مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عابربانک در مطب؟! – جاب دونی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله

به گزارش مجله خبری نگار/خراسان: موضوع فرار مالیاتی گروه‌های پردرآمد مثل وکلا، پزشکان و دندان پزشکان سال هاست مطرح است و در چند وقت اخیر هم شاهد روش‌های مختلف برخی از آن‌ها برای فرار از پرداخت مالیات بوده ایم. درست بعد از آن که اعلام شد اصناف و مشاغل باید دستگاه‌های کارت خوان شان را به پرونده مالیاتی شان متصل کنند شاهد گزارش‌های متعددی از اقدام برخی اصناف از جمله پزشکان برای دور زدن این قانون بودیم و همین موقع بود که دریافت نقدی و مطالبه کارت به کارت کردن توسط برخی مشاغل به ویژه پزشکان رواج یافت. این اتفاق هم باعث شد سازمان مالیاتی کشور از دریافت مالیات از حساب‌هایی که تعداد واریزی زیادی دارند خبر بدهد با این حال گزارش‌ها حاکی است روش‌های جدیدی برای مقابله با این قانون جدید هم در حال شکل گیری است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

متوسط مالیات مشاغل پردرآمد

براساس گزارش‌های رسیده و بر اساس اظهارنامه‌های مالیاتی که امسال بابت عملکرد سال قبل به اداره مالیات داده شده، مالیات هر پزشک به طور متوسط ۲۱ میلیون تومان، مالیات هر دندان پزشک ۱۶ میلیون تومان، هر وکیل ۲۰ میلیون تومان و هر طلا فروش فقط شش میلیون تومان اظهار شده است!

روش جدید کارت به کارت

روز گذشته یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویری از مطب یک پزشک که در آن یک دستگاه انتقال وجه یکی از موسسات مالی اعتباری متصل به شبکه شتاب، نصب شده؛ نوشت: «دستگاه کارت خوان روی میز بود، اما وقتی کارت را دادم با آن دستگاه انتقال وجه هزینه ویزیت را انتقال داد.» با این کار منشی ویزیت هر مریض را به یک کارت که حتی ممکن است کارت‌های اجاره‌ای یا دیگر اعضای خانواده باشد واریز می‌کند تا سقف تعداد تراکنش واریزی برای حساب‌های شخصی رعایت شود و مشمول مالیات نشوند!

بیشتر بخوانید  خبر خوش وزارت کار درباره افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ + جزییات
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *