد، بلکه بسیاری از سلول های سطحی پوست نیز دستخوش تغییرات مختلفی می شوند. صابون های معمولی در وان حمام کافی است، زیرا با استفاده از صابون های معمولی می توان سلول های مرده را از روی پوست پاک کرد.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید ژل و صابون آنتی باکتریال در سر شما

بقیه را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: خبرگزاری مهر

 صابون های آنتی باکتریال (ضد باکتری)

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *