مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بزرگترین ریزش یک روزه قیمت طلا !

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سرمایه گذاران و معامله گران طلا روز دوشنبه شاهد بزرگترین کاهش یک روزه در معاملات آتی طلا در بیش از سه سال گذشته بودند. بهای معاملات آتی طلا 65.60 دلار یا 2.73 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش را از فوریه 2021 نشان می دهد.

به گزارش سایت طلا،افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.

قیمت طلا بیش از 2 درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید. نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 58 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2306 دلار رسید.

تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج 2431 دلار و 29 سنت رسانده بود.

سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.

فوربس پیش‌بینی می‌کند که داده‌های تورم PCE می‌تواند عدم پیشرفت تورم‌زدایی را تا کنون در سال 2024 تأیید کند و به طور بالقوه به نرخ سالانه 2.6 درصدی سالانه در ماه مارس برسد که از 2.4 درصد در ژانویه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  عصبانیت کریستیانو رونالدو بعد بازی با اسلوونی +ویدئو

این روند باعث شده است که فدرال رزرو آمریکا انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه های آینده را کم اهمیت جلوه دهد.

اگر تورم به شتاب ادامه دهد، می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر زمان‌بندی چرخش فدرال رزرو از موضع سیاست پولی فعلی آن تأثیر بگذارد، که نرخ بهره معیار را بین 5.25 تا 5.5 درصد حفظ کرده است.

در حالی که کاهش اولیه نرخ در ماه ژوئن پیش‌بینی می‌شد، اظهارات اخیر فدرال رزرو نشان می‌دهد که افزایش مداوم سطوح تورم ممکن است نیاز به حفظ نرخ‌های بهره در سطح فعلی برای مدت طولانی داشته باشد و به طور بالقوه باعث ایجاد بادهای منفی برای قیمت طلا شود.

رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است.‌بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.82 درصد کاهش به 27 دلار و 30 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.80 درصدی، 914 دلار و 99 سنت معامله می‌شود.

به گزارش سایت طلا،بازار طلا پس از ناکامی در حفظ سطح خود در قیمت 2400 دلار در هر اونس، شاهد فشار فروش قوی است. اگرچه بازار در طول تابستان جا دارد که کاهش یابد، اما یک تحلیلگر بازار می‌گوید که این فلز گرانبها در وضعیت ثابتی برای افزایش تا پایان سال باقی می‌ماند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *