مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دست ناتو به خون مردم جهان آغشته است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام به نقل از فارس، پکن روز پنجشنبه (30 ژوئن) هشداری را که برای اولین بار در آخرین سند ناتو درباره «مفهوم راهبردی» صادر شد، که قدرت چین را چالشی برای اتحاد نظامی غربی می داند، «کاملاً بیهوده» خواند. او مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

این واکنش پس از آن صورت گرفت که مفهوم استراتژیک ناتو که در اجلاس سران این گروه در مادرید اعلام شد، مدعی شد که “جاه طلبی های اعلام شده پکن و سیاست اجباری، منافع، امنیت و ارزش های ناتو را زیر سوال می برد.” ناتو همچنین گفت که روابط نزدیک‌تر چین با روسیه در تضاد با منافع غرب است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست روزانه خود در روز پنجشنبه گفت که این سند مفهوم استراتژیک جدید ناتو را نادیده می گیرد، سیاه و سفید را با هم اشتباه می گیرد. .

این دیپلمات چینی به خبرنگاران گفت: ما می خواهیم به ناتو هشدار دهیم که افزایش به اصطلاح “تهدید چین” کاملا بی فایده است.

ناتو که سند مفهوم استراتژیک خود را برای اولین بار از سال 2010 به روز کرد، همچنین چین را به هدف قرار دادن اعضای خود با “عملیات مخرب سایبری ترکیبی و ضد لفاظی” متهم کرد. ژائو لیجیان در پاسخ گفت که ناتو یک چالش سیستماتیک برای صلح و ثبات جهانی است و دستان او به خون مردم جهان آغشته است.

نشست سران ناتو در روز چهارشنبه یک مفهوم استراتژیک جدید را تصویب کرد که در آن روسیه را نیز تهدید کرد و از توصیف آن به عنوان یک شریک صرف نظر کرد.

بیشتر بخوانید  فیلم / دختر ربوده شده قزوینی پس از 18 سال به ایران برمی گردد
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *