مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زعفران هیدرولیک و تقویت سر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا تا به حال افرادی را در خیابان با سرهای بزرگ دیده اید علت این بیماری چیست؟ دلگرم کننده با ما همراه باشید تا شما را با این اصطلاح آشنا کنیم.

آب دوست چیست؟

پلاژیوسفالی یا سندرم سر صاف یا سندرم P موقعیتی شکلی از عدم تقارن جمجمه است که در پشت گردن یا در سمت راست یا چپ جمجمه صاف می شود.

این عارضه در کودکانی رخ می دهد که کودک آنها هنگام خواب همیشه روی یک سطح صاف مانند گهواره، کالسکه، بالش یا نرده قرار می گیرد.

ریشه شناسی کلمه: جزء اول کلمه plagiocephaly (طاعون) (طاعون) از بین رفتن زبان سانسکریت و به معنی مسطح و مسطح است) و گسترده (گسترده) (مانند کلمه ساحل دریا و کلمات پلاک)> جزء دوم ( سفال) (کالال) واژه یونانی است.

افزایش مقدار آب در اطراف مغز هیدروسفالی نامیده می شود. این وضعیت زمانی رخ می دهد که مایع اضافی مغز را احاطه کرده باشد. این مایع مایع مغزی نخاعی (CSF) نامیده می شود. این ماده با رساندن مواد مغذی به مغز عمل می کند و به عنوان یک سپر محافظ برای مغز عمل می کند. گردش این مایع به دلایلی یا در صورت تولید زیاد قطع می شود.

تجمع فشار در مغز را افزایش می دهد و در نتیجه بافت مغز نازک تر می شود و استخوان های جمجمه برای جا دادن مایع اضافی کشیده می شوند. فشار بر مغز می تواند به مغز آسیب برساند و در صورت عدم درمان، بیش از 50 درصد کودکان بیمار می شوند. Hydrocephalus ناپدید شدن در کودکان متولد شده یا اکتسابی رخ می دهد.

در نوع مادرزادی گاهی لرزش شدید دیده می شود، هیدروسفالی اکتسابی به دلیل وجود تومور در محفظه سوم یا چهارم رخ می دهد که از این طریق مانعی برای جریان مایع مغزی نخاعی ایجاد می کند.

هیدروسفلی

خاک رس هیدرولیک چیست؟

خاک رس هیدرولیک چیست؟

هیدروسفالی در پزشکی وضعیتی است که در آن مایع مغزی نخاعی تولید شده در شبکه مشیمیه بیش از حد در بطن های مغز و سایر حفره های مغز تجمع می یابد که منجر به افزایش حجم آنها می شود.

بیشتر بخوانید  علت بالا و پایین بودن OSM در آزمایش خون/ ادرار

این افزایش حجم مایع اشغال شده توسط سیستم عصبی مرکزی، به ویژه مغز، ممکن است به دلیل اختلال در توزیع، تشکیل، جریان یا جذب مایع مغزی نخاعی و در نتیجه افزایش فشار داخل جمجمه، آسیب مغزی و حتی مرگ باشد.

در این افراد احتمال مرگ زیاد است و این بیشتر در کودکان اتفاق می افتد.در کودکان زیر دو سال به دلیل باز بودن بخیه های جمجمه (بخیه های استخوان جمجمه)، بزرگ شدن غیر طبیعی جمجمه رخ می دهد.

هیدروسفلی

علائم هیدروسفالی چیست؟

  • گلاویر اندازه غیر طبیعی سر در بدو تولد یا رشد سریع در ماه های بعد
  • بیرون زدگی مویرگ ها روی پوست سر
  • م ملاجهای برجسته و پهن
  •  سرردرداستفراغ

هیدروسفلی

چه چیزی باعث هیدروسفالی می شود؟

جمجمه نوزاد از چندین استخوان نرم و نازک مجزا ساخته شده است تا سر نوزاد شکل بگیرد و به راحتی از دهانه رحم و کانال زایمان مادر عبور کند.

اگر جمجمه نوزاد بزرگتر از حد طبیعی باشد (در نوزادی که مادرش دیابت دارد)، استخوان های جمجمه ممکن است در بدو تولد کمی با هم همپوشانی داشته باشند و به طور موقت بلندتر یا تیزتر از حد معمول شوند، هرچند که اینطور است. پس از چند روز یا چند ساعت ناپدید می شود.

برخی از قسمت های جمجمه نوزاد پس از تولد دارای بافتی نرم و شل است که با معاینه و لمس ملایم نوک انگشتان این نواحی قابل تشخیص است.این نواحی نرم را فونتانل یا فونتانل می نامند.

دو عدد از این مهره ها در بالای سر قرار دارند که به آنها خم کننده های فوقانی (ف فوقانی)، یکی در نزدیکی پیشانی فوقانی و دیگری در نزدیکی بالای سر (گرداب جمجمه ای) قرار دارند که به ترتیب به آن ها اندام فوقانی قدامی و مهره فوقانی خلفی می گویند. همچنین دو مهره در سمت راست و چپ جمجمه وجود دارد که F جانبی (F جانبی) نامیده می شود.

بیشتر بخوانید  معرفی داروی مانیتول و موارد مصرف آن

یکی نزدیک کره چشم و یکی پشت گوش. از آنجایی که بیشتر رشد مغز انسان پس از تولد صورت می گیرد، وجود این عوامل باعث رشد مغز نوزاد می شود. به تدریج شریان های جمجمه ای نوزاد استخوانی و سفت می شوند و در حدود دو سالگی استخوان های جمجمه به هم می پیوندند و جمجمه شکل نهایی خود را به خود می گیرد.

بنابراین اگر حدود دو سال جمجمه نوزاد از یک طرف تحت فشار باشد، طرف دیگر صاف (صاف) شده و سندرم سر صاف ظاهر می شود. اگر استخوان های سر نوزاد زودتر به هم بپیوندند، سر نوزاد باقی می ماند و نوزاد دچار میکروسفالی می شود.

هیدروسفلی

پیشگیری از هیدروسفالی

برای جلوگیری از صافی کف پا بهتر است نوزاد را به پشت بخوابانید و بعد از بیدار شدن در صورت امکان چند بار در روز کمی در جهات مختلف بلند شده و دست ها و پاهای خود را حرکت دهید.

علائم تجمع آب در مغز به سن کودک در ماه های آینده بستگی دارد.

هیدروسفالی در کودکان بزرگتر نیز در اثر تومورها و عفونت هایی مانند مننژیت رخ می دهد.در موارد اخیر سر رشد قابل توجهی ندارد، اگرچه مایع اضافی در مغز می تواند علائمی مانند سردرد و استفراغ و علائم خفیف عصبی را ایجاد کند. شامل ضعف و ناهماهنگی اندام ها 0 هیدروسفالی مادرزادی منجر به صرع و مشکلات یادگیری می شود 0 در نوع اکتسابی، پیش آگهی بستگی به علت دارد.

هیدروسفلی

راه های درمان هیدروسفالی

اگر این بیماری در بدو تولد وجود داشته باشد، پزشک باید آن را در حین زایمان معاینه کند و به طور مرتب سر نوزاد را اندازه گیری کند تا اندازه آن مشخص شود تا علت دقیق تجمع مایع در مغز مشخص شود. تولید مایع اضافی

بیشتر بخوانید  زعفران چقدر باعث سقط جنین می شود؟

در غیر این صورت، تا زمانی که تجمع آب در مغز بهبود چندانی نداشته باشد، می توان آن را با جراحی خارج کرد، برای انجام این کار، یک لوله نازک با یک دریچه یک طرفه به داخل جمجمه وارد می شود و سر دیگر آن را در جمجمه قرار می دهند. رگ رگ های خونی بزرگ را ببندید تا مایعات از مغز مستقیماً وارد جریان خون شوند، پس از انجام این روش ها، سر نوزاد به تدریج به حالت عادی باز می گردد و حدود 40 درصد از کودکان بیمار هوش نسبتاً طبیعی پیدا می کنند.

اگر کودک شما در مراحل بعد از عمل تحریک پذیر شد و استفراغ کرد، ممکن است لوله بسته شده باشد، می توان لوله را تعویض کرد یا گرفتگی را برطرف کرد.

در هر دو نوع درمان، دریچه ای تعبیه می شود که فشار مایع مغزی نخاعی را تنظیم می کند و گاهی اوقات مانع را از بین می برد.

در برخی موارد، با هیدروسفالی، رشد سر متوقف می شود و اندازه آن افزایش نمی یابد.

برخی از مراکز پزشکی از کلاه ایمنی مخصوص نوزادان سر صاف زیر دو سال استفاده می کنند که بخیه جمجمه آنها هنوز به طور کامل بسته نشده است. و برخی از مراکز از روش های طبیعی استفاده می کنند.

تحقیقات منتشر شده توسط مراکز درمان سر صاف در کشورهای اروپایی نشان می دهد که کلاه درمانی و روش های طبیعی (مانند قرار دادن سر نوزاد روی تشکی که می تواند شکل بگیرد) نتایج و عوارض متفاوتی دارد.

و کلاه درمانی برای موارد متوسط ​​تا شدید سر صاف توصیه می شود. التهاب و تعریق پوست نوزاد، درد ناشی از فشار کلاه، ناراحتی ناشی از بوی کلاه و مشکلات در آغوش گرفتن نوزاد از عوارض کلاه درمانی است.

هیدروسفلی

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *