مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شرایط محاسبه خدمت سربازی به عنوان سوابق بیمه ای

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز؛ خدمت مقدس سربازی بخشی از زندگی جوانانی است که آموزش های لازم برای دفاع از مرزها و تمامیت ارضی کشور و حفظ جان مردم به آنها ارائه می شود اجتماعی شدن. استخدام فرصتی ارزشمند برای خدمت به میهن است و این مدت را نیز می توان مدت خدمت آنان دانست. برای اطلاع بیشتر از این خدمت سازمان تامین اجتماعی با مهدی شکوری، مدیرکل بیمه شدگان گفت و گو کرده ایم که در ادامه می خوانیم:

1- کدام خدمات بیمه نظامی متعلق به سازمان است و از چه زمانی به خدمات سازمان اضافه می شود؟

با تصویب قانون اصلاح تبصره ماده (14) قانون کار که در تاریخ 9/1/1362 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. و بر اساس آیین نامه اجرایی مربوطه مصوب هیات وزیران 4.4. 84، پیش بینی می شود در صورت درخواست بیمه و احراز شرایط مقرر پس از پرداخت حق بیمه مربوطه، به عنوان سابقه پرداخت حق بیمه برای برخورداری از حمایت های مقرر در قانون بیمه های اجتماعی قابل قبول باشد. . .

2- شرایط درخواست کاندیدای بیمه سربازی چیست؟

کلیه بیمه شدگان، مستمری بگیران بیمه بیکاری و همچنین مستمری بگیران تحت پوشش بیمه اجتماعی در صورت داشتن حداقل دو سال سابقه بیمه در این سازمان و داشتن کارت پایان خدمت (برای افراد زیر 50 سال) . ، داشتن کارت پایان خدمت الکترونیکی) الزامی است) می تواند درخواست و حق بیمه مناسب را پرداخت کند.

3- آیا گروه سربازان از بیمه سربازی معاف هستند و آیا سنوات خدمت آنها به سوابق بیمه ای اضافه می شود؟

بیشتر بخوانید  وزیر خارجه ایران به کویت دعوت شد

بر اساس ماده 95 قانون بیمه های اجتماعی کلیه بیمه شدگان و مشمولان مستمری و مستمری از کارافتادگی که در دوره قبل قبل و بعد از خدمت سربازی در سازمان حق بیمه پرداخت کرده اند در کارخانجات مشمول قانون بیمه های اجتماعی استخدام می شوند. و از طریق دستمزد در صورتی که وقوع کلیه مراحل فوق اعم از سربازی و بیمه قبل و بعد از سربازی قبل از تاریخ 85/5/7 به طور کامل محقق شود از خدمت سربازی معاف می باشند. حق بیمه برای خدمات

4- آیا متقاضیان می توانند بلافاصله پس از اتمام خدمت خود برای بیمه نامه اقدام کنند؟ یا باید بیمه شوند؟

کلیه بیمه شدگان، مستمری بگیران بیمه بیکاری و همچنین مستمری بگیران تحت پوشش سازمان بیمه اجتماعی بدون توجه به بیمه در زمان درخواست با حداقل دو سال سابقه بیمه در سازمان و دارای کارت پایان خدمت (برای افراد زیر 50 سال) کارت پایان خدمت الزامی است) می توانند سوابق ذکر شده را در نظر گرفته و حق بیمه مربوطه را پرداخت نمایند.

5- برای درخواست بیمه سربازی چه مدارکی لازم است؟

کارت رسمی معتبر در انتهای سامانه

6- نحوه درخواست کارآموزی در دفترچه بیمه چگونه است؟ آیا آنها می توانند درخواست خود را به صورت غیر حضوری ثبت کنند؟

متقاضیان می توانند با توجه به دسترسی به پایگاه داده OJS ناجا با سامانه غیبت مجمع شهرداری به آدرس es.tamin.ir تماس گرفته و وارد منوی بیمه شدگان – بیمه شدگان – محاسبه خدمت سربازی شوند. خرید) برای محاسبه و پرداخت حق بیمه خدمات سامانه نوبت دهی خود بدیهی است در صورت عدم تماس با اطلاعات سابقه خدمت وظیفه عمومی ناجا یا بیمه شده نسبت به محاسبه دوره اقدام نماید. از خدمات پیش روی وی، درخواست مربوطه را ارسال کنید.

بیشتر بخوانید  تعطیلی مدارس پنجشنبه 24 آذر

7- پرداخت بیمه سربازی چگونه محاسبه می شود؟ نحوه پرداخت؟

میزان حق بیمه بر اساس میانگین حقوق و مزایا بر اساس کسر حق بیمه در دو سال آخر بیمه شده قبل از ارائه درخواست (مشروط بر اینکه کمتر از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار در حسابداری نباشد) محاسبه می شود. سال) به میزان 30 درصد سهم. نحوه پرداخت حق بیمه سهم متقاضی به صورت نقدی و یا اقساط ماهانه (حداکثر 12 قسط) امکان پذیر خواهد بود.

8- عده ای تصور اشتباهی در مورد خرید بیمه سربازی داشتند و این موضوع را همان خرید خدمت سربازی فرض می کردند که برای روشن شدن موضوع به درستی در جریان آن قرار گرفتند. توضیحی برای این موضوع دارید؟

منظور از مصرف خدمت سربازی به عنوان خدمت بیمه ای نزد سازمان تامین اجتماعی به افرادی اطلاق می شود که طبق مقررات خدمت سربازی را انجام داده و دارای دفترچه خدمت معتبر می باشند که در صورت احراز شرایط لازم با پرداخت حق بیمه مناسب. ممکن است از مزایای قانونی آن بهره مند شود.منافع در حالی که موضوع خرید خدمت سربازی (معافیت از خدمت سربازی) ربطی به وظایف این سازمان ندارد.

9- سوابق بیمه سربازی چه زمانی به سوابق داوطلب اضافه می شود؟ چگونه این سوال را دنبال کنیم؟

دریافت و تنظیم سوابق سربازی و تأثیر آن در برخورداری از حمایت مقرر در قانون بیمه اجتماعی متقاضیان پس از پرداخت کامل حق بیمه سهم بیمه شده در مهلت های تعیین شده امکان پذیر خواهد بود.

10- چه توصیه ای به افرادی دارید که در صورت تمایل به ادامه بیمه اقدام به اضافه کردن خدمت سربازی به بیمه خود می کنند؟

بیشتر بخوانید  درخواست عجیب علی صبوری از مخاطب‌هایش! | کمدین معروف از مردم برای خرید ماشین پول خواست! +تصویر

محاسبه حق بیمه مربوطه بر اساس میانگین حقوق در 2 سال آخر پرداخت حق بیمه قبل از ارائه درخواست اشخاص حقیقی می باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *