مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عوارض رژیم غذایی بدون کربوهیدرات

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رژیم غذایی

عوارض رژیم غذایی بدون کربوهیدرات

حالت تهوع

در مرحله اول این رژیم تقریبا تمام کربوهیدرات ها حذف می شوند. در واقع مصرف کربوهیدرات به 20 گرم در روز می رسد که کمتر از 100 کالری است. در یک رژیم 1200 کالری، این میزان کربوهیدرات تنها 12 درصد است. کارشناسان معتقدند کربوهیدرات ها باید 45 تا 65 درصد کالری را تشکیل دهند.

هنگامی که مصرف کربوهیدرات به کمتر از 100 گرم می رسد، بدن شروع به سوزاندن بافت ماهیچه ای برای استفاده از گلیکوژن (گلوکز ذخیره شده) می کند. این روش خوبی برای کاهش وزن نیست. علاوه بر این، بدن ما بدون کربوهیدرات به سختی می تواند تمرکز کند. به گفته کارشناسان، مغز انسان برای عملکرد صحیح به حداقل 130 گرم کربوهیدرات در روز نیاز دارد.

خطرات سلامتی و کاهش وزن

اگر چاق یا چاق هستید، مستعد ابتلا به دیابت یا دیابت هستید، کاهش قابل توجه کربوهیدرات مصرفی می تواند قند خون و ترشح انسولین را کاهش دهد. تری گلیسیرید و فشار خون شما نیز کاهش می یابد، در حالی که سطح کلسترول خوب افزایش می یابد. اما شما باید برای این مزایای فعلی هزینه کنید.

وقتی بدن بافت عضلانی را برای تامین انرژی مورد نیاز خود جمع آوری می کند، باید کالری زیادی بسوزاند. در نتیجه متابولیسم بدن کاهش می یابد. بنابراین پس از حذف کربوهیدرات ها، وزن از دست رفته برمی گردد.

پوکی استخوان

پوکی استخوان، که با کاهش تراکم استخوان اتفاق می افتد، به دلیل از دست دادن طولانی مدت کلسیم ایجاد می شود. بسیاری از عوامل غذایی باعث پوکی استخوان می شوند. زمانی که میزان پروتئین مصرفی در رژیم غذایی روزانه بسیار زیاد باشد، کلسیم دفع شده از طریق ادرار افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید  راههای تشخیص کیست مثانه + راههای درمان این عارضه

تحقیقات نشان داده است که اگر فردی رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات کم را برای مدت طولانی حفظ کند، خطر ابتلا به پوکی استخوان افزایش می یابد. واقعیت این است که کمبود منابع پروتئینی منجر به پوکی استخوان می شود، به همین دلیل است که یک رژیم غذایی سالم باید شامل یک رژیم متعادل از همه گروه های غذایی باشد.

خطر مشکلات قلبی

دلت هم در این شرایط امن نیست. به خصوص زمانی که در چنین رژیم هایی باید از رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع شده استفاده کنید. اگر مقدار زیادی از این چربی های اشباع شده را مصرف کنید، سطح کلسترول بد خون را بالا می برد و اگر سبزیجات کمتری مصرف کنید، «هموسیستئین» شما نیز افزایش می یابد. هموسیستئین یک آمینو اسید است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

چربی های مضر زیادی دریافت می کنید

اگر رژیم اتکینز به سرعت رایج و فراگیر شد، به این دلیل بود که مصرف غذاهایی مانند همبرگر با پنیر (البته بدون نان) که در رژیم های دیگر ممنوع است، در این رژیم نامحدود اعلام شد. نسخه های جدیدتر این رژیم و همچنین سایر رژیم های غذایی مشابه، محل مناسبی برای مصرف چربی های خوب مانند ماهی و روغن زیتون است.

اما وقتی از نان، میوه ها، سبزیجات و حبوبات صرف نظر می کنید، احتمال اینکه غذاهای حیوانی چرب بخورید بیشتر است. بالاخره باید یه جوری معده پر بشه!

رژیم غذایی

رژیم غذایی بدون کربوهیدرات خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

نتایج یک مطالعه منتشر شده در Annals of Internal Medicine به صراحت بیان می کند که اگرچه بسیاری از افراد با کمک این نوع رژیم غذایی وزن کم کرده اند، اما این دلیل نمی شود که رژیم غذایی کم کربوهیدرات را به عنوان یک رژیم غذایی سالم در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید  آیا از فواید آب خیار اطلاع دارید؟

محققان معتقدند رژیم‌هایی که مصرف کربوهیدرات‌ها (کربوهیدرات‌ها) را به حداقل می‌رسانند یا مهار می‌کنند و در عوض مصرف پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت را محدود می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان و مرگ و میر را افزایش می‌دهند. در این مطالعه اطلاعات به دست آمده از 130000 نفر مورد بررسی قرار گرفت و محققین مشاهده کردند

رژیم های غذایی که در آن کربوهیدرات ها کمترین و پروتئین های حیوانی بیشترین سهم را دارند (در مقایسه با رژیم های کم کربوهیدرات غنی از سبزیجات) خطر مرگ و میر را افزایش داده اند. متاسفانه این رژیم ها خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان روده بزرگ را افزایش می دهند.

سنگ کلیه

سنگ کلیه زمانی تشکیل می شود که اسید اوریک و اگزالات کلسیم در کلیه ها متبلور شده و در نهایت سنگ تشکیل می دهند. فقط فیبر نامحلول موجود در کربوهیدرات ها باعث کاهش جذب کلسیم، کاهش میزان کلسیم در ادرار و جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه می شود. مصرف حداقل 30 گرم فیبر در رژیم غذایی در روز توصیه می شود. این با رژیم های کم کربوهیدرات امکان پذیر نیست.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *