مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طالبان در مورد احتمال سقوط مرز با دوگار به ایران هشدار داده بودند – مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



جواد هدایتی گفت و ج گزارشگر بیشتر وی گفت: روز گذشته (پنجشنبه ، 8 ژوئیه) ظهر بود که 48 ساعت پس از آخرین اخطار گروه طالبان در مورد مرز اسلام کالا در افغانستان ، اعضای آن گروه وارد مرز اسلام کالا شدند و بدون هیچ گونه مقاومتی کنترل ترمینال را به دست گرفتند. و مرز اسلام کالا سقوط کرد و پرچم طالبان برافراشته شد.

وی افزود: یکی دو ساعت بعد ، مرز هم همینطور. ماهیرود این اتفاق افتاد و بندر خشک شد ابو نصر فراهی در خاک آن کشور توسط طالبان اسیر شد و چه کارمندان اداری و مرزبانان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند و بر اساس تصمیمات گرفته شده آنها در این مرز مستقر شدند تا وضعیت ایران و افغانستان را پس از طالبان چگونه خواهد بود؟

مدیرکل سازمان ترانزیتی راه و ترابری ادامه داد: به نظر می رسد که ما مشکل خاصی نداریم ، اما منتظریم تا فردا ، آخرین وضعیت آن طرف مرزهای ایران چگونه باشد ؛ آیا باید قاچاق را متوقف کنیم یا اینکه جریان تجارت طالبان مشکلی ایجاد نمی کند و ادامه خواهد داشت؟

رهنمودهایی در مورد وضعیت رانندگان و کامیون های ایرانی مستقر در افغانستان و اینکه آیا آنها توسط طالبان بازداشت شده اند یا خیر؟ وی گفت: “ما از این موضوع حدود سه یا چهار روز قبل از سقوط مرز مطلع بودیم و طالبان در این باره به ما هشدار داده بودند.” ما به رانندگان ، شرکتهای حمل و نقل و سازمانهای مرتبط اطلاع داده شدیم که رانندگان جدید از مرز عبور نخواهند کرد و رانندگانی که در آنجا بوده اند سریع بارهای خود را تخلیه کرده و به کشور ما برمی گردند. تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه رانندگان ایرانی حاضر در افغانستان با مشکل روبرو شده اند ، دریافت نکرده ام.

بیشتر بخوانید  واکنش وزیر بهداشت به صفر شدن مرگ و میر ناشی از کرونا

وی گفت: “در حال حاضر ، این فقط مرز است.” شیر این در دست دولت افغانستان است ، اما حتی در آنجا گفته می شود که طالبان 20 کیلومتر از دروازه های شهر عقب هستند. نارنجی من رسیدم.

هدایتی در مورد حمل کالاهای ترانزیتی هند به افغانستان از بندر چابهار و تعلیق یا ادامه فعالیت ارسال این کالاها تصریح کرد: در حال حاضر محموله به مرز شیر فرستاده شده است؛ اما با کمترین بار ممکن زیرا خود تجار افغان دست به دست هم داده اند. زیرا آنها از نارنجی تخلیه نمی شود و به افغانستان منتقل می شود. اما ما فعالیت های مرزی و خدمات خود را در مرز متوقف نکرده ایم شیر ماندن؛ اما ما رانندگان نیروی دریایی ایران را برای رفتن به افغانستان منع می کنیم تا شرایط روشن شود و تکلیف مشخص شود و مشکلی برای شهروندان ایرانی ایجاد نشود.

مدیرکل اداره حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل برای تردد مسافر بین ایران و افغانستان و اینکه آیا ورود روزانه 2000 شهروند افغان به ایران صحیح است یا خیر؟ وی گفت: ورود شهروندان افغانستان طبق پروتکل های اعلام شده آزمایش سلامت ادامه دارد ویروس کرونا نامزدهای افغان باید وارد ایران شوند. در حال حاضر ما جریانهای غیرمعمولی در مرز نداریم.

وی گفت: “به نظر نمی رسد مشكلی باشد زیرا بسیاری از تجار افغان و خود سرمایه داران”. جزو آنها طالبان محسوب می شوند و بخشی از منبع درآمد طالبان تجارت است.

راهنمای انتشار اخبار در مورد برخی اعتراضات مرزی ایران نروژی (مرز ایران با ارمنستان) وی در مورد توقف خودروهای ایرانی توسط کارمندان سازمان راهداری گفت: “ما هیچ منعی نداریم. اگر با ستاد ملی سروکار دارید ویروس کرونا علاوه بر تصمیمات کشور دیگر ، مناسب باشد ، ما همچنین اجازه می دهیم وسایل نقلیه از مرز عبور کنند. نکته این است که مقامات ارمنستان رویکرد خود را تغییر داده اند زیرا مرز یکی دو سال است که آنقدر فعال نبوده است. مشکل ما این است که کارمندان در سمت ارمنی مرز نمی توانند مانند گذشته از پس تعداد زیادی مسافر برآیند و ایرانیان آن طرف مرز روی پل گیر کرده یا متوقف می شوند.

بیشتر بخوانید  تست هوش؛ این تست هوش را حل کنید و خودتان را به چالش بکشید

وی ادامه داد: اگر مهر ورود ایرانیان در گذرنامه در گذرنامه درج نشود ، امکان بازگشت ندارند. به همین دلیل همکاران ما از سازمان راه به مسافران می گویند که کمی صبر کنند یا سفر خود را برای فردا موکول کنند. به مسافران گفته می شود که اگر گذرنامه آنها مهر شود ، در مقابل آفتاب و بدون سرویس بهداشتی از مرز عبور می کنند. به همین دلیل مسافران فکر می کنند که اجازه عبور از آنها را نمی دهیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *