مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه خرش حلوا با عطر و طعم خاص و لذیذ

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طرز تهیه حلوای سنتی گیلان

حلوا hraš یکی از حلواهای خوشمزه و سنتی شمال کشورمان است که با سبزیجات تند طبخ می شود.

مواد لازم حلوای آسیاب شده

آرد گندم 3 قاشق غذاخوری
1 فنجان آرد برنج
پودر قند 2 پیمانه
روغن جامد 300 گرم
200 گرم کره
گل رز 2 قاشق غذاخوری
پودر هل قاشق غذاخوری
2 فنجان سبزی معطر و محلی
مغز گردو 150 گرم

طرز تهیه حلوا حلوا

برای تهیه دونات حلوای خوشمزه در ابتدای کار سبزی الاغ را بشویید و در صافی بگذارید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود. سپس سبزی ها را ریز خرد کرده و در تابه مناسبی بریزید.حالا تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و 50 گرم کره را به تابه اضافه کنید. سپس سبزی ها را سرخ کنید تا آب اضافی آن کاملا تبخیر شود، سپس شرپا را از روی اجاق بردارید.


خرش حلوا

در این مرحله آرد گندم را در صافی بریزید و در شرپا مناسب الک کنید سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و سرخ کنید تا بوی خامی آرد گرفته شود و به رنگ آرد نخودچی نزدیک شود.

حالا آرد برنج را در صافی بریزید و در تابه مخصوص الک کنید سپس شرپا را روی حرارت ملایم قرار دهید و سرخ کنید تا بوی خامی آرد برنج گرفته شود. به خاطر داشته باشید که آرد برنج به سرعت می سوزد.
سپس آرد برنج را به همراه آرد گندم و پودر قند و پودر هل در صافی ریخته و 3 بار در ظرف مناسبی الک می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا وسط مواد خشک را گود کنید و گلاب را داخل آن بریزید.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه مربا زغال اخته خوشرنگ و خوش طعم

در این مرحله کره را با روغن جامد روی حرارت غیرمستقیم بخار از دیگ می گذاریم تا کاملا آب شود سپس آن را در بین مواد خشک می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا حلوای نرم و لطیفی به دست آید.
حالا حلوای به دست آمده را در سینی مناسبی قرار دهید، سپس سبزی و گردوی نیمه خرد شده را به طور یکنواخت روی حلوا تفت دهید. سپس به کمک دستگاه چرخ گوشت یا سنگ، روی حلوا را می کشیم تا سبزی ها به حلوا بچسبند.
در آخر حلوا را به مدت 1 ساعت در جای خشک و خنک بگذارید تا کاملا سفت شود. بعد از این مدت حلوا را به صورت الماس برش داده و در ظرف مورد نظر قرار دهید. دلپذیر.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *