مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سردردهای خطرناک چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سردرد

سردرد و انواع آن:

فارس: محبوبه جواهری ا انواع سردرد وی گفت: سردرد در 10 نوع تعریف می شود. خوشه سردرد این نوع سردرد شدیدترین درد است، معمولاً هر روز در ساعت معینی رخ می‌دهد و می‌تواند روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد. کناره‌های سر احساس می‌شود و نشت از بینی و چشم‌ها می‌تواند از همان سمت سر .

او ادامه داد:سردرد تنشی یا احساسات نوع دیگری رایج است. علت انقباض است عضلات سر، گردن، شانه ها و صورت مهمترین دلیل آن هیجان عصبی است.درد معمولاً از پیشانی، گردن یا شانه شروع می شود و به تدریج به کل پوست سر سرایت می کند.بیمار می تواند حالت تهوع اما او استفراغ نمی کند. این درد می تواند از 30 دقیقه تا 7 روز طول بکشد.

گوهر افزود: میگرن سردرد قوی و گذرا است که گاهی در قسمتی از سر ایجاد می شود. در این مدت فرد به طور غیرعادی احساس خستگی و بی حوصلگی می کند. سپس حالت تهوع، استفراغ، تاری دید و اغلب بیزاری از نور وجود دارد.

وی به سردرد ناشی از مننژیت یا مننژیت اشاره کرد و گفت: درد در این بیماران شدید است و تمام سر را می پوشاند، در حالت استراحت کاهش می یابد و با حرکت بدنی تشدید می شود. علائمی مانند تب و سفتی گردن می تواند به تشخیص این نوع سردرد کمک کند.

سردرد

متخصص مغز و اعصاب گفت سردرد دارد تومور مغزی معمولاً گاه به گاه و در اوایل صبح شدید است و بیشتر ماهیت تهاجمی دارد. با حرکت سر، بلند کردن بار، عطسه و به خصوص سرفه تشدید می شود. معمولا سردرد با اختلالات خواب و گاهی اوقات با بیمار همراه است علت سردرد از خواب بر می خیزد.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف کپسول لیورفید 

او به دلیل سردرد است فشار خون بالا وی گفت: سردرد در این بیماران معمولا زمانی رخ می دهد که فشار خون به حدود 20 و 12 برسد. این نوع سردرد اغلب در پشت سر است و در بیشتر موارد با درمان فشار خون بالا قابل کاهش است.

جواهرات با اشاره به سردرد وی با توجه به بیماری های چشمی گفت: عیوب انکساری چشم باعث سردردهای مکرر در ناحیه پیشانی به ویژه هنگام مطالعه یا تماشای تلویزیون می شود. سردرد سینوسی نوع دیگری است که اغلب بر روی پیشانی متمرکز می شود. این دردها با حرکت سر و دراز کشیدن تشدید می شوند و پس از بیدار شدن از خواب به حداکثر شدت خود می رسند. این سردردها با التهاب یا عفونت سینوس آنها بزرگ شدند.

سردرد

جواهری ادامه داد: سردرد ناشی از عفونت دندان نیز از صورت شروع می شود و به تدریج به کل سر سرایت می کند و با درمان عفونت دندان درد از بین می رود. سردرد آلرژیک نوع دیگری از سردرد است که در اثر تماس با یک ماده حساسیت زا ایجاد می شود. این نوع سردرد معمولا با علائم آلرژی دیگری مانند احتقان بینی، آبریزش بینی، سرفه، عطسه و گاهی اسهال همراه است و کنترل آلرژی معمولا منجر به کنترل سردرد می شود.

وی گفت: تغییر در کیفیت سردرد.سردرد مکررسردردی که انسان را از خواب بیدار می کند، سردردهای صبحگاهیسردرد همراه با حالت تهوع و استفراغ، سردرد در کودکان به خصوص در صورت تکرار، سردرد در افراد مسن، سردرد همراه با ترس از نور از جمله سردردهای خطرناکی است که باید با پزشک مشورت شود.

بیشتر بخوانید  افرادی که ساعات کاری طولانی دارند مطالعه کنند!


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *