مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علائم جدید آنفولانزای گوجه فرنگی در کودکان و بزرگسالان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آنفولانزای گوجه فرنگی چیست؟

آنفولانزای گوجه فرنگی یا تب گوجه فرنگی یک بیماری ویروسی جدید است که در سراسر هند گسترش یافته است. تا 26 جولای، بیش از 82 کودک بین یک تا پنج سال به این ویروس مبتلا شده اند. با توجه به اینکه در دو سه سال اخیر ویروس‌های دیگری به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته‌اند، می‌توان سوالات و نگرانی‌هایی در مورد این بیماری وجود داشت.
آنفولانزای گوجه فرنگی که به عنوان تب گوجه فرنگی نیز شناخته می شود، یک عفونت ویروسی نادر است که کشنده نیست. این بیماری در واقع یک بیماری خود محدود شونده است که در درجه اول کودکان خردسال بین 1 تا 10 سال و بزرگسالان با ایمنی ضعیف را هدف قرار می دهد.

ظاهرا این بیماری یک ویروس جهش یافته بیماری دست، پا و دهان است که یک بیماری بسیار شایع در کودکان است. بیماری دست، پا و دهان یک بیماری بسیار مسری است که توسط ویروس کوکساکی ایجاد می شود و به راحتی از طریق حلق و ترشحات بینی، مدفوع و مایع داخل تاول ها و زخم های فرد مبتلا منتقل می شود. این بیماری معمولا باعث تب و علائم شبیه آنفولانزا، زخم های دهان و بثورات پوستی می شود.


آنفولانزای گوجه فرنگی

علت آنفولانزای گوجه فرنگی چیست؟

علت این بیماری هنوز به طور کامل شناخته نشده است، اما می تواند توسط پشه های آلوده به تب چیکونگونیا یا تب دنگی ایجاد شود و همچنین می تواند نوع جدیدی از بیماری دست، پا و دهان باشد.
این بیماری آنفولانزای گوجه فرنگی نامیده می شود زیرا باعث ایجاد تاول های قرمز و دردناکی می شود که به تدریج به اندازه یک گوجه فرنگی کوچک بزرگ می شوند.

بیشتر بخوانید  عوارض رژیم غذایی بدون کربوهیدرات

علائم آنفولانزای گوجه فرنگی

محققان هنوز در حال بررسی علائم این بیماری هستند، اما در بیشتر موارد تعدادی از علائم وجود دارد:

تب
خستگی
درد در بدن
گرفتگی معده
تهوع و استفراغ
اسهال
سرفه و آبریزش بینی
درد مفاصل
این علائم ممکن است با بثورات پوستی همراه باشد.


علائم آنفولانزای گوجه فرنگی


آیا آنفولانزای گوجه فرنگی خطرناک است؟

آنفولانزای گوجه فرنگی تاکنون علائم خطرناکی ایجاد نکرده است و هیچ یک از 82 مبتلا فوت نکرده اند. آنفولانزای گوجه فرنگی خطرناک نیست، اما می تواند باعث ایجاد بثورات آزاردهنده روی پوست شود.

باید بخوانید:

آنفولانزای گوجه فرنگی چگونه درمان می شود؟

آنفولانزای گوجه فرنگی خود به خود از بین می رود و درمان خاصی برای آن وجود ندارد. اما بیماران با داروهای کاهش دهنده تب بدون نسخه مانند استامینوفن و ایبوپروفن درمان می شوند.


چرا گوجه فرنگی؟

این بیماری آنفولانزای گوجه فرنگی نامیده می شود زیرا باعث ایجاد تاول های قرمز و دردناکی می شود که به تدریج به اندازه یک گوجه فرنگی کوچک بزرگ می شوند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *