مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سایز سینه زنان و دختران از دیدگاه کارشناسان و نظرات تخصصی سایز سینه زنانه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


امروز در مورد سایز سینه با شما صحبت می کنیم که اندازه و سایز سینه مهم است یا خیر، در برخی خانواده ها این موضوع زیاد مطرح می شود، با هم می خوانیم و به برخی از افکار اشتباه اشاره می کنیم.

آگاهی از اندازه سینه در زنان و باورهای غلط در این زمینه

آیا اندازه سینه واقعا مهم است؟ من و همسرم سالهاست که در این مورد بحث می کنیم. مرغ همسایه همیشه غاز است، به همین دلیل است که زنان اغلب برای خود دلایلی می آورند که چرا باید سینه های کوچک یا بزرگ داشته باشند. اما آیا واقعاً تفاوت پزشکی خاصی بین سینه های کوچک یا بزرگ وجود دارد؟

سایز سینه زنان و دختران از دیدگاه کارشناسان و نظرات تخصصی سایز سینه زنانه

ابتدا باید کمی با آناتومی سینه آشنا شویم. اندازه سینه از بافت چربی و فیبری بیشتر از غدد تولید کننده شیر تشکیل شده است. وقتی به اندازه سینه و ارتباط آن با تولید شیر و خطر ابتلا به سرطان سینه فکر می کنیم، این موضوع بسیار مهم می شود.

به طور کلی اندازه سینه در عملکرد بیولوژیکی آن تغییر چندانی نمی کند. در اینجا برخی از تصورات غلط رایج در مورد اندازه سینه وجود دارد.

1) اندازه سینه تاثیری بر ظرفیت تولید شیر ندارد

از آنجایی که اندازه سینه بیشتر به بافت فیبری و چربی موجود در آن بستگی دارد تا به مقدار غدد پستانی، زنانی که بزرگ‌ترین سینه‌ها را دارند لزوماً شیر بیشتری تولید نمی‌کنند. تولید شیر مادر توسط هورمون ها تحریک می شود و با تقاضا افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید  خواص درمانی پنیر تازه و چای آن

افزایش دفعات شیردهی باعث افزایش تولید شیر می شود. اگرچه بسیاری از عوامل مانند خستگی، استرس و افسردگی می‌توانند بر تولید شیر تأثیر بگذارند، اما مجبور نیستید استرس ناشی از کوچکی سینه‌ها را به سایر عوامل استرس‌زای مادر اضافه کنید، زیرا اندازه سینه‌ها بر توانایی شما برای شیردهی تأثیر نمی‌گذارد.

2) اندازه سینه تاثیری بر خطر ابتلا به سرطان سینه یا درمان آن ندارد

محققان دریافته اند که اندازه سینه بر خطر ابتلا به سرطان سینه تاثیری ندارد. علاوه بر این، اندازه سینه دیدگاه درمانی شما را تغییر نمی دهد. شایع ترین نوع سرطان سینه ناشی از پوشش سلولی در غدد پستانی است. از آنجایی که زنان با سینه های بزرگتر لزوماً غدد پستانی بیشتری ندارند، دلیلی وجود ندارد که این زنان بیشتر مستعد ابتلا به سرطان سینه باشند.

اگر سینه های بزرگی دارید و نگران توانایی خود هستید تشخیص و درمان سرطان سینه به یاد داشته باشید که تحقیقات نگرانی های شما را برطرف نمی کند. تنها احتیاط این است که نشان داده شده است چاقی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.

زنان چاق سینه‌های بزرگ‌تری دارند، اما بر اساس تحقیقات فوق، چاقی عامل تعیین‌کننده نسبت به سینه‌های بزرگ به نظر می‌رسد. تجمع چربی بیشتر باعث افزایش سطح استروژن می شود، به همین دلیل است که افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

3) اندازه سینه بر میزان درد شما در طول ماموگرافی تأثیری ندارد

در مطالعه ای که در آن از زنان در مورد میزان درد پرسیده شد، زنانی که سینه های بزرگترو آنها لزوماً درد بیشتری را گزارش نکردند. به خود اجازه ندهید از ترس درد در آزمون مردود شوید.

بیشتر بخوانید  الکل کامفر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

استرس جسمی و روحی واقعی است

علاوه بر باورهای غلط، اندازه سینه می تواند تاثیر زیادی بر سلامت روزانه زنان داشته باشد. به عنوان مثال، بسیاری از زنانی که سینه های بزرگتری دارند، بیشتر به بیماری های جسمی مانند کمردرد، گردن درد، شانه درد و سردرد مبتلا می شوند. برای برخی از این زنان، سوتینی که برای سینه هایشان بهتر است راه حل خوبی است.

علاوه بر این، کاهش وزن می تواند به کاهش چربی سینه کمک کند. با وجود این تلاش‌ها، بسیاری از خانم‌ها معتقدند که جراحی سینه برای کاهش سایز آن برای کاهش درد و مشکلات ضروری است.

شکی نیست که اندازه پستان تأثیر زیادی بر سلامت روانی و عاطفی زنان دارد. به هر حال، نادیده گرفتن اهمیتی که فرهنگ ما برای اندازه سینه قائل است غیرقابل انکار است. زنان از دوران بلوغ تا بزرگسالی با هنجارهای آرمان گرایانه مواجه می شوند و مدام موقعیت خود را با آن هنجارها مقایسه می کنند. برخی از پیشداوری ها همیشه متوجه زنانی بوده است که سینه های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک دارند.

یک زن یا دختر با سینه های بزرگ ممکن است از نظر جنسی معاینه شود و یک زن یا دختر با سینه های کوچک ممکن است احساس حقارت کند. باید بدانیم که این فشارهای بیرونی و درونی به هر حال وجود دارد و در نتیجه باید دختران و زنان جامعه را تشویق کنیم که در هر صورت در ظاهر خود احساس راحتی کنند و به هیچ وجه بر باورها و شایعات موجود تأثیر نگذارند.

آخرین خطر برای همه خانم ها این است که به دلیل بزرگی سینه ها نباید از بدن خود انتظار زیاد یا کم داشته باشید. به ویژه، شما باید توانایی خود را در این زمینه بدانید شیر دادن و خطر سرطان پستان دو مشکل و نگرانی مهم برای سلامت زنان کاملاً با سایز سینه ارتباطی ندارند.

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره تبلت های LED و HT. دی و قرص های ضد بارداری


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *