مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افرادی که ساعات کاری طولانی دارند مطالعه کنند!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


راهکارهایی برای افرادی که ساعات کاری طولانی دارند

ساعات کار طولانی بر سلامت، آسایش و خلق و خوی افراد تأثیر منفی می گذارد. صدمات و تصادفات، خستگی و مشکلات خواب، مشکلات عضلانی و استخوانی و بیماری های قلبی عروقی از عوارض این نوع کار است.

افرادی که ساعات کاری طولانی دارند مطالعه کنند!

هیچکس با کار کمتر کارآفرین نمی شود. در واقع، بسیاری از کارآفرینان شبانه روز دیوانه وار کار می کنند. کار زیاد باعث افتخار مردم می شود، اما آیا باید زمان زیادی را صرف کار کنیم و چند ساعت کار در هفته نتیجه خواهد داد؟

برخی از کارفرمایان با دادن برنامه های کاری دیوانه وار کارمندان را مجبور می کنند تا بیشتر کار کنند، اما اگر ساعات کاری را کاهش دهند و بر کار با کیفیت تمرکز کنند، در نهایت به نتیجه مولدتری دست خواهند یافت. کتاب های زیادی در این زمینه نوشته شده است. تحقیقات تعدادی از کارآفرینان انگلیسی نشان می دهد که آنها به طور متوسط ​​52 ساعت در هفته کار می کنند که 63 درصد بیشتر از میانگین شغل در آن کشور است و دلیل عصبی بودن و کاهش کارایی آنها نیز همین است.

نکته ای که باید در نظر داشت این است که برای اکثر افراد، کار بیش از 40 ساعت در هفته ناکارآمد خواهد بود. سارا رابینسون در مقاله‌ای بحث‌برانگیز دلایل انتخاب ۴۰ ساعت در هفته به عنوان ساعات کاری موثر را توضیح می‌دهد:

کار بیش از 40 ساعت در هفته نه تنها کار مفید را در کوتاه مدت کاهش می دهد، بلکه باعث خوردگی و کاهش کارایی کل سیستم در دراز مدت می شود. از آنجایی که بیش از 8 ساعت در روز از کار خسته می شوید، در طول هفته زمانی برای رفع این خستگی ندارید و به همین دلیل هر روز با خستگی و بی میلی بیشتر به محل کار خود می روید.

بیشتر بخوانید  داروی ضد بارداری لوونورژسترل فواید و عوارض این دارو

در کوتاه مدت نباید هر هفته 60 یا 70 ساعت از وقت خود را به کار اختصاص دهید، بلکه با 40 ساعت کار مفید می توانید کارایی و بهره وری بیشتری در کار خود داشته باشید.

افرادی که ساعات کاری طولانی دارند مطالعه کنند!

اما برنامه کاری روزانه شما باید چگونه باشد؟ برای پاسخ به این سوال از خود بپرسید که کدام یک از 3 موجود زیر به شما نزدیکتر است، کلاغ، جغد یا مرغ مگس خوار.

کاوک

چکاوی حیوانی است که به سحر معروف است. او به قدیمی ها نزدیک تر است و صبح زود از خواب بیدار می شود تا اولین ها را پیدا کند. سایر خصوصیات چکاوی عبارتند از:

– عملکرد بهتر در ساعات پایانی صبح

– بیشتر حوالی ظهر تهیه می شود

– اکثر فعالیت ها حدود ساعت 14:30

– من معمولا چرت نمی زنم.

– به جای ورزش در صبح.

وعده غذایی مورد علاقه آنها صبحانه است.

– شب ها از خستگی می میرند.

Ovl

واضح است که جغد پرنده شب است و از نظر سنی بیشتر شبیه جغدها است. ویژگی های افراد متعلق به دسته جغدها شامل نکات زیر است:

– بیشتر آماده سازی حدود ساعت 6 بعد از ظهر است

– بیشتر فعالیت ها حدود ساعت 5:30 بعد از ظهر

– در طول روز چرت می زنند.

– غذای مورد علاقه آنها شام است.

شب ها پر از انرژی است.

مرغ مگس خوار

اما دسته سومی از افراد هستند که در صورت لزوم می توانند صبح زود از خواب بیدار شوند و مشکلی برای شب بیدار ماندن ندارند. همانطور که می گویند، آنها مانند شمعی هستند که از دو طرف می سوزند.

بیشتر بخوانید  علت مثبت و منفی بودن Rubella IgG & Rubella IgM در آزمایش خون 

چه در سحر باشید و چه جغد شب به ساعت بیولوژیکی و ریتم شبانه روزی بدن شما باز می گردد.

افرادی که ساعات کاری طولانی دارند مطالعه کنند!

موسسه ملی علوم پزشکی در توصیف ریتم شبانه روزی می گوید:

تغییرات رفتاری، تغییرات روحی و جسمی که در طول یک چرخه 24 ساعته در بدن انسان رخ می دهد. دیگران نمی توانند تا دیروقت بیدار بمانند.

اگرچه ممکن است فردی که به گروه جغدها تعلق دارد برای مدتی به دیر بیدار شدن عادت کند، اما هر فرد زمانی بهترین عملکرد را کسب می کند که فیزیولوژی بدنش با آن سازگار شود. اگر صبح ها بیشترین کار را دارید، باید در همان ساعت کار کنید و اگر ترجیح می دهید بیشتر بخوابید و تا غروب آفتاب کار کنید، پس بهتر است ساعت کاری را در آن ساعت تعیین کنید.

اگر می خواهید به بهره وری واقعی در کار خود برسید، بهتر است 8 ساعت در روز کار کنید، در غیر این صورت تلاش شما مانند فشار دادن به دیوار بیهوده خواهد بود. مراقب ساعت بیولوژیکی بدن خود باشید، که تعیین می کند چه زمانی در طول روز موفق تر خواهید بود، ریتم شبانه روزی بدن شما است.

افرادی که ساعات کاری طولانی دارند مطالعه کنند!

سلام دکتر


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *