مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نسلی که سفیدشویی را نمی‌پذیرد | اعتراضات ضد جنگ دانشجویان و نویسندگان در کلمبیا+ویدئو

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خبر مهمی است که نباید لابلای خبرهای تکراری روز گم شود: پس از آنکه ده‌ها نویسنده و نامزد جوایز قلم آمریکا، در اعتراض به جنگ غزه، از شرکت در مراسم انجمن قلم آمریکا (پن) انصراف دادند، این انجمن مراسم سالانه اهدای جوایزش را لغو کرد.

پس از آنکه ده‌ها نویسنده و نامزد جوایز قلم آمریکا، در اعتراض به جنگ غزه، از شرکت در مراسم انجمن قلم آمریکا (پن) انصراف دادند، این انجمن مراسم سالانه اهدای جوایزش را لغو کرد. شماری از نویسندگان سرشناس در نامه‌ای انجمن قلم آمریکا را به «خیانت» به تعهداتش متهم کردند.

بایکوت و لغو این مراسم در بحبوحه گسترش جنبش اعتراضی به جنگ غزه رخ داده است.

انجمن قلم آمریکا که بخش عمده‌ای از تلاش خود را به دفاع از آزادی بیان معطوف کرده است، روز دوشنبه اعلام کرد که مراسم هفته آینده را لغو می‌کند.

۹ نفر از ۱۰ نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، به دلیل عدم حمایت این مجموعه از نویسندگان فلسطینی، از این رقابت انصراف دادند.

این اقدام در بحبوحه گسترش جنبش اعتراضی رخ که در حمایت از غزه برگزار شد.

اعتراضات سراسری دانشگاههای آمریکا در حمایت از غزه؛ ضرب الاجل دانشگاه کلمبیا به دانشجویان

همزمان با اعتراض های سراسری در دانشگاههای آمریکا در حمایت از مردم غزه و پایان جنگ اسرائیل و بازداشت دانشجویان، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی بی اعتنا به اعتراض ها، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اسرائیل، اوکراین و تایون را تصویب کرد که بیش از ۲۶ میلیارد دلار آن برای حمایت های نظامی و امنیتی از اسرائیل است.

بیشتر بخوانید  عرضه برنج وارداتی در کشور آغاز شد | قیمت کیلویی برنج هندی سر به فلک کشید!

دانشگاه کلمبیا در نیویورک آمریکا که این روزها کانون تجمعات اعتراضی دانشجویان به دلیل حمایت دولت بایدن از اسرائیل است، پس از دستگیری بیش از صد نفر از دانشجویان، ضرب الاجلی ۴۸ ساعته برای پایان دادن به اعتراض ها تعیین کرده است.

دانشگاه کلمبیا دو بار ضرب الاجل را برای دانشجویان معترض به جنگ اسرائیل در غزه تمدید کرده است. این دانشگاه از دانشجویان خواسته است تا ۴۸ ساعت آینده چادرهای خود در محوطه دانشگاه را جمع کنند.

یکی از دلایلی که اعتراضات دانشگاه کلمبیا مهم است اینکه دانشجویان نماینده‌ی طبقه‌ی متوسط نیستند. بیشترِ آنها فرزندان سناتورها، ثروتمندان و افراد صاحب نفوذ هستند. روایت‌های غرب از اسرائیل حتی در بین جوانان طبقه‌ای که صاحب امتیازند خریداری ندارد. نسلی که سفید‌شویی را نمی‌پذیرد.

 رقص دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین

آمریکا، نیویورک، دانشگاه کلمبیا 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *