مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه ترشی کلم بروکلی به روش رستورانی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



چطوری ترشی کلم بروکلی درست کنیم؟


بروکلی یکی از سبزیجات کلمی است ؛ این به کلم، کاهو، کلم پیچ، گل کلم و کلم بروکسل مرتبط است. این سبزیجات به خاطر تاثیرات سلامتی مفید خود مشهور هستند و گاهی اوقات به عنوان “سوپر سبزیجات” یاد می شوند.


بروکلی غنی از مواد مغذی زیادی است، از جمله فیبر، ویتامین C، ویتامین K، آهن و پتاسیم. بروکلی نیز حاوی پروتیین بیشتری نسبت به سایر سبزیجات است. بروکلی می تواند هم خام و هم پخته مصرف شود، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که بروکلی پخته شده با بخار ملایم بیش ترین فواید سلامتی را دارد.


separator line


مواد لازم برای تهیه ترشی کلم بروکلی


مواد لازم برای تهیه ترشی کلم بروکلی


  • کلم بروکلی : ۱ کیلوگرم

  • فلفل قرمز نکوبیده : ۲ عدد

  • سیر : ۳ حبه

  • سرکه سفید : به مقدار لازم

  • آب جوشیده : به مقدار لازم

  • نمک : به مقدار لازم

  • شوید : به مقدار لازم


separator line


طرز تهیه ترشی کلم بروکلی


1. ابتدا کلم بروکلی را خوب بشویید تا هیچ حشره ای لابلای گلهای آن وجود نداشته باشد. ( برای خارج کردن حشرات و کرم احتمالی حدود ۳_۴ دقیقه کلم را داخل آب جوش بگذارید)


2. کلم ها را خرد کنید و بگذارید خوب خشک شود.سیر را پوست بگیرید و خرد کنید.فلفل قرمز را ریز خرد کنید.

داخل ظرفی آب جوشیده سرد شده، نمک و سرکه را مخلوط کنید.


3. کلم ها را داخل شیشه ای تمیز بریزید لابلای آن کمی شوید و سیر و فلفل بگذارید.روی کلم ها مخلوط آب و سرکه بریزید تا حدی که کاملا روی کلم ها را بپوشاند.درب شیشه را محکم ببندید تا ترشی هوا نکشد سپس در جای خنک نگهداری کنید تا ترشی جا بیفتد و آماده شود.معمولا بعد از ۱۰ روز ترشی آماده میشود.


separator line


سایر نکات برای تهیه ترشی کلم بروکلی


با همین مواد میتوانید شور کلم بروکلی نیز تهیه کنید.برای تهیه شور کلم بروکلی نسبت آب به نمک ۱۵ به ۱ میباشد ( ۱۵ پیمانه آب جوشیده خنک شده ۱ پیمانه نمک بدون ید و ۱ پیمانه سرکه سفید )بجای شوید از هر سبزی معطر دیگری نیز میتوانید استفاده کنید.


separator line


broccoli


ارزش غذایی کلم بروکلی چقدر است


بروکلی، خام – 100 گرم

34 کالری

آب 89 %

2.8 گرم پروتئین

6.6 گرم کربوهیدرات

1.7 گرم شکر

2.6 گرم فیبر

0.4 گرم چربی

0.04 گرم چربی اشباع شده

0.01 گرم چربی غیر اشباع شده

0.04 گرم اسید چرب اشباع نشده

0.02 گرم امگا 3

0.02 گرم امگا 6

چربی ترانس دار


بروکلی حاوی کربوهیدرات قابل هضم کمی است، اما مقدار مناسبی از فیبر را فراهم می کند.فیبر، سلامت شکم را ترویج می دهد و ممکن است خطر بیماری های مختلف را کاهش دهد.بروکلی حاوی پروتیین بیشتری نسبتت به سبزیجات است. اما به دلیل محتوای بالای آب، مقدار پروتیینش نسبتاً کم است.


ویتامین ها و مواد معدنی کلم بروکلی:


بروکلی حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی است .


ویتامین C کلم بروکلی:


یک آنتی اکسیدان مهم برای عملکرد سیستم ایمنی و سلامت پوست است. نصف فنجان بروکلی خام (45 گرم) تقریباً 70 درصد از مصرف روزانه توصیه شده را تامین می کند.


ویتامین K1 کلم بروکلی:


بروکلی شامل مقادیر زیادی از K1 است که برای لخته شدن خون مهم است و ممکن است سلامت استخوان را ارتقا دهد.اسید فولیک برای زنان باردار حائز اهمیت است، اسید فولیک برای رشد بافت طبیعی و تابع سلول مهم است.یک ماده معدنی ضروری برای کنترل فشار خون و پیش گیری از بیماری های قلبی عروقی است.


منگنز موجود در کلم بروکلی:


این عنصر در مقادیر زیادی در دانه ها، حبوبات، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.


آهن کلم بروکلی:


یک ماده معدنی ضروری که وظایف مهم زیادی در بدن دارد مثل انتقال اکسیژن در سلول های قرمز خون است.بروکلی همچنین حاوی ویتامین های دیگر و مواد معدنی دیگری هم است. در واقع، تقریباً هر چیزی که نیاز داریم، شامل می شود.


یکی از فراوان ترین و گسترده ترین ترکیبات گیاهی در بروکلی است. می تواند اثرات حفاظتی در برابر انواع مختلف سرطان داشته باشد.ماده مغذی منحصر به فرد یافت شده در سبزیجات کلمی، که ممکن است اثرات مفید بر ضد سرطان داشته باشد.


بروکلی شامل لوتیین، زاکسانتین و بتا – کاروتن است که ممکن است همگی به سلامت چشم بهتر نقش داشته باشند.یک آنتی اکسیدان با مزایای بسیاری برای سلامتی. می تواند در برابر بیماری های قلبی، سرطان، التهاب و آلرژی محافظت کند.یک آنتی اکسیدان با فواید متعدد، از جمله فشار خون پایین تر در افراد با فشار خون بالا.


همچنین بخوانید:


کلم بروکلی : 19 خاصیت اثبات شده کلم بروکلی در درمان بیماریها


بیشتر بخوانید  پودینگ خوشمزه بدون شکر برای کوچولوهای ناز!
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *