مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علائم کمبود روی در بدن و عوارض آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


هر فرد به 8 میلی گرم روی در روز نیاز دارد حال سوال اینجاست که چگونه کمبود روی در بدن را بفهمیم؟ و علائم کمبود او چیست؟

علائم کمبود روی در بدن و عوارض آن

شما ممکن است در مورد آیتم در. اما آیا از خواص آن آگاهی کامل دارید؟ تحقیقات جدید نشان می دهد که روی یکی از ریزمغذی های ضروری است.

به گزارش سایت «پیشگیری»، به دلیل کم بودن این عنصر در بدن، اغلب اهمیت آن نادیده گرفته می شود. هر فرد به 8 میلی گرم روی در روز نیاز دارد حال سوال اینجاست که چگونه کمبود روی در بدن را بفهمیم؟ و علائم کمبود او چیست؟

علائم کمبود روی در بدن و عوارض آن

شما دائما مشکل معده دارید

روی با پروتئین ها واکنش می دهد و به عملکرد آنزیم های مختلف کمک می کند. روی به عنوان یک کوفاکتور در فعالیت های مختلف روده عمل می کند. بنابراین بدن بدون روی نمی تواند غذا را هضم کند و مواد مغذی را جذب کند. مردم اغلب علائمی مانند تهوع، استفراغ یا اسهال را با عدم تحمل گلوتن اشتباه می گیرند.

برای از بین بردن آن، غذاهای غنی از روی مانند ماست را اضافه کنید.

علائم کمبود روی در بدن و عوارض آن

درد عضلانی خواهید داشت

اگر احساس درد عضلانی یا کبودی هایی دارید که مدت زیادی بعد از ورزش باقی می ماند، ممکن است کمبود روی داشته باشید. فقدان زخم روند بهبود را کند می کند. البته روند درمان برای هر فردی متفاوت است.

اختلال در حس چشایی و بویایی

روند کاهش طعم و بوی می تواند تدریجی باشد. بهترین راه برای جلوگیری از این امر، تغذیه صحیح است. روی نقش مهمی در عملکرد حواس چشایی و بویایی دارد و کمبود آن باعث کاهش این دو حس مهم می شود.

بیشتر بخوانید  ترفند این است که برای سلامت بدن آب بیشتری بنوشید

تو همیشه مریض هستی

هنگامی که بدن کمبود روی داشته باشد، پاسخ ایمنی بدن ضعیف شده است. مدتی طول می کشد تا چشم ها به تاریکی عادت کنند. این وضعیت نشان دهنده کمبود روی است.

تمرکز مشکل می شود

تحقیقات نشان می دهد که مکمل روی بر تمرکز تاثیر منفی می گذارد، اما ترکیب مکمل های روی با غذا باعث تغییر مثبت در رفتار می شود.

علائم کمبود روی در بدن و عوارض آن

کندی در کاهش وزن

روی نقش مهمی در فرآیند متابولیک دارد.

کمبود روی باعث کاهش انرژی، خستگی و کندی روند کاهش وزن می شود. برای حل این مشکلات نیازی به مصرف زیاد مکمل ها نیست زیرا مصرف بیش از حد مکمل ها نیز عوارض جانبی دارد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *