مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سهم بهداشت و درمان در درآمد ناخالص ملی را دو برابر کرده ایم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سید حسن هاشمی عضو منطقه مدیترانه سازمان جهانی بهداشت در شصت و یکمین اجلاس وزرای بهداشت در سخنرانی خود گفت:

ما به عنوان عضوی از مدیترانه شرقی، برخلاف موقعیت های برجسته و استراتژیک جغرافیای سیاسی، با تهدیدات بهداشتی مختلفی مواجه هستیم که ریشه در بی ثباتی اجتماعی، زیست محیطی و سیاسی دارد.

بیماری های غیرواگیر ریشه در سبک زندگی نامناسب دارند

وی افزود: این چالش ها باعث ایجاد مشکلاتی در امنیت سلامت، خطرات زیست محیطی ناشی از تغییرات اقلیمی، ظهور عوامل تهدید کننده زندگی گسترده و ظهور مجدد بیماری های عفونی و همچنین بیماری های غیرواگیر می شود که اغلب ریشه در سبک زندگی نامناسب دارد. . «به همین دلیل است.

وزیر بهداشت یادآور شد: دکتر روحانی همانطور که در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود، پس از تصدی مسئولیت در شهریور 1392 سلامت را سرلوحه کار دولت اعلام کرد که با حمایت مقام معظم رهبری و مجلس همراه شد. این امر منجر به تحول نظام سلامت با هدف دستیابی به پوشش همگانی سلامت شده است.

هاشمی در تشریح طرح تحول نظام سلامت در ایران گفت: بودجه نظام سلامت را از تولید ناخالص ملی تقریبا دو برابر کرده ایم و تلاش می کنیم این میزان را برای حوزه سلامت حفظ کنیم.

وی بیان کرد: اکنون 6 ماه از اجرای این طرح می گذرد و همانطور که مسئولان ارشد سازمان جهانی بهداشت تذکر دادند و تایید کردند، طرح تحول نظام سلامت دستاوردهای چشمگیری داشته است.

وزیر بهداشت کشورمان با پوشش تقریباً همه شهروندان در بیمه سلامت با بیمه جدید 7 میلیون نفری، کاهش پرداخت از جیب مردم در بیمارستان های دولتی از 40 درصد به کمتر از 10 درصد برای خدمات بستری، زایمان طبیعی رایگان، حمایت و حفظ پزشکان در مناطق فقیرنشین، ارائه خدمات 24 ساعته در بیمارستان های دولتی، افزایش دسترسی به بالگردهای پزشکی در مواقع اضطراری و کاهش چشمگیر هزینه های فاجعه بار سلامت از جمله دستاوردهای اجرای طرح تبدیل نظام سلامت به نظام اسلامی است. جمهوری ایران.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض قرص سیپروترون استات (Cyproterone Acetate)

۷۳ درصد مردم از خدمات بیمارستانی رضایت دارند

هاشمی با بیان اینکه نتیجه طرح تحول نظام سلامت افزایش ۷۳ درصدی رضایتمندی مردم از خدمات بستری است، افزود: به عنوان یک طرح جدید، تغییرات زیادی در زمینه تعرفه های خدمات پزشکی ایجاد کرده ایم، به طوری که از بین بردن شکاف.” بین گروه ها. ” ارائه دهندگان خدمات مختلف و افزایش دسترسی به خدمات.

سهم بهداشت و درمان در درآمد ناخالص ملی را دو برابر کرده ایم

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت عمومی با تغییرات گسترده ای در نظام مراقبت های اولیه بهداشتی (PHC) در روستاها و مناطق کوچک شهری همراه بوده است.

وی گفت: حدود 9 میلیون نفر از جمعیت حاشیه نشین کشور شامل واکسن های جدید در برنامه کشوری واکسیناسیون شدند و برنامه ریزی برای نوسازی شبکه بهداشت و درمان به منظور پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر از طریق دسترسی بیشتر انجام شد. به پزشکان – ارتقاء مراقبت انجام شده است.

وی گفت: ما برای انجام ماموریت و رسیدن به اهداف خود با چالش های زیادی روبرو هستیم. این وضعیت با شرایط اضطراری مانند شیوع ابولا و ناآرامی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در شرق مدیترانه تشدید می‌شود.»

هاشمی افزود: در مدتی که اینجا هستیم، اقدامات فعلی خود را در زمینه HIV/ایدز، ریشه کنی فلج اطفال، بیماری های غیرواگیر و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، اهداف توسعه هزاره بعد از سال 2015 در نظر داریم. برای اینکه دولت سلامت را در اولویت قرار دهد.

هاشمی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه جهانی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر سازمان جهانی بهداشت (2013-2020) نیازمند نقش فعال سازمان جهانی بهداشت برای راهنمایی کشورهای عضو در موضوع دشوار تغییر سبک زندگی به‌ویژه است. تغییر رفتار

بیشتر بخوانید  دستور العمل های سنتی و طبیعی برای تقویت و ترمیم مو

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از تدوین طرح جامع جمع آوری پیشرفت ها و چالش ها در کشورهای حوزه مدیترانه شرقی به عنوان سنگ بنای تبادل تجربیات و ارائه الگوهای موفق تا سال 2017 استقبال می کند.

وزیر بهداشت پیشنهاد کرد: در گام نخست می توان با ایجاد اتحادیه مراکز بیماری های غیرواگیر در منطقه شرق مدیترانه همکاری در این فرآیند را آغاز کرد.

وی گفت: موانع زیادی برای سلامت در منطقه ما وجود دارد که اجرای این طرح ها را دشوار می کند. با این حال، ما می توانیم با یکدیگر تفاوت ایجاد کنیم.

همه ما در قبال سلامت مسئولیت مشترک داریم

وی گفت: جدای از موضوعات مهمی که در گزارش مدیر مدیترانه شرقی به آن اشاره شده است، شاید لازم باشد این سوال اساسی را بررسی کنیم که مناسب‌ترین سیستم مراقبت‌های بهداشتی چه باید باشد. چه چیزی باید در کشورهای ما ایجاد شود؟

هاشمی یادآور شد: م.مراقبت های بیمارستانی و چالش های مدیریت مراقبت های سطح دوم و سوم، بیمارستان های جدید و مدرنی برای بهبود و پیشرفت در مراقبت های اولیه برای حفظ سلامت افراد دارند.موضوعی نسبتا فراموش شده که سازمان بهداشت جهانی باید به آن توجه بیشتری داشته باشد و کمک های لازم را در این زمینه به کشورهای عضو ارائه دهد.

وی افزود: همچنین افزایش هزینه های بهداشت و درمان، افزایش سریع امید به زندگی و همچنین کاهش موالید و پیشرفت در فناوری پزشکی این امر منجر به ظهور سالمندانی شده است که امید به زندگی طولانی تری دارند و به مراقبت های گران قیمت و پیچیده نیاز دارند.

بیشتر بخوانید  بوی بد دهان، درمان، پیشگیری، تسکین!

وزیر بهداشت تصریح کرد: کمک های سازمان جهانی بهداشت به کشورهای عضو در ارائه کمک های مالی به بیمه همگانی سلامت و بازکردن راه بیمه همگانی برای همه شهروندان دو گام مهم در این راستا است.

وی گفت: سبک زندگی خاص مانند عادات غذایی و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی در منطقه ما باید سازوکارهای خاصی ایجاد کند که ما را از مراقبت های بهداشتی به سلامت سوق دهد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *