مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کدام کابینت برای آشپزخانه مناسب است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به یادگیری ترفند مرتب کردن کمد اعتقادی ندارید. به همین دلیل است که شما آشپزخانه ای با کابینت های به ظاهر مرتب دارید. اما پشت سر آنها غوغایی است که همه بعد از برداشتن اولین گلدان، شرپا یا آبکش متوجه آن می شوند!

البته بسیاری از ظروف مانند قابلمه و تابه به راحتی پشت درهای کابینت پنهان می شوند، اما برای همیشه نمی توانید از این روش استفاده کنید. این برای ادویه ها بدتر خواهد بود.

من هم مثل شما همیشه با این مشکل داشتم. اما راه های خوبی برای حل این مشکل و مرتب کردن کابینت آشپزخانه یاد گرفتم. به همین دلیل، آنها را در ادامه این صفحه با شما به اشتراک خواهم گذاشت. اگر قصد دارید در پایان سال یک حرکت بزرگ در کابینت آشپزخانه انجام دهید و برای همیشه از شر این آشفتگی خلاص شوید، آراستا ماندن.

استفاده از کابینت های خشن

اولین روش راحت و کاربردی به عنوان یک ترفند برای تزیین کمد، استفاده از کابینت خشن است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این ابزارها میله ها و کفپوش های فلزی هستند که در اندازه ها و اندازه های مختلف در بازار موجود است و شما آنها را در کمد قرار می دهید. با این روش می توانید از تمام فضای داخل کابینت ها استفاده کنید و وسایل مختلف مانند فنجان، بشقاب، قابلمه و … را به زیبایی بچینید.

در این صورت همه وسایل به خوبی توزیع می شوند و پس از برداشتن یک ظرف، بقیه از هم نمی پاشند و یا احتمالا خراب می شوند. همچنین پس از بازکردن کمد با بازاری از مبلمان و لوازم به هم ریخته مواجه نخواهید شد!

محل قرارگیری ظروف آشپزخانه را در نظر بگیرید

همه ما خانم ها در آشپزخانه با تعداد زیادی ابزار مختلف مانند چاقو، قیچی، برش پیتزا و کیک، ملاقه، همزن دستی و غیره کار می کنیم. وسایلی که همیشه مورد نیاز هستند و بدون آنها نمی توان پخت. در اکثر مواقع وقتی این ابزارها را به عنوان سرویس می خریم، جایی برای نگهداری آن ها وجود دارد. اما اگر بخواهید چند ابزار را جداگانه بخرید، جای مناسبی برای نگهداری آن ها نخواهید داشت.

به همین دلیل بهتر است یک قوطی فلزی یا پلاستیکی زیبا با رنگ های شاد و مطابق با هارمونی غالب رنگ ها در آشپزخانه بخرید و همه این وسایل اضافی را در آن قرار دهید. در این صورت به راحتی پیدا می شوند و هیچ آشفتگی در آشپزخانه شما وجود نخواهد داشت. نکته دیگر این است که جعبه ابزار را تا حد امکان نزدیک به فر قرار دهید تا در صورت نیاز بتوانید سریع از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  راههای اعجاب انگیز برای پاک کردن چسب قطره‌ ای از روی پوست دست

رگولاتور کابینت زیر سینک

فکر نمی کنم جایی در آشپزخانه وجود داشته باشد که بیش از حد شلوغ باشد و زیر سینک شلوغ باشد. گنجه ای پر از چیزهای اساسی که نمی توان آنها را نادیده گرفت، اما هرگز مرتب نمی شود!

حتی اگر تازه ازدواج کرده اید و هنوز از این وسایل استفاده نکرده اید باز هم زیر سینک شلوغ است! البته این در صورتی است که راه و ترفند چیدمان کمد را بلد نباشید. برای رفع این مشکل می توانید از رگلاتور زیر سینک استفاده کنید.

این رگولاتورها درست مانند کابینت های خشن هستند که به کمک آن می توانید تمام وسایل مورد نیاز را در فضای معمول زیر سینک قرار دهید، مانند کیسه های زباله، مواد شوینده، قابلمه های کوچکی که برای هر روز نیاز دارید و هر آنچه می دانید.

چیدمان قابلمه در کمد

خوب، اکنون زمان تعمیر بزرگترین ظروف آشپزخانه است. قابلمه ها و تابه ها با وزن زیادشان همیشه فضای زیادی را در کمدها اشغال می کنند. حداقل به دو قابلمه و تابه به طور همزمان نیاز داریم تا روند پخت و پز در هر وعده غذایی بهبود یابد. به همین دلیل نمی توان همه ظروف را جمع کرد و فقط با یک گلدان کوچک کارها را انجام داد.

برای جلوگیری از چالش، ممکن است بخواهید از تنظیم کننده های قابلمه و ماهیتابه استفاده کنید که به طور جداگانه در گوشه آشپزخانه قرار می گیرند. در حالی که این روش خوبی برای کم کردن بار کابینت است، اما آشپزخانه را تحت الشعاع قرار می دهد. به همین دلیل بهتر است گلدان ها را دوباره وارد کابینت کنید!

برای این کار می توانید از گیره های نگهدارنده درب قابلمه استفاده کنید که به درب داخلی کابینت متصل می شوند. در این صورت گلدان ها مرتب می شوند و گلدان ها با آرامش و امنیت در کابینت می نشینند!

تنظیم کننده کابینت حبوبات و غذای خشک

اما راه حل طلایی چیدمان کابینت برای ساماندهی حبوبات و مواد خشک این است که از کابینت های ریلی استفاده کنید و تمام حبوبات را در آنها قرار دهید. برای این کار تمام مواد خشک مانند پاستا، قوطی، کمپوت و بسته های آرد و حبوبات را در شیشه های مخصوص ریخته و به راحتی در این کابینت ریلی قرار دهید.

بیشتر بخوانید  گالری بیش از 50 نمونه از تصاویر جدید بادکنک آرایی

البته برای استفاده از این ترفند باید کابینت هایی با این شکل داشته باشید; اما اگر در خانه ای بدون این مدل کابینت زندگی می کنید، راه حل های دیگری نیز وجود دارد.

برای مثال می توانید از قفسه های چوبی با طراحی زیبا و مینیمال استفاده کنید و دکوراسیونی روستیک و جذاب در آشپزخانه تهیه کنید. برای ایجاد منظره زیبایی در آشپزخانه باید از زیبا بودن شیشه نگهداری حبوبات و مواد خشک اطمینان حاصل کرد.

ادویه ها را بچینید

ادویه ها همیشه شیطون هستند، پس باید در چیدمان این قسمت از آشپزخانه صبورتر باشید. پس اعصاب خود را کنترل کنید!

شاید چندین بار در طول هفته برایتان پیش آمده باشد که کابینت ادویه را مرتب کنید. این در حالی است که آنها هنوز نامرتب هستند و گرد و غبار ادویه روی سطح کابینت جمع می شود. به نظر می رسد که آنها هنوز تمیز نشده اند و دیگران ممکن است شما را به خاطر این آشفتگی سرزنش کنند!

راه حل خوبی برای حل این مشکل وجود دارد. اگر نمی خواهید ادویه ها در آشپزخانه نشان داده شوند، می توانید از کابینت های ریلی کمک بگیرید و به طور مرتب ادویه ها را در کابینت ها پنهان کنید. اما اگر می خواهید ادویه جات را نشان دهید، استفاده از قفسه های چوبی زیبا راه خوبی برای این کار است.

خوشبختانه امروزه انواع مختلفی از قفسه های چند طبقه در بازار وجود دارد که گزینه ای جذاب برای ایجاد ظاهری مینیمال در فضای آشپزخانه می باشد. برای مرتب نگه داشتن آشپزخانه بهتر است یک قفسه ادویه روی دیوار نزدیک اجاق گاز قرار دهید تا از آلودگی بقیه فضای آشپزخانه جلوگیری شود. علاوه بر این، ادویه ها را کاملا در دسترس قرار می دهند و اجازه شیطنت به آن ها را نمی دهند!

پیشنهاد برای مطالعه: مقاله ای در مورد چگونگی داشتن یک آشپزخانه مدرن


کدام کابینت برای آشپزخانه مناسب است؟

ظروف را بر اساس نوع استفاده مرتب کنید

وقتی راه حلی برای چیدمان ادویه، حبوبات و قابلمه دارید، وقت آن است که هر کدام از ظروف را بر اساس نوع استفاده و کاربردشان در کمدها دسته بندی کنید. مثلاً چند بشقاب در آشپزخانه دارید؟ همه آنها را در یک طبقه از کابینت قرار دهید. در این صورت وقتی به آنها نیاز دارید، به خوبی می دانید که کدام کابینت ها در بشقاب ها هستند و از بشقاب ها برای مهمانی استفاده می کنید، بدون اینکه دیگ و سیا برای شما شوخی بگذارند.

بیشتر بخوانید  بافت عروسک پلنگ صورتی با هنر قلاب بافی به صورت گام به گام

این در مورد فنجان ها و سایر ظروف نیز صدق می کند. با استفاده از این ترفند چیدمان کابینت می توانید از وجود ظروف نامنظم در فضای کابینت جلوگیری کرده و آن را مرتب کنید. همچنین توصیه می‌کنم ظروف سنگین‌تری مانند قابلمه و تابه را در کابینت‌های پایینی قرار دهید و طبقه بالا را به ظروف سبک مانند فنجان، قوری و بشقاب اختصاص دهید.

نکات طلایی برای مرتب کردن فضای آشپزخانه

بعد از چند ترفند برای مرتب کردن کابینت ها، نوبت به چیدمان پیشخوان ها و سطوح روی کابینت ها می رسد. ممکن است بخواهید ابزارهای برقی مختلفی مانند چرخ گوشت یا آبمیوه گیری را روی پیشخوان قرار دهید تا در دسترس باشد. اما این روش اصلا جلوه خوبی در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد نمی کند و به سرعت شلوغ و نامرتب بودن آن را نشان می دهد. پس بهتر است فراموش کنیم.

روش مناسب این است که این ابزارها قابل رویت نباشند تا فضای روی پیشخوان را اشغال نکنند. در این صورت آشپزخانه مرتب به نظر می رسد و مهمانان هنگام ورود به آشپزخانه با فضای شلوغ و نامرتب مواجه نمی شوند.

علاوه بر این که فضای روی پیشخوان جای مناسبی برای نگهداری لوازم برقی نیست، بهتر است در نصب لوازم و لوازم تزئینی زیاده روی نکنید. فراموش نکنید که پیشخوان باید ظاهری آراسته و نامرتب داشته باشد و آشپزخانه شما واسطه نباشد!


نتیجه

حالا آشپزخانه مرتب است!

در این مقاله سعی کردم روش ها و ترفندهای چیدمان کمد را بررسی کنم. من از تمام این روش ها حداکثر برای آشپزخانه ام استفاده کردم و از این کار راضی هستم. آشپزخانه کاملا مرتب است و برای مدت طولانی نیازی به جابجایی آشپزخانه نخواهید داشت. درگیر شوید و مطمئن شوید که مهمانان و خانواده شما را به خاطر این آشپزخانه مرتب و سلیقه شما تحسین خواهند کرد.

شماره تماس: 02128421123


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *