مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماست هایی که خوردن آن ها به سلامت شما کمک می کند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، به طور کلی انواع ماست سرشار از کلسیم، پروتئین، پروبیوتیک و ویتامین B2 است و خواص فراوانی برای سلامتی و همچنین زیبایی دارند. کمی بیشتر با انواع ماست آشنا شوید.

1. ماست پاستوریزه

این ماست به کمک روش های مدرن و طی کردن فرایند پاستوریزاسیون ، آماده ی مصرف می شود . شرکت ها ماست پاستوریزه را پس از تنظیم اسیدهای موردنیاز در فرایند ویژه ای استریل می کنند . به دلیل عدم استفاده از افزودنی ها ، رنگ ، طعم دهنده های مصنوعی و چربی گیاهی در تولید این ماستها ، آب بر روی سطح ماست بعد از قاشق زنی جمع می شود که از ویژگی های یک ماست های تازه است .

فرآورده لبنی

2. ماست یونانی

ماست یونانی نسبت به ماست معمولی پروتئین و کلسیم بیشتر و سدیم و کربوهیدرات کمتری دارد . همچنین نسبت به ماست معمولی خامه ای تروغليظ تراست ؛ اما کالری و لاکتوز کمتری دارد .

3. ماست پروبیوتیک

ماست پروبیوتیک ارزش غذایی بالایی دارد . این ماست به خاطر ترکیبات خاص و باکتری هایی که دارد هضم غذا را آسان می کند و مصرف آن به افرادی که بیماری هایی نظیر کرون و سندروم روده تحریک پذیر دارند توصیه می شود . از دیگر خواص ماست پروبیوتیک می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن به خاطر وجود باکتری های مفید اشاره کرد .

ماست

4. ماست کفیر

ماست کفیر غنی از پروتئین و کلسیم و حاوی مقدار مناسبی ویتامین D است . این ماست در سه نوع بدون چربی ، کم چرب و پرچرب تهیه میشود و گازدار است . از جمله فواید ماست کفیر می توان به تقویت سیستم ایمنی ، مبارزه با باکتری ها و خواص ضد تومور وضد سرطانی آن اشاره کرد .

بیشتر بخوانید  بیانیه وزارت خارجه سوریه در پاسخ به حملات اسرائیل

5. ماست چکیده

ماست چکیده ، ماست معمولی ای است که آب خود را تا حدودی از دست داده و به همین خاطر برخی از مواد مغذی موجود در آن هم کمتر می شود . در واقع ماست چکیده به لحاظ میزان کلسیم و پروتئین تفاوت چندانی با ماست معمولی ندارد ؛ اما برای مثال ویتامین B۲ موجود در آن چون محلول در آب است ، نسبتا کاهش می یابد .

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *