مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زمان دقیق شروع مالیات خانه های خالی مشخص شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید مجدد بر مالیات خانه های خالی از 10 بهمن 93، گفت: اطلاعات اسکان 60 میلیون نفر در سامانه املاک و مسکن وجود دارد. . ”

محمود محمودزاده در خصوص اخذ مالیات از خانه های خالی نیز گفت: این کار سختی است، چنین اطلاعاتی به ندرت در کشور یافت می شود.

وی افزود: در جلسه هفته گذشته با رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کردیم که هم اکنون بیش از 300 میلیون فیلد اطلاعاتی در وزارت راه و شهرسازی از خانوارهای سراسر کشور، شهری و روستایی وجود دارد. همچنین اطلاعاتی درباره اسکان 60 میلیون نفر در سامانه املاک وجود دارد.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین جمع بندی، اطلاعات یک میلیون و 300 هزار واحد در سامانه موجود است.

معاون مسکن و ساختمان افزود: عددی که روز شنبه هفته جاری به سازمان امور مالیاتی ارسال و از سوی معاونت این سازمان اعلام شد، مربوط به واحدهایی است که جای خالی آنها نیاز به استعلام مجدد نداشته است.

محمودزاده گفت: برای مالکان یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی که 3 آذر مهلت دارند پیامک ارسال کرده ایم. آن را برای ویرایش بارگیری کنید.

وی ادامه داد: این اطلاعات تا پایان آذرماه که مهلت قانونی است به سازمان مالیاتی ارائه می شود. موضوع اخذ مالیات از خانه های خالی از ابتدای بهمن ماه اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه مهلتی برای امروز تعیین نشده است، یادآور شد: طبق قانون تا 19 خرداد ماه سال جاری در صورتی که شهروند روستایی و شهرستانی سکونت خود را ثبت نمی کرد، باید آن را به سازمان امور مالیاتی ارسال می کردیم. یک خانه خالی اما با توجه به تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، وضعیت کرونا و اینکه ۲۸ میلیون خانوار باید ظرف دو ماه ثبت نام کنند که در عرض دو ماه امکان‌پذیر نشد، از ستاد ملی کرونا درخواست کردیم مهلت را تمدید کنند.

بیشتر بخوانید  قیمت دلار و یورو در بازارهای مختف 23 آذر

وی ادامه داد: آخرین بار این مهلت تا پایان آذرماه تمدید شد. موضوع مالیات به دو بخش تقسیم می شود: یکی در قانون سال 94 تا تکرار اصلاحیه ماده 54، یک میلیون و 300 هزار خانه شناسایی شده عمدتاً مربوط به آن دوره – قبل از آذر 1378 – است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *