روش و مدت نگهداری ماهی در فریزر


نحوه نگهداری ماهی در فریزر

انجماد یک راه عالی برای حفظ کیفیت بسیاری از غذاها است. در این مقاله نکاتی را برای انجماد ماهی با کیفیت به شما ارائه کرده ایم. تشویق شوند.
از آنجایی که ماهی بیش از دو روز در یخچال نمی ماند، باید مدت بیشتری در فریزر نگهداری شود. در این راستا توضیحات نگهداری ماهی از لحظه خرید تا انجماد و در نهایت نحوه ذوب آن را به طور کامل بررسی می کنیم.

ماهی را پس از خرید در هوای سرد یا یخ نگهداری کنید

وقتی به خانه رسیدید، ماهی را در ظرفی پر از یخ قرار دهید.
اگر ماهی تمیز نیست پوست آن را بگیرید و خوب تمیز کنید.
بهتر است ماهی را تکه تکه کنید و در ظرف یخ بگذارید.
در نهایت ماهی را بشویید و خشک کنید.
ماهی تمیز شده را در فریزر پلاستیکی قرار دهید.
هوای داخل پلاستیک را تمام کرده و ببندید.
ماهی را روی سطح پلاستیکی پهن کنید و آن را روی هم قرار ندهید تا ابتدا منجمد شود.
پس از بسته بندی ماهی، حتما تاریخ را روی بسته قید کنید.
برای منجمد کردن ماهی، آن را روی 18- تا 20- درجه تنظیم کنید.
دقت کنید پلاستیکی که می خواهید تکه های ماهی را در آن قرار دهید سوراخ نشده باشد. اگر ماهی در معرض هوا قرار گیرد سفت و خشک می شود.

ماهی را در فریزر نگهداری کنید

مدت زمان نگهداری ماهی در فریزر

حداکثر زمان لازم برای نگهداری گوشت ماهی بدون چربی در یخچال یک تا دو روز و در فریزر 4 تا 6 ماه است اما برای نگهداری گوشت ماهی چرب در یخچال یک تا دو روز و در فریزر دو تا سه روز می باشد. ماه ها.

بیشتر بخوانید  کدام کابینت برای آشپزخانه مناسب است؟

چگونه ماهی را از فریزر خارج کنیم؟

برای جلوگیری از آسیب رساندن به مواد غذایی منجمد و ارزش غذایی آنها، باید یخ این غذاها را پس از خارج کردن از فریزر و سپس استفاده به درستی یخ زدایی کنید، سه راه برای این کار وجود دارد، یخ زدایی در یخچال، یخ زدایی در آب سرد و مایکروویو. آب شدن
در مورد روش یخ زدایی در یخچال 24 ساعت قبل باید ابتدا بسته بندی گوشت از فریزر به یخچال منتقل شود. نباید بسته را باز کنید یا روی آن نمک بپاشید تا یخ بزند. این موارد به غذا آسیب جدی می زند.

باید بخوانید:

خاصیت خوردن ماهی

خاصیت خوردن ماهی

از خصوصیات ماهی چه می دانید؟ ماهی یکی از سالم ترین غذاهای روی کره زمین است. ماهی سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین و ویتامین D است. ماهی بهترین منبع…

هنگام ذوب شدن در آب سرد، بسته بندی مواد غذایی یا گوشت را بدون اینکه از بسته بندی خارج کنید، در آب سرد قرار دهید. هر نیم ساعت یکبار باید آب را عوض کنیم تا بسته غذایی ما در آب سرد باشد تا یخ ها آب شوند. در غیر این صورت، عوامل بیماری زا بالقوه در هر غذا شروع به کار کرده و غذای شما را آلوده می کنند.
برای یخ زدایی در مایکروویو، باید دستورالعمل ها را دنبال کنید. فقط باید دما را به دقت تنظیم کرد تا غذا به جای آب شدن، کم پخته نشود. همچنین باید از مواد بدون مایکروویو زود استفاده کنید.

از قرار دادن آنها در زیر آب جوش و قرار دادن آنها در اتاق یا آب گرم و به طور کلی از هرگونه حرکتی که باعث تغییر ناگهانی دمای بسته شود خودداری کنید.
به خاطر داشته باشید که ماهی منجمد که توسط تامین کنندگان متخلف ذوب شده و به تازگی تحویل داده می شود، خیلی سریع فاسد می شود و اغلب بافتی نرم، شل و خونی دارد.
پس حتما ماهی منجمد جنوب را از مراکز و فروشگاه های معتبر خریداری کنید و سعی کنید ماهی ها را بسته بندی کنید (تازه و منجمد).

بیشتر بخوانید  ۱۰ خوشبو کننده طبیعی خانه

مدت زمان نگهداری ماهی در فریزر

چگونه بفهمیم ماهی پوسیده است یا نه؟

پس از نگهداری ماهی در فریزر و بیرون آوردن آن برای پخت و استفاده، دقت کنید که ماهی تغییرات زیر را نداشته باشد:

  • ماهی منجمد سالم، مردمک چشم دارای لکه سفید است اما ماهی پوسیده و بی کیفیت شیری رنگ یا کاملا مات و چشم ملتهب است.
  • پس از آب شدن ماهی، گوشت ماهی باید همچنان نرم باشد و خشک نباشد.
  • پس از ذوب کامل ماهی نباید خونی از آب ریه خارج شود.
  • بوی نامطبوع ماهی نشانه پوسیده بودن آن است.


دیدگاهتان را بنویسید