مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زندگی خصوصی و زندگینامه مارال ایرانی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


زندگی شخصی و بیوگرافی مارالا جیرانی

مارال جیرانی طراح صحنه و لباس سینما و تلویزیون ایران است. از مهمترین آثار مارال ایرانی می توان به مغزهای کوچک زنگ زده، چهارراه استانبول و خفگی اشاره کرد.

مارال جیرانی فعالیت خود را در سینما آغاز کرد و در سال 1389 در فیلم قصه پریان ساخته فریدون جیرانی به عنوان طراح صحنه و لباس مشغول به کار شد. اگرچه موفقیت این اثر چیزی جز آثار شاخص بعدی او مانند مغزهای کوچک زنگ زده نبود، اما تجربه خوبی برای مارال ایرانی بود و همکاری با هنرمندانی چون مهناز افشار، باران کوثری، مصطفی زمانی و آهو خردمند را تجربه کرد.

مارال جیرانی در سال 1396 دوران پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون سپری کرد و در ساخت آثار قابل توجهی مشارکت داشت. او امسال در 5 فیلم سینمایی مهم ظاهر شد و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرد. از مهمترین آثار امسال می توان به مارال ایرانی، فعالیت در فیلم مغزهای کوچک زنگ زده هومن سیدی، فعالیت در چهارراه استانبول به عنوان طراح لباس، فعالیت در آشوب به عنوان طراح لباس، فعالیت در هت تریک به عنوان طراح لباس و فعالیت در دو. -فیلم داستانی

شاید یکی از مهم ترین قسمت های زندگی نامه مارال جیرانی کار او در فیلم مغزهای کوچک زنگ زده بود. مارال جیرانی از سال 1396 در فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به عنوان طراح صحنه و لباس مشغول به کار شد که توانست با مهارت خود جایگاه خود را در بین اهالی سینما بالا ببرد. مارال جیرانی با کار در فیلم مغزهای کوچک زنگ زده تجربه حرفه ای موفقی کسب کرد و همکاری با بازیگران بزرگ و با تجربه ای چون نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، نازنین بیاتی و سید فرید سجادی حسینی توانست سطح کاری او را تغییر دهد.

مارال جیرانی علاوه بر فیلم مغزهای کوچک زنگ زده در سال 2017 در فیلم چهارراه استانبول نیز بازی کرد. مارال جیرانی این بار با مصطفی کیایی کارگردان چهارراه استانبول و هنرمندانی چون بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی و مهدی پاکدل همکاری کرد.

مارال جیرانی اگرچه بیشتر به عنوان یک طراح لباس شناخته می شود، اما در حرفه های دیگری نیز فعالیت داشته است. مارال جیرانی علاوه بر طراحی صحنه و لباس در سینما و تلویزیون به عنوان طراح صحنه و بازیگر نیز فعالیت داشته است. از مهم ترین کارهای مارال جیرانی در حرفه طراح صحنه می توان به فیلم من مادرم و فیلم در راه ویلا اشاره کرد. از مهمترین آثار مارال جیرانی در بازیگری می توان به سریال دزدهای مادربزرگ و فیلم سال خاکستری اشاره کرد.

مارال جیرانی در سال 1396 برای فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به کارگردانی هومن سیدی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودا سیمرغ شد.

بیشتر بخوانید  آناهیتا درگاهی با درگیری شدید ریه بستری شد

در واقع هر چه مارال جیرانی روی آثار ارزشمند تری کار کند، امتیاز بیشتری از مردم کسب کند، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی مارال جیرانی درخشان تر خواهد بود. به عنوان مثال، اثری که در بیوگرافی مارال ایرانی بیشترین امتیاز را از افراد دریافت کرده، فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به حساب می آید و اثری که کمترین امتیاز را در زندگی نامه مارال ایرانی دریافت کرده، فیلمی دو داستانی درباره یک خلبان است. .

اگر اطلاعات بیشتری در مورد بیوگرافی مارال جیرانی دارید حتما برای ما ارسال کنید تا به همه مخاطبان و طرفداران مارال جیرانی کمک شایانی کنیم. به عنوان مثال اطلاعات دقیق تر از بیوگرافی مارال جیرانی، آثار مارال جیران، جوایز مارال جیرانی، همکاران مارال جیرانی، گالری عکس مارال جیرانی، قد مارال جیرانی، وزن مارال جیرانی، رنگ چشم مارال جیرانی، وضعیت تأهل مارال جیرانی، فرزندان مارال جیرانی، حاشیه های مارال جیرانی و کودکی مارال جیرانی می دانید حتما برای ما ارسال کنید.

در دنیایی که اطلاعات به این سرعت رد و بدل می شود، می توان به سرعت خوب را از بد و بد را از بد جدا کرد، در این فضا زنان بسیار آزرده می شوند، اما نمی توان به این مسخره ها پاسخ قانع کننده ای داد. بازی ها، چون خیلی وقت پیش می گفتند: خودفریبی نیرنگ نیست! اما چگونه این ملکه های قلابی شعار خانم های ما شدند و لباس و مد آنها را زیر سوال بردند؟ در این باره با مارال جیرانی طراح صحنه و لباس صحبت کردیم. او دختر فریدون جرانی است و همچنین برای سریال پازل شطرنج لباس طراحی کرده است.

مارال جیرانی چگونه به طراحی صحنه و لباس علاقه مند شد؟

علاقه اصلی من طراحی مد بود، چون طراحی لباس برای سینما، تئاتر و تلویزیون با طراحی مد کاملا متفاوت است، اما فضای مد ما خیلی باز نیست، به همین دلیل سراغ طراحی لباس سینما رفتم.

آیا مارال جیرانی در سینما و تلویزیون برای طراحی لباس باز است؟

محدودیت خیلی زیاد است اما گاهی می توان لباس های خوبی برای سریال در تلویزیون دید مثل لباسی که برای خانم آزاده صمدی در سریال انقلاب زیبا طراحی شده است. به نظر می رسد اگر لباس پوشیده باشد زیبایی اش اشکالی ندارد.


حواشی، زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی مارال ایرانی

من سریال انقلاب زیبا را ندیده ام اما گاهی استثناهایی وجود دارد و لباس مناسبی برای بازیگر طراحی شده است. واقعیت این است که الان شرایط به گونه ای است که برخی بازیگران ترجیح می دهند از لباس های خودشان برای فیلم یا سریال استفاده کنند. طراحان لباس در تلویزیون عملا هیچ کاری انجام نمی دهند و فقط سعی می کنند لباس (ست) خود را با هم هماهنگ کنند. اگر طراحی لباس برای یک شخصیت منفی، مثبت یا حتی خنثی کاملا متفاوت است.

مارال جیرانی آیا لباس شخصیت های سریال ها و فیلم ها می تواند در ارائه مد و نوع لباس افراد جامعه موثر باشد؟

این دقیقاً همان چیزی است که می تواند این تأثیر را داشته باشد، اما واقعیت این است که اکنون بیشتر برنامه های ماهواره ای و شبکه های جم در انتخاب لباس برخی افراد تأثیرگذار بوده است. این برنامه ها در فرهنگ کشور ما تاثیر کامل دارد و فقط می توان نمونه ای از تهاجم فرهنگی را در جامعه دید. سریال های ماهواره ای بسیار سطحی سلیقه و رفتار مردم را هدف قرار می دهد و یکی از راه های برون رفت از این وضعیت تولید و پخش برنامه ها و سریال های خوب از تلویزیون کشورمان است تا مردم به جای ماهواره برنامه های ما را ببینند. می توان امیدوار بود که مردم به فرهنگ ما علاقه مند شوند.

بیشتر بخوانید  سوالات برای ترول !! (سری نوزدهم)


کت هایی با نوشته هایی مانند “IM KUEEN” (من ملکه هستم) کت های ارزان قیمتی هستند که بسیاری از مردم حتی بدون اینکه بدانند چه چیزی می پوشند می پوشند. این طرح ها از کجا می آیند؟

در کشور ما طراحان لباس خوبی داریم که می دانند چگونه لباس های بسیار مناسب طراحی کنند، اما از آنها تقدیر نمی شود، بنابراین کار آنها غیرقانونی می شود و مشتری پیدا می کند. واقعیت این است که لباس ها برای عموم مردم و جوانان در نظر گرفته نشده است که بتوانند آن را بپوشند. در چنین شرایطی نباید توقع داشت جوانی که سال ها یکی از دغدغه های مد بوده، به بی کاری روی نیاورد. به نظر من برای جلوگیری از این مد باید متناسب با فرهنگ کشورمان لباس طراحی کنیم و در دسترس مردم قرار دهیم.

مارال جیرانی منظور شما از مد زیرزمینی چیست؟

مجلاتی که مشتریان خود را دارند و برای عموم لباس طراحی نمی کنند. البته با این مزون ها می توانید لباس های خوبی هم پیدا کنید که با فرهنگ ما همخوانی دارد. لباس هایی که طراحی می کنند را می توان در فروشگاه های مانتو ارائه کرد و به مردم نشان داد که به جای خرید مانتوهای نوشتاری و ناشناس می توان از مانتوهای زیبا با طرح اصلی و خوب استفاده کرد.

اما پالتوهایی که فرآوری شده و به عنوان سنتی شناخته می شوند، گران هستند و افراد کمی می توانند آن را خریداری کنند. یعنی در حالی که مانتوها و لباس های ارزان قیمتی که برای طرح شما طراحی نشده اند، بیشترین آسیب را به جامعه وارد می کنند.

دولت باید از خط تولید پوشاک خوب با طراحی مناسب حمایت کند و در اختیار گروهی قرار دهد که توان خرید مثلاً مانتو 300-200 هزار تومانی را ندارند. طراحانی که لباس طراحی می کنند که نمونه های اصلی و با کیفیت آنها در کارگاه هایی تولید می شود که بازارهای آنها فروشگاه های گران قیمت است. این فروشگاه ها مشتریان خود را دارند، اما نسخه های آن که کیفیت خوبی ندارند و گاها طرح اصلی آن مخدوش می شود، با قیمت پایین به گروهی فروخته می شود که توانایی خرید مانتو و لباس گران قیمت را ندارند.

بیشتر بخوانید  حادثه تلخ مرگ دو کارگر در دستگاه چرخ کننده مقوا در نجف آباد


به نظر می رسد که عموم مردم علاقه ای به پوشیدن لباس ها و مانتوهای سنتی و اصیل ندارند و تمایل به پوشیدن لباس هایی دارند که ریشه در فرهنگ ما ندارد. مثلاً مانتویی که روی آن نوشته «من ملکه هستم» بیشتر از مانتویی که طرح آن از طرح کاشی های اصفهان استفاده شده، استقبال می شود. برای این بخش چه باید کرد؟

این روند ریشه در سریال ها و کانال های مد ماهواره ای دارد. افرادی که مخاطب این آثار هستند، تمایل دارند مانند آنها لباس بپوشند و حتی به این فکر نمی کنند که آیا لباس و مدشان به آنها می آید یا نه. همانطور که گفتم تلویزیون، سینما، مطبوعات و حتی شهرداری می توانند با استفاده از فضای تبلیغات شهری فرهنگ مد و لباس را ایجاد کنند. باید از طراحان داخلی که با مد اصیل و فرهنگی سر و کار دارند حمایت کنیم و فضای لازم را برای تاثیرگذاری بر مد در کشور به آنها بدهیم. تا زمانی که لباس مناسب به مردم ارائه نشود، فقط تقلید می کنند و پوششی را انتخاب می کنند که معنی آن را نمی داند و اهمیتی نمی دهد که لباس مطابق با فرهنگ آنها باشد.

در مراسم فرش قرمز، طراحان لباس هایی برای بازیگران پوشیدند که گاهی مغایر با فرهنگ ماست و برای پوشیدن در ملاء عام مناسب نیست. البته قیمت های بالایی هم دارند. از آنجایی که مردم توان خرید آن ها را ندارند، تولیدکنندگان بار دیگر به کپی برداری روی آورده اند و باعث آشفتگی در بازار پوشاک می شوند.

فرش قرمز در همه جای دنیا تعریف خود را دارد و بازیگران با بهترین و مدرن ترین لباس ها به این مراسم می آیند و این بدان معنا نیست که عموم مردم از آن لباس ها به عنوان مدل استفاده کنند. من با تمام لباس هایی که برای فرش قرمز ایران طراحی می شود موافق نیستم و فکر می کنم طراحان می توانند لباس های بهتر و مناسب تری ارائه دهند. معتقدم دولت باید در زمینه طراحی لباس و مد برنامه ریزی منسجم و عملی داشته باشد و از طراحان بخواهد که برای هر گروه سنی، شغل، جامعه و… لباس مناسب طراحی کنند تا مردم در انتخاب لباس آزاد باشند و نروند. به تقلیدهای کور . .


جداکننده خط

بیوگرافی و زندگی خصوصی نادر سلیمانی از ساعت خوش تا درآمد …

بیوگرافی و عکس جدید اینستاگرام هنگامه حمیدزاده بازیگر

بیوگرافی کمند امیر سلیمانی + عکس

زندگی خصوصی و زندگینامه امید گلزاده


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *