مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سایت جدید برای ثبت نام یارانه اعلام شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: وزارت تعاون با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: هموطنانی که قبلاً درخواست بازنگری عشر خود را ارائه کرده اند هم اکنون می توانند برای بررسی اطلاعات هر یک از زیربخش ها نیز درخواست دهند.

سرانجام پس از مدت ها انتظار، وعده یارانه جدید رایسا اجرایی و به حساب ناظر واریز شد. تاکنون هیچ یک از مسئولان موضوع پرداخت یارانه جدید را مطرح نکرده اند اما به گفته کارشناسان هنوز یارانه جدید قابل برداشت نیست. به گفته برخی از نمایندگان، یارانه جدید به صورت کالایی پرداخت می شود. در زیر به آخرین اخبار مربوط به یارانه جدید خواهیم پرداخت.

سایت جدید ثبت نام یارانه اعلام شد

در سامانه جدید «حمایت» که با آدرس اینترنتی http://hemaiat.mcls.gov.ir/ فعال است، سرپرست هر خانوار می تواند عشر اقتصادی خانوار و توضیحاتی در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت آن را مشاهده کند. دریافت یارانه به همراه اسامی اعضای خانوار آهسته همچنین در سه بخش اطلاعات خرید کارت بانکی، اطلاعات خودرو و اطلاعات درآمد امکان مشاهده اطلاعات هویتی اقتصادی خانوار به صورت جداگانه و ویژه و کاربرانی که درخواست دسترسی دارند. این داده ها می توانند در مراحل جداگانه و جداگانه درخواست ارسال کنند

از دیگر ویژگی های این سامانه ارائه توضیحات واضح و تکمیلی در مراحل مختلف در خصوص منبع داده ها و علت بروز مشکلات احتمالی از دیدگاه کاربر، پیش بینی امکان ثبت شرایط خاص مانند بیماران خاص و یا افراد مبتلا به ناتوانی در بخش ثبت درخواست ها و البته استانداردهای حفظ حریم خصوصی حریم خصوصی و محرمانه بودن اطلاعات کاربر نیز کاملاً رعایت می شود.

بیشتر بخوانید  پیام تبریک رییس خانه صمت استان کرمان به مناسبت روز ملی صنعت و معدن

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این اطلاعیه از هموطنانی که پیش از این درخواست بازنگری ده خانوار خود را ارائه کرده اند، دعوت کرد تا بر اساس داده های به روز شده در خصوص تولد اقتصادی خانوار، نتایج بررسی را مشاهده کنند. خانواده. گواهی به آدرس اینترنتی hemaiat.mcls به gov.ir مراجعه کنید. با این توضیح که برای خدمت رسانی بهتر به دارندگان خانوارهایی که آخرین رقم کد ملی آنها زوج است در روزهای زوج و دارندگان خانوارهایی که آخرین رقم کد ملی آنها عدد فرد است می توانند به این سایت مراجعه کنند. در روزهای فرد

سایر هموطنان نیز می توانند از روز شنبه پنجم شهریور ماه بدون محدودیت زمانی برای مشاهده اطلاعات عشریه، شناسنامه و درخواست تجدیدنظر ثبت نام با سامانه پشتیبانی تماس بگیرند.

لازم به ذکر است سامانه فعال قبلی تنها قابلیت دریافت درخواست بررسی کلی شناسنامه اقتصادی خانوار را بدون مراجعه به زیربخش مورد نظر داشت در حالی که در سامانه جدید حمایتی افراد می توانند اعتراض خود را مطرح کنند. به بخش‌های جداگانه داده‌ها مانند اطلاعات خودرو، اطلاعات تراکنش‌های بانکی و… به صورت جداگانه ثبت و درخواست بررسی شود که به دقت بیشتر در فرآیند رسیدگی و تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

روز پنجشنبه مرحله چهارم یارانه نقدی جدید پرداخت شد. بر این اساس از دهک 1 تا 3 به ازای هر نفر 400 هزار تومان و از دهک 4 تا 9 به ازای هر نفر 300 هزار تومان دریافت می شود. این در حالی است که از همان ابتدای پرداخت یارانه جدید 300 و 400 هزار تومانی عده ای مشمول یارانه شناخته نشدند و یارانه ای دریافت نکردند.

بیشتر بخوانید  تصاویری وحشتناک از لحظه سرقت کیف یک زن توسط سارق موتور سیکلت در خیابان مهرآباد اصفهان + فیلم

افرادی که برای اولین بار در مردادماه یارانه دریافت کردند، معوقات سه ماهه قبل به اضافه یارانه شهریور ماه را دریافت می کنند که بر اساس اعشار افراد بین 1200 تا 1600000 تومان خواهد بود.

این افراد یا ده ها نفر بودند یا قبل از آن یارانه نمی گرفتند. بنابراین شرایط برای اعتراض آن مردم فراهم شد و همچنان ادامه دارد. البته گفته می شد که یارانه نقدی فقط تا دو ماه تعلق می گیرد و پس از آن قطع می شود که تا امروز این اتفاق نیفتاده است.

از این رو بازماندگان در این چهار ماه همواره پیگیر یارانه نقدی خود بودند و به دلیل احتمال تداوم این یارانه، بسیاری اصرار به دریافت یارانه نقدی داشتند. در یکصد و سی و هفتمین مرحله پرداخت یارانه از سوی وزارت رفاه اجتماعی، معوقات معوقه معترضان که پس از حسابرسی از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی دهک های یک تا نهم شناسایی شده اند، واریز شده و از عصر پنجشنبه قابل برداشت است.

همچنین کسانی که برای اولین بار در این ماه یارانه گرفتند، برای شهریور ماه بعد و همچنین اردیبهشت، خرداد و تیرماه یارانه دریافت می کنند. یعنی اگر فردی در دهک اول تا سوم باشد ماه آینده یک میلیون و 600 هزار تومان یارانه دریافت می کند که برای یک خانواده چهار نفره حدود 6 میلیون و 400 هزار تومان می شود. همچنین افراد دهه چهارم تا نهم ماه آینده به ازای هر نفر یک میلیون و 200 هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد. در واقع یک خانواده چهار نفره از دهک چهارم تا نهم 4 میلیون و 800 هزار تومان یارانه دریافت می کند.

بیشتر بخوانید  شدت گرما را به تدریج تا آخرین روزهای هفته کاهش دهید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *