مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شوک بزرگ یارانه ای

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

اخبار زیادی در مورد جمع آوری پول یارانه نقدی اخیرا شنیده می شود اما این مقدار قطعی است یارانه نقدی نه دولت و نه مجلس هنوز این موضوع را اعلام نکرده اند.یارانه نقدی در دی ماه با شرایط جدید 20 ماهه قدم صد و سی و یکم به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه نقدی در ارتباط با دی ماه، روز دوشنبه (30 دی) به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. از این مرحله عبور کنید یارانه نقدیهمانند سال های گذشته برای هر نفر 455000 ریال می باشد.

مرتضی افقه: 4200 تومان نوعی یارانه است و با لغو آن باید مردم از آن خداحافظی کنند. حذف آن ناگزیر باعث شوک تورمی و پیامدهای سیاسی و اجتماعی بسیاری خواهد شد.

با این یارانه نقدی خداحافظی کنید

در لایحه قانون بودجه، درآمدهای مالیاتی دولت در مجموع ۶۲ درصد افزایش یافت. به گفته کارشناسان، در میان انواع مالیات، مالیات بر ثروت کمترین احتمال وصول در سال 1401 را دارد. در مقابل، احتمال اخذ مالیات از حقوق و مالیات اشخاص حقوقی بسیار زیاد است. با یکی از اساتید دانشگاه چمران در این مورد صحبت نکردیم. توسعه اخبار را دنبال کنید.

مرتضی افقه در خصوص پیش بینی دولت برای افزایش 62 درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه 1401 گفت: مالیات بر تولید ملی زمانی باید شکل بگیرد که در صورت عدم تولید و عدم افزایش، افزایش 62 درصدی مالیات عملا غیرممکن باشد. با اخذ مالیات از بخش تولید و مصرف، فشار زیادی به بخش تولید وارد خواهد شد و این امر در واقع تورم را عمیق تر می کند. نمی توان تشخیص داد نیمی از آن 62 درصد محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید  بازی های المپیک 2020 توکیو شکست تیم ملی والیبال ژاپن مقابل ایتالیا / آتزوری ، ایران ایران + جدول - اخبار والیبال | بسکتبال | هندبال - تسنیم

هیچ نکته مثبتی در بودجه وجود ندارد

استاد دانشگاه چمران در پاسخ به این سوال که آیا در بودجه 1401 نکات مثبتی وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: درست است که در بودجه نکات مثبتی وجود ندارد. بودجه سال آینده کاملا سخت است و فشار بر مردم بیشتر از گذشته خواهد بود. دولت می گوید دولت قبل سفره مردم را کم کرد و جان مردم را به برجام گره زد. وی در همین راستا بودجه را به گونه ای تنظیم کرد که عنوان می شود سفره مردم را به برجام گره نزدیم. اما از جهات دیگر سفره مردم را تحت تأثیر قرار داد. افزایش مالیات، حذف ارز 4200 و کاهش جزئی دستمزدها از جمله این موارد است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *