مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دو پیش‌بینی متفاوت ؛ سکه امروز گران می شود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا،روز گذشته اونس طلا برای دومین روز متوالی در هفته جاری سقوط کرد و به پایین‌ترین حد در بیش از دو هفته اخیر رسید. به این ترتیب روز سه‌شنبه، قیمت طلا ۷۲ دلار از ارزش خود را از دست داد و روی ۲۲۹۸ دلار قرار گرفت. ماحصل این اتفاق، ریزش قیمت سکه در ایران بود. قیمت سکه امامی دیروز با کاهش ۶۰۰ هزار تومان در محدوده ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شد.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد شب گذشته ورق در بازار طلا برگشت و این فلز زردرنگ جهانی آرایش صعودی به خود گرفت. بر این‌ اساس، بامداد امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه، اونس طلا ۲۹ دلار گران شد و به ۲۳۲۷ دلار رسید.

پیش بینی قیمت سکه امروز 5 اردیبهشت

فعالان اقتصادی می‌گویند با توجه‌ به اینکه در دو سه روز اخیر طلا لیدر بازار سکه بود، نوسان صعودی آن می‌تواند در بازار امروز کفه ترازوی جناح افزایشی سکه را تا حدودی سنگین کرده و بخشی از زیان سکه‌بازان را جبران کند.

فعالان اقتصادی دلیل اصلی اصلاح قیمت طلا را ناشی از کاهش نگرانی سرمایه‌گذاران از تشدید بحران خاورمیانه می‌دانند. به عقیده آنها تنش‌های خاورمیانه مدتی است که آرام‌تر شده و عقب‌نشینی بیشتر از ۹۰ دلاری اونس جهانی طلا از سقف خود و کاهش دلار تهران گواه این مسئله است.

تکنیکالیست‌ها برای بازار امروز دو پیش‌بینی متفاوت دارند. نخست اینکه اگر طلا به بازار سکه شوک صعود دهد، امکان دارد تعداد خریداران در بازار سکه تا حدودی بیشتر شود و سکه به‌تدریج به سمت نیمه کانال ۴۲ میلیون تومان و محدوده 42 میلیون و 800 هزار تومان خیز بردارد. در غیر این صورت در صورتی‌ که نرخ دلار نزولی شود، احتمال برگشت سکه تا کف کانال ۴۲ میلیون تومان وجود دارد.

بیشتر بخوانید  کاهش قیمت دلار و یورو 20 شهریور 1402

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *